12 Ağustos 2016 Cuma

BMW X3/X3 LCI (F25)



BMW'nin ilk olarak 2003 yılında E83 gövde koduyla tanıtımını yaptığı SAV (Sports Activity Vehicle) modeliyle beraberiz. Günümüzde BMW showroomlarında bizim de şu anda inceleyeceğimiz F25 LCI modeli sergileniyor. 2010 yılında tanıtılan F25 gövde X3, 2014 yılında bir makyaj operasyonu geçirerek tazelendi. Yine de her modelin değişmesi gerektiği gibi F25 X3 de 2017 yılında gövde değişimi yapmaya hazırlanıyor. Yeni gövde kodu ise G01 olarak belirlenmiş durumda.

Hazır konusu açılmışken biraz yeni G01 BMW X3'e de değinelim. Model hakkında, sektörde dönen bilgi yok denecek kadar az. Ancak her modelde olduğu gibi yeni G01 BMW X3'ün de casus/kamuflajlı fotoğrafları internete düşmeye başladı. Otomobilin dış tasarımında, BMW'nin yeni yüz hatlarına uygun bir tasarım izlenmiş. İç tasarımında ise 2018 yılında showroomlarda yerini alacak olan yeni G20 3 Serisi ile benzer bir kokpit kullanılmış. Bunun dışında ne motor seçenekleriyle ilgili ne de donanımlarla ilgili gelen bir bilgi bulunmuyor. F25 X3, Türkiye pazarına 2 farklı motor seçeneğiyle sunuldu. Bunlar; X3 sdrive20i ve X3 xdrive20d. Model, 550 litre bagaj hacmine sahip. Her iki model de 8 ileri steptronic Zf şanzıman ile beraber sunuluyor.


Yeni G01 BMW X3 Render
X3 sdrive20i, makyaj operasyonundan önce 2.000cc 4 silindir benzinli Twin Power Turbo motora sahipti. Bu motor 184 beygir güç üretebiliyordu. Makyaj sonrasında, Türkiye pazarına sunulan tüm modellerde olduğu gibi X3 de downsizing politikasına maruz kalarak 1.600cc 4 silindir benzinli Twin Power Turbo motorla beraber sunulmaya başlandı. Bu motor 3.20i ED ve 5.20i modellerinden bildiğimiz 170 beygirlik güç ve 250Nm tork üretebilen motordur. Arkadan itişli olarak sunuluyor. 0-100km hızlanmasını 9.3 saniyede tamamlayabiliyor. Şehir içi kullanımında ise günümüz şartlarında yüksek diyebileceğimiz 11-12lt/100km gerçek kullanım yakıt tüketim değerleri görüyoruz. Bu değerler şehirdışında 8lt/100km'ye kadar düşebiliyor. Yakıt tüketimi ve hızlanma değerleri sizi yanıltmasın. Otomobilin hantal olduğunu söylemek mümkün değil. İstediğiniz zaman istediğiniz kadar gücü size sunabiliyor. Konfor olaraksa benim gözümde geniş iç ve bagaj hacmiyle tam bir aile tarzı uzun yol otomobili. Eğer ki dört ay beklemeye yüreğiniz yoksa X3 sdrive20i modelini tercih etmek durumundasınız. Çünkü X3 xdrive20d, Türkiye'deki vergi politikası nedeniyle özel sipariş kapsamında tutuluyor, talep ederseniz üretiliyor ve üç ila dört ayda yeni otomobilinize kavuşuyorsunuz.

X3 xdrive20d modeli, F25 gövdede maddi şartları gözardı edersek benim favori seçeneğim. Test otomobilleri arasında en az yakıt alınan otomobil olma özelliği taşıyordu. "Yakıtı kokluyor!" diye tabir edilebilecek bir tüketime sahipti bu gövdeyle. Otomobil, 2.000cc 4 silindir dizel Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor 190 beygir güç ve 400Nm tork üretebiliyor. Bu motoru 3.20d, 4.20d ve 5.20d modellerinden tanıyoruz. Makyaj öncesinde de 184 beygir güç ve 380Nm tork değerlerine sahipti. 0-100km hızlanmasını 8.1 saniyede tamamlayabilen X3 xdrive20d, şehiriçi kullanımında 7lt/100km, şehirdışında ise 5.5-6lt/100km gibi değerler görebilmemize olanak sağlıyor. Xdrive sistemi ise, sanılanın aksine sürekli dört çeker sistemi değil, akıllı dört çeker sistemidir. BMW'nin arkadan itiş profiline uygun olarak normal şartlarda %40 ön, %60 arkadan çekişe sahiptir. Otomobil, sürüşü sürekli analiz ederek çekiş sisteminin dağıtımına otomatik olarak karar verir. Gerekli gördüğü durumlarda gücün tamamına yakınını öne veya arkaya vererek sizi saplandığınız çamurdan veya kardan kurtarabiliyor. Sistemin, "akıllı" dört çeker sistemi olması sayesinde hem güvenlikten ödün verilmiyor, hem de yakıt tüketimi "sürekli" dört çeker sisteminde olduğu gibi fazla düzeyde değil. Aynı zamanda keskin virajlarda da arkadan itiş sistemine oranla büyük avantaj sağlıyor.

F25 gövde X3 modelinde dört farklı paket seçeneği sunuluyor. Bunlar; Joy, Prestige, X Plus ve M Plus. Joy Paket, baz model olarak sunuluyor. Pakette, çift bölgeli dijital klima, bluetooth/USB, aydınlatma paketi, ön-arka park sensörü, fren fonksiyonlu cruise control, geri görüş kamerası, 17" hafif alaşım jantlar ve bi-xenon farlar bulunuyor. Joy paket X3 sdrive20i'ye 176.500TL değer biçilirken, X3 xdrive20d için bu fiyat 258.000TL'ye çıkıyor. Müşteri talep etmediği sürece BMW X3, Joy Paket olarak getirtilmiyor. Minimum Prestige Paket olarak sunuluyor. Prestige Pakette, sentetik deri döşeme, 17" hafif alaşım jantlar, elektrikli bagaj kapağı ve panoromik cam tavan sunuluyor. Bu paketin fiyatı X3 sdrive20i için 194.000TL; X3 xdrive20d için 280.000TL olarak belirlenmiş. Bir sonraki paketimiz X Plus'ta ise, yine elektrikli bagaj kapağı, panoromik cam tavan, güneş korumalı arka camlar, elektrikli/hafızalı koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve 18" hafif alaşım jantlar sunuluyor. X Plus, Türkiye pazarında en çok tercih edilen paket olma özelliği taşıyor. Bu paketin fiyatı X3 sdrive20i için 198.000TL; X3 xdrive20d için 287.000TL olarak belirlenmiş. Neden Prestige Paket yerine X Plus paketin tercih edildiğini aradaki cüzzi fiyat farkına bakınca anlamışsınızdır sanıyorum. Son olarak M Plus paketinde, Nevada gerçek deri döşeme, F1 vites kulakçıkları, elektrikli bagaj kapağı, panoromik cam tavan, güneş korumalı arka camlar, elektrikli/hafızalı koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar, harman-kardon ses sistemi, 20" hafif alaşım M jantlar, M aerodynamic paket, individual parlak siyah tavan rayları ve spor ön koltuklar bulunuyor. Bu paketin fiyatı X3 sdrive20i için 218.000TL; X3 xdrive20d için 313.000TL olarak belirlenmiş.

"Benzinli mi dizel mi tercih etmeli?" sorusunu kendinize sormadan önce iki model arasındaki yaklaşık 90.000TL'lik fiyat farkını göz önünde bulundurmanızı öneririm. BMW'nin X3 xdrive20d modelini neden özel sipariş kapsamına soktuğunu böylece anlamamız mümkün. Ama "Ben beş yılda bir otomobil değiştiririm, yılda da 60.000km'yi deviriyorum." diyorsanız hiç düşünmeden özel siparişinizi verip biraz da bekleme süresine katlanarak X3 xdrive20d almalısınız. Yoksa peşin olarak bayiye ödemediğiniz parayı taksit taksit benzin istasyonuna ödemeniz kaçınılmaz.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :