BMW'nin son zamanlardaki en başarılı tasarıma sahip otomobillerinden biri olan 4 Serisi, bununla orantılı olarak küçük çaplı bir makyaj (LCI) operasyonu geçirdi. F30 3 Serisi ile aynı platforma sahip olan D segmentindeki otomobil, tıpkı 3 Serisi'nde olduğu gibi küçük değişikliklerle yoluna devam edecek. Hatta öyle ki insanlar, F32 4 Serisi'nin müdavimleri dışında gündüz gözüyle aradaki farkı ayırtedemeyebilirler bile... 4 Serisi'nin rakibi olan Mercedes-Benz C Class Coupe ve Audi A5 Coupe'nin geçtiğimiz yıl tanıtılmasıyla 4 Serisi de yüzünü yenileme ihtiyacı duydu.
Değişiklikler ağırlıklı olarak otomobilin dış tasarımında yoğunlaşmış durumda. En belirgin değişiklikler, ön farlarda ve stoplarda bulunuyor. Küçük çaplı değişiklikler ise tamponların tasarımında göze çarpıyor. Ön farlarda BMW'nin alışık olduğumuz "Angel Eyes" tam tur halkalar yerine F30 3 Serisi LCI'dan da tanıdığımız yarım ay şeklindeki far tasarımı ön plana çıkıyor. Ön farlardaki sinyaller de yan taraftan far kaşına alınmış. Stoplardaki ledler ise yine F30 LCI 3 Serisi'ndeki gibi ledler gibi daha da kalınlaştırılarak belirginleşmiş. Sinyaller ise J formunda konumlandırılmış.
İç tasarımda gösterge panelinin artık hayalet ekran olarak alınabilmesi dışında bağıra bağıra gözümüze çarpan bir değişiklik bulunmuyor. Sadece göğsün ortasında bulunan ekranın, artık bölünerek de kullanılabileceğini ve klima kontrol ünitesinin etrafını çevreleyen malzemenin mat siyah yerine parlak siyah olarak kullanılması dışında şimdilik bir değişiklik görünmüyor.
Teknik olarak ise yine F30 LCI 3 Serisi ile aynı platformu kullanmasından kaynaklı rüzgar sesinin azalması, süspansiyonların beş noktalı kullanılarak daha yumuşak bir hale getirilmesi, gaz tepkilerinin iyileştirilmesi ve ortada bulunan bilgi ekranının daha hızlı bir işlemciye sahip olabileceğini tahmin ediyorum.
Konu motor seçenekleri olunca müşterilerimden sıkça aldığım "1.600cc 170 beygirlik motor kullanılacak mı?" sorusunun cevabı ise yine; hayır..! Çünkü daha önceki yazımda paylaştığım gibi bu motor 3.20i ED'de kullanılıyor ve PSA Group ile sözleşmemiz bittiği için bu motor artık kullanılmayacak. (3.20i ED'nin üretimi hakkındaki yazıya buradan ulaşabilirsiniz.) Şu anda kullanılan 3 motor seçeneği, makyajda da kullanılmaya devam edecek. Bu motorlar 1.500cc motor hacmine sahip 3 silindirli Twin Power Turbo 136 beygirlik 4.18i, 2.000cc motor hacmine sahip 4 silindirli 190 beygir ve 400Nm tork üreten 4.20d, ve yine 2.000cc motor hacmine sahip 4 silindirli 252 beygir güç üretebilen 4.30i canavarı olacak.
Makyajlı gövde 4 Serisi'nin 2017 Mart sonu-Nisan başı BMW Showroomlarda yerini alması bekleniyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder