BMW markasının 2013 yılında üretmine başlanan ve elektrikli otomobil üretiminde öncüsü diyebileceğimiz tam elektrikli i3 modeli makyajlandı. Normal şartlarda tasarım yönünden ağır eleştiri alan BMW modellerinin makyaj operasyonlarını tıpkı gövde değişimi gibi ağır geçirdiğini BMW 1 Serisi'nin makyaj operasyonunda daha önce görmüştük. Bu nedenle açıkçası i3'e uygulanacak makyaj operasyonunda ben daha ağır değişiklikler bekliyordum. Ancak bu kez beklenen olmadı.
Yukarıda da bahsettiğim gibi benim makyaj için beklentilerim çok daha yüksekti ancak neredeyse iki otomobili yanyana koysak, dikkatli gözler dışında kimsenin farkedebileceği değişiklikler uygulanmamış. Hatta öyle ki sayfaya ekleyeceğim görselleri seçerken ben dahi zorlandım makyajlı-makyajsız ayrımı yapmakta :) Bu kadar "yapılmamış"ın arasında en dikkat çeken detaylar ön tamponda yapılan ufak değişiklikler ve jant tasarımlarının artık bir elektrikli otomobil gibi değil de içten yanmalı motorlu bir otomobil jantına dönüştüğü. Arka tasarımda ince detaylar dışında bir değişiklik bulunmazken iç kısımda yenilenen döşeme seçenekleri dışında başka bir değişiklik yok!
"İç-dış tasarımda bir değişiklik yok. Bari motorda da mı bir değişiklik yok?" diye düşünebilirsiniz. Sadece i3 olarak değerlendirirsek evet, motor seçeneklerinde de bir değişiklik bulunmuyor. Yine tam elektrikli motor kullanılmış. Bu motor 170 beygir güç üretebiliyor. Yine iki farklı menzil seçeneği bulunuyor. Bunlardan biri 190km menzili bulunan (Kullanıcı verisi 160km) menzil seçeneği; diğeri de 312km menzili bulunan (Kullanıcı verisi 200km) menzil seçeneği.
Yukarıda "Sadece i3 olarak değerlendirirsek..." diye bir ibare kullanmıştım. O ifade şimdi söyleyeceklerim içindi: Çünkü i3 modelinde yapılan asıl yenilik BMW i3S versiyonu! Bu yeni model seçeneğinde kullanılan motor 184 beygir güç ve 269Nm tork üretiyor. 0-100km hızlanma değerleri ise standart i3 seçeneğinden 0,3 saniye daha iyi olarak 6,9 saniye olarak açıklanmış. Standart i3 modelinde 150km/h olan maksimum hız, i3S modelinde 10km daha güncellenerek 160km/h değerine çıkarılmış. Sportif tasarım ve sürüşü ön plana çıkarabilmek adına spor süspansiyon seçeneği de opsiyonel donanım olarak sunuluyor. Spor süspansiyon sayesinde BMW i3S otomobiliniz 1,3cm daha yere yakın olarak geliyor.
Yine yukarıda bahsettiğim bir elin parmaklarından fazla sayıdaki "Değişiklik yok" sözcük kalıbı nedeniyle fiyat aşamasında da önemli bir yükseliş beklenmiyor.
i3 LCI ve i3S modelleri, Ekim ayında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. 2018 yılının ilk çeyreği gibi de satışa sunulması bekleniyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Yukarıda da bahsettiğim gibi benim makyaj için beklentilerim çok daha yüksekti ancak neredeyse iki otomobili yanyana koysak, dikkatli gözler dışında kimsenin farkedebileceği değişiklikler uygulanmamış. Hatta öyle ki sayfaya ekleyeceğim görselleri seçerken ben dahi zorlandım makyajlı-makyajsız ayrımı yapmakta :) Bu kadar "yapılmamış"ın arasında en dikkat çeken detaylar ön tamponda yapılan ufak değişiklikler ve jant tasarımlarının artık bir elektrikli otomobil gibi değil de içten yanmalı motorlu bir otomobil jantına dönüştüğü. Arka tasarımda ince detaylar dışında bir değişiklik bulunmazken iç kısımda yenilenen döşeme seçenekleri dışında başka bir değişiklik yok!
"İç-dış tasarımda bir değişiklik yok. Bari motorda da mı bir değişiklik yok?" diye düşünebilirsiniz. Sadece i3 olarak değerlendirirsek evet, motor seçeneklerinde de bir değişiklik bulunmuyor. Yine tam elektrikli motor kullanılmış. Bu motor 170 beygir güç üretebiliyor. Yine iki farklı menzil seçeneği bulunuyor. Bunlardan biri 190km menzili bulunan (Kullanıcı verisi 160km) menzil seçeneği; diğeri de 312km menzili bulunan (Kullanıcı verisi 200km) menzil seçeneği.
Yukarıda "Sadece i3 olarak değerlendirirsek..." diye bir ibare kullanmıştım. O ifade şimdi söyleyeceklerim içindi: Çünkü i3 modelinde yapılan asıl yenilik BMW i3S versiyonu! Bu yeni model seçeneğinde kullanılan motor 184 beygir güç ve 269Nm tork üretiyor. 0-100km hızlanma değerleri ise standart i3 seçeneğinden 0,3 saniye daha iyi olarak 6,9 saniye olarak açıklanmış. Standart i3 modelinde 150km/h olan maksimum hız, i3S modelinde 10km daha güncellenerek 160km/h değerine çıkarılmış. Sportif tasarım ve sürüşü ön plana çıkarabilmek adına spor süspansiyon seçeneği de opsiyonel donanım olarak sunuluyor. Spor süspansiyon sayesinde BMW i3S otomobiliniz 1,3cm daha yere yakın olarak geliyor.
Yine yukarıda bahsettiğim bir elin parmaklarından fazla sayıdaki "Değişiklik yok" sözcük kalıbı nedeniyle fiyat aşamasında da önemli bir yükseliş beklenmiyor.
i3 LCI ve i3S modelleri, Ekim ayında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. 2018 yılının ilk çeyreği gibi de satışa sunulması bekleniyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder