Sonunda yeni BMW X3, G01 gövde koduyla showroomlardaki yerini aldı. Bunun haberini şu yazımda sizlerle daha önce paylaşmıştım. Ancak otomobili kanlı canlı görünce ilk izlenimlerimi de sizlerle paylaşmak istedim.
BMW'nin crossover karoser tipine sahip otomobili olan X3, 2010 yılında F25 gövde koduyla 2. jenerasyonunu piyasaya sürmüştü. 2014 yılında ise bir makyaj operasyonu geçirmişti. Piyasaya çıktığı yıllarda oldukça beğenilen F25 X3, yakın zamanda yüzünün artık eskidiği yönünde eleştirilere maruz kalıyordu ki 3. jenerasyon olan G01 gövdenin gelişi bu anlamda harika bir zamanlamaya sahip diyebiliriz. Yeni G01 gövde kodlu BMW X3, Kasım 2017 ortalarında showroomlardaki yerini aldı.
Daha önce de söylediğimiz gibi premium segment otomobil pazarında rakipleri Mercedes-Benz GLC ve Audi Q5 olarak karşımıza çıkıyor. Geçirdiği gövde değişimi nedeniyle G01 gövde kodlu X3 modelinin içi ve dışı tamamen değişti ve bambaşka bir görünüme kavuştu. Dış tasarımda en çok dikkat çeken özellikler far-stop tasarımı ve böbreklerin beklenenden fazla büyümüş olması. Ancak bu kötü anlamda bir büyüme değil. Çünkü otomobilin heybetini daha büyük gibi gösteriyor.
Tam bu noktada şuna da değinmekte fayda var ki otomobili ilk gördüğümüzde bizi çok şaşırtmıştı. Bugüne kadar hep "Tasarımı F48 gövde X1 modeline, boyutları ise F15 gövde X5 modeline yaklaşacak" diyorduk. İlginçtir ki G01 gövde X3 boyutsal olarak bir küçülmeye ve yere yaklaşmaya sahip. Yalnız otomobilin hatları o kadar özenilerek tasarlanmış ki ilk bakışta otomobil bir hayli büyümüş imajı veriyor. Bu boyut değişikliğinin de bir nedeni var elbette. Ürün departmanımızın söylediğine göre boyutlardaki bu değişikliğin en büyük nedeni yakıt tüketimini ve sürtünme katsayısını azaltmak. Zira otomobil artık yere daha yakın bir yükseklikte. Bu sayede G01 gövde X3, sınıfının en düşük sürtünme katsayısına sahip (0,29). Boyutlardaki ve gövdedeki 55 kilogramlık değişiklik yakıt tüketiminin şehiriçi kullanımında 7lt/100km değerlerine inmesini, 0-100km hızlanmasının ise 8 saniye gibi iyi bir derecede konumlanmasını sağlıyor. Tabii ki bu değerler, ülkemize ilk başta giriş yapan X3 xDrive20d modeli için geçerli :) Otomobil, F48 gövde kodlu X1 ile benzer hatlara sahip olduğu için genellikle X1 ile de karıştırıldığı oluyor. Ama bana sorarsanız kesinlikle alakası yok. Benim fikrim Yeni BMW X3'ün hem X1, hem de X5 modellerinden rol çalacağı yönünde.
İç tasarımın ise önceki gövde olan F25 ile uzaktan yakından alakası yok. Adeta bir modernleşme rüzgarına tutulmuş. Aslında artık hepimizin bildiği gibi yeni BMW modelleri kokpit çizgilerini genellikle G11/G12 7 Serisi ve G30 gövde 5 Serisi'nden alıyor. Bu akım, tamamen Yeni BMW X3 modeline de yansımış. Kapıyı açtığınızda sizi çok daha modern bir kokpit karşılıyor. Bagaj hacmi ise standart haliyle 550, katlanır arka koltuklarla beraber 1600 litre gibi devasa bir hacme ulaşabiliyor. BMW müşterilerinin ısrarla istediği, eskiden sadece 5 Serisi ve üzerinde sunulan hayalet ekran opsiyonu da yeni BMW X3 modelinde alınabiliyor. Profesyonel navigasyon sistemi eklediğinizde de orta bilgi ekranı dokunmatik olarak sunuluyor. Bununla birlikte 5 Serisi ve 7 Serisi'nden de hatırlayacağımız BMW ekranlı anahtar donanımı da yeni BMW X3 ile sunulacak.
Tasarım paketi olarak 4 farklı paket sunuluyor. Bunlar Pure, Xline, Luxuryline ve M paket. Çift taraflı eksoz çıkışı ise tüm modellerde standart olacak sunuluyor.
Türkiye pazarına başlangıç olarak önceki F25 gövdeden de aşina olduğumuz X3 xDrive20d modeli sunuldu. Bu model 190 beygir güç ve 400Nm tork üretiyor. X3 hakkında genellikle aldığım soru G30 gövde 5 Serisi ilk çıktığında 5.30i modeline uygulanan ekstra indirimin X3 xDrive30i modeline uygulanıp uygulanmayacağı yönündeydi. Ancak BMW, bu sorunun önüne geçmek için X3 sDrive20i modelini Şubat 2018 gibi showroomlara sunmayı planlıyor. Dolayısıyla X3 xDrive30i modeli için ekstra bir indirim sözkonusu değil.
Xdrive sistemi hakkında biraz bilgi vermek gerekirse bu sistem sanılanın aksine sürekli dört çeker sistemi değil, akıllı dört çeker sistemidir. BMW'nin arkadan itiş profiline uygun olarak normal şartlarda %40 ön, %60 arkadan çekişe sahiptir. Otomobil, sürüşü sürekli analiz ederek çekiş sisteminin dağılımına otomatik olarak karar verir. Gerekli gördüğü durumlarda gücün tamamına yakınını öne veya arkaya vererek sizi saplandığınız çamurdan veya kardan kurtarabiliyor. Sistemin "akıllı" dört çeker sistemi olması sayesinde hem güvenlikten ödün verilmiyor, hem de yakıt tüketimi, "sürekli" dört çeker sisteminde olduğu gibi fazla düzeyde değil. Aynı zamanda keskin virajlarda da arkadan itiş sistemine oranla büyük avantaj sağlıyor.
X3 sDrive20i modeli yine F25 gövdeden bildiğimiz 1.600cc'lik motor hacmine sahip. Bu motor 170 beygir güç ve 250Nm tork üretiyor. Otomobil henüz üretilmediği için 0-100km hızlanma ve yakıt tüketim değerleriyle ilgili bir veri bulunmuyor. G30 gövde 5.20i modelinde gördüğümüz 3lt/100km daha az yakıt tüketimini ve daha iyi gaz tepkilerini bu modelde de görebiliriz diye umuyorum.
Tahmin edersiniz ülkemize ilk giren otomobiller yukarıda da bahsettiğim gibi hem 2.000cc dizel versiyonuyla hem de oldukça donanımlı bir şekilde sunuluyor. Bu nedenle otomobilin etiket fiyatı 500.000TL seviyelerinde seyrediyor. 1.600cc benzinli versiyonu için ise benim tahminim otomobilin donanımlı versiyonunun maksimum 400.000TL bandından satışa sunulacağı yönünde.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder