BMW'nin 1972 yılından beri piyasada olan, tasarım ve performans açısından hemen hemen her gövdesiyle büyük beğeni toplamış 5 Serisi modeliyle beraberiz. Günümüzde altıncı jenerasyonu satışta bulunan 5 Serisi, bu jenerasyona 2011 yılında kavuştu. Piyasada şu anda 5 Serisi dendiğinde asıl heyecan yaratan konu, yedinci jenerasyon olan yeni gövdenin 2017 yılının başlarında satışa sunulacak olması ve internete sızan casus fotoğrafları. Ancak o konuya tabiiki başka bir konuda değineceğim.
5 Serisi'nin pazardaki rakipleri, Audi A6 ve Mercedes-Benz E Class. Aslında E segmenti pazarının bu kısmında geçtiğimiz birkaç aydır müşteriler için sorunlar başgöstermişti. Nedeni de tüm Audi, BMW ve Mercedes-Benz'in gövde değişimine hazırlanıyor olmalarıydı. Böylece alım yapmayı planlayan müşterilere mevcut gövdeler için her ne kadar güzel indirim oranları gelse de bir yandan da yeni gövdeden mahrum kalmak istememeleri nedeniyle boşluklar oluşmuştu. Sonrasında ilk hamle, Mercedes-Benz'den geldi ve E-Class gövde değişimi yaparak "pazarın kaymağını almış" oldu. Audi ve BMW ise 2017 yılının başlarını beklemekte kararlı. Biz yine konumuza dönelim :)
F10 gövde, E60 gövdeden sonra müşterilerin "Tasarım olarak da performans olarak da çok iyi. Daha neyi değiştirebilirler ki!" diye korkarak beklediği bir gövde olarak ön plana çıkıyor. Neyse ki BMW departmanları bu soru işaretine çok güzel bir şekilde cevap vermiş oldu ve satış adetleri E60 gövdenin de üzerine çıktı.
F10 5 Serisi, Türkiye pazarına üç farklı motor seçeneğiyle geldi. Bunlar 5.20i, 5.20d ve 5.25d xdrive. Türkiye'deki benzin pahalılığından ve performans değerlerinin başarısından olacak ki en çok tercih edilen motor seçeneklerinde başı çeken 5.20d ve 5.25d xdrive modelleri olmuştur. Bu modellerde makyaj öncesinde ve sonrasında teknik verilerde çok ciddi bir değişiklik olmamıştır. Makyajda gövde olarak da zaten sis farları, ön farlar ve stoplar dışında ciddi değişiklikler sözkonusu olmadı. Şanzıman olarak tüm modellerde 8 ileri steptronic Zf marka şanzıman kullanılıyor. Bagaj hacmi ise yine tüm modellerde 550 litre.

F10 gövde 5 Serisi'nde tüm modellerin donanım paket içerikleri aynı. Sadece uygulanan vergi politikası nedeniyle motor hacmi 2.000cc'ye çıktığında paket fiyatları da orantılı olarak yükseliyor. Donanım paketleri olarak son güncellemeyle beraber üç farklı seçenek sunuluyor. Başlangıç paketi olan Türkiye paketi ile beraber Executive paketi de zorunlu tutuluyor. Bu nedenle gayet güzel dolulukta bir seçenek karşımıza çıkıyor. Bu pakette, 18" hafif alaşım jantlar, aydınlatma paketi, geri görüş kamerası, ön-arka park sensörü, güneş korumalı arka camlar, elektrikli bagaj kapağı, elektrikli/hafızalı koltuklar, vakumlu (Soft-Close) kapılar, sunroof, ısıtmalı ön koltuklar, profesyonel navigasyon sistemi ve çok işlevli (Hayalet) gösterge paneli gibi oldukça kalabalık bir listeyi tek pakette alabiliyorsunuz. Sizce daha fazlasına ihtiyaç var mı? :) Bu donanımdaki bir 5.20i'ye sahip olmak, 13.000€ opsiyon bedeliyle beraber toplamda 230.000TL'ye maloluyor. Otomobile Executive Sport paket eklendiğinde Executive paket çıkarılıyor. Ekstra özellik olarak sadece Harman-Kardon stereo ses sistemi eklenmiş ve jant tasarımı değişmiş oluyor. Haliyle fiyatın da küsüratları attığımızda aynı kaldığını söyleyebilirim. Son olarak Executive M Sport paketinden biraz bahsedelim. Özünde hepimizin bildiği M Sport paketinin, donanım olarak biraz daha zenginleştirilmiş hali. O yüzden otomobilin dışı yine yabancı olmadığımız M aerodynamic pakete ve 18" hafif alaşım M jantlara sahip. Döşemeler Hexagon/Alcantara kumaş-nubuk döşeme ve alüminyum iç kaplamaya sahip. Diğer paketlerden farklı olarak M deri direksiyon ve spor koluklar geliyor. Luxury M Sport paket almayı tercih ederseniz cebinizden ekstra olarak çıkacak miktar yaklaşık 15.500€ kadar olacaktır. Bu tutarların tamamı 5.20i modeli için geçerli.
5.20d ise 2.000cc 4 silindirli dizel Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor, makyaj öncesinde 184 beygir güç, 380Nm tork üretebilirken; makyaj sonrasında bu değerler 190 beygir güç ve 400Nm torka çıkmıştır. Bu küçük değişiklikler, 0-100km hızlanmasını da 0.3 saniye düşürerek makyajlı (LCI) gövdede 7.9 saniyede tamamlayabilmesini sağlıyor. Şehir içi kullanımında gördüğüm yakıt tüketimi 6-6.5lt/100km arasında değişiklik gösterirken şehir dışında bu veri 4.5lt/100km seviyelerine kadar gerileyebiliyor.

Yukarıda da bahsettiğim gibi motor değişimi, paketlerde ve içeriğinde bir değişiklik arz etmiyor. Sadece fiyat olarak değişiklik gösteriyor. Şöyle ki; 5.20d ve 5.25d xdrive'ın Türkiye paketi+Executive paketle veya Türkiye paketi+Executive Sport paketle beraber fiyatı 100.500€ olarak, Executive M Sport paketiyle beraber fiyatı ise 104.000€ olarak biçilmiştir.
Peki benzinli model mi almak daha mantıklıdır yoksa dizel mi? Eğer otomobil değişim sıklığınız 5 yıl ise ve yılda 75.000 kilometre yol yapıyorsanız 5.20d'i tercih ederek 5.20i ile arasındaki fiyat farkını 5 yılda amorti etmeniz mümkün. Bunun altında kalan kilometrelerde dizel tercih etmeniz, zarar etmenize neden olacaktır. Ama olur da biraz daha performanslı kullanım istiyorsanız 5.20d, veya hepsinden önemlisi karlı/çamurlu bir yerde yaşıyorsanız hiç düşünmeden 5.25d xdrive modelini tercih etmelisiniz ki sürüş esnasında ensenizden sırtınıza doğru soğuk terler inmesin :)
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
1 yorum :
5.20 d 5.20 i arasındaki tek farkın yakıt olduğunu doluluk farkı olmadığını şuanda fiyatlarında sadece yakıttan kaynaklı bi fark olduğunu söylüyosunuz dimi
Yorum Gönder