Yeni G30 BMW 5 Serisi'ne kavuşmamıza artık sayılı günler kaldı. Gerek ülkemizde, gerekse dünya çapında merakla beklenen Yeni G30 BMW 5 Serisi hakkında artık en detaylı bilgileri sizlerle paylaşma zamanının geldiğini düşünüyorum. 27 Şubat-7 Mart tarihleri arasında Yeni G30 BMW 5 Serisi, Antalya The Marmara Hotel'de yapılan harika organizasyon ile Türkiye'deki tüm BMW çalışanları için görücüye çıktı. Bu yazımızda sizlere Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde kullanılacak olan motor seçenekleri, otomobille ilk tanışma anımız, sürüş izlenimlerimiz, iç ve dış tasarım ve otomobile uygulanan değişiklerle ilgili en son ve kesin bilgileri paylaşmaya çalışacağım. Tabii ki bu yazımız, önceden G30 BMW 5 Serisi ile ilgili paylaştığım yazılardan derlemeler de içerecektir. Bugüne kadar G30 BMW 5 Serisi ile ilgili okuduğunuz, gördüğünüz herşeyi unutun. En net bilgiler, ilk ağızdan bu başlık altında! :)
Yeni G30 BMW 5 Serisi'ni hem müşteriler, hem de biz o kadar merakla bekledik ki, eğitim gününün gelmesini heyecan içinde geçirdik. Hatta öyle ki çoğu müşterimiz daha otomobili canlı olarak görmeden ve fiyat bilgisi olmadan dahi ilk siparişlerini geçtiler. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi Yeni G30 BMW 5 Serisi, Mart 2017 sonunda hem BMW Showroomlarında hem de test otomobilleri arasında boy göstermeye başlayacak. G30 5 Serisi'nin, ağabeyi G11/G12 7 Serisi ile aynı platformu paylaşacağını söylemiştik. Ancak şasi olarak G11/G12 7 Serisi'nde olduğu gibi Carbon Core (Karbonfiber) şasi kullanılmadığını ben de eğitimde öğrendim. Buna rağmen bir önceki gövde olan F10 5 Serisi'ne göre Yeni G30 5 Serisi'nin ortalama 100 kilogram daha hafiflediğini söyleyebiliriz. Bu 100 kilogramlık ağırlığın, otomobilden bir kişi atmak gibi algılanmaması gerektiğini, çünkü ivmelenme ve G kuvveti esnasında bu 100 kilogramlık ağırlığın katlanarak daha büyük bir ağırlık tasarrufu sağladığını üzerine basa basa belirttiler.
Herkesin merak ettiği en kilit soru sanıyorum: "Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde 1.600cc benzinli ve dizel seçeneği olacak mı?" şeklindeydi. Önce kötü haberi vereyim: 1.600cc dizel motor seçeneği gelmesiyle ilgili tek kelime bile söylenmedi. Şimdiii toplanın iyi haberi paylaşayım :) BMW, en geç Temmuz-Ağustos 2017'de 1.600cc benzinli motoru, Yeni G30 5 Serisi'ne entegre etmeyi ve bu tarihte satışlarına başlamayı planlıyor. Kullanılması planlanan bu 1.600cc motor, aslında önceki gövde olan F10 5 Serisi'nden aşina olduğumuz 1.600cc 4 silindire sahip 170 beygir gücünde ve 250Nm torka sahip Twin Power Turbo motordan başkası değil.
Yeni G30 BMW 5 Serisi; tabii ki sadece 5.30i ve 5.30i xDrive modelinden ibaret olmayacak. Diğer motor seçenekleri ise şöyle:
Model
|
Silindir
Hacmi
|
Beygir
Gücü
|
Tork
|
0-100km
Hızlanma
|
5.30i
|
2.000cc
|
252
|
350
|
6,2sn
|
5.30i xDrive
|
2.000cc
|
252
|
350
|
6,0sn
|
5.20d
|
2.000cc
|
190
|
400
|
7,5sn
|
5.20d xDrive
|
2.000cc
|
190
|
400
|
7,6sn
|
5.30d (*)
|
3.000cc
|
265
|
620
|
5,7sn
|
5.30d xDrive (*)
|
3.000cc
|
265
|
620
|
5,4sn
|
Yukarıda gördüğünüz modellerden 5.30d ve 5.30d xDrive seçeneklerinin özel sipariş dahilinde getirilmesi bekleniyor.
Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin, iç ve dış tasarım olarak G11/G12 7 Serisi'ne çok benzer çizgileri olduğunun hepimiz farkındayız. Ancak BMW tasarım ekibi -bunu nasıl gerçekleştirdiler hala bilmiyorum ama- Yeni G30 5 Serisi'ni hem en az 3 Serisi kadar sportif hem de en az 7 Serisi kadar premium tasarlamayı başarmışlar. Önceki yazılarımda görselleri inceleyerek yaptığım yorumlarda her ne kadar iç tasarımın G11/G12 7 Serisi ile benzer bir yapıya sahip olduğunu söylesem de G30 5 Serisi'nin içine oturduktan sonra çeşitli ayrımlar farkettim. Özellikle orta konsolda bulunan bilgi ekranının hem işletim sistemi, hem boyutu, hem de özelleştirilebilmesi, iç tasarım anlamında en dikkat çeken kısım oldu. Direksiyon yapısı ise BMW'nin yeni yüzünü yansıtacak gibi duruyor. Bunun dışında klima ünitesi de büyük oranda değiştirilmiş. G11/G12 7 Serisi'nden anımsayacağımız araç içi koku ve iyonizer sistemi de Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde bulunuyor. Koltukların yapısına ise sürüş boyunca alışamadım.. (Rahat mı battı nedir :) )![]() |
| Hofmeister Kink |
Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin dış tasarımı için ise kabaca, "G11/G12 7 Serisi'nin dış tasarımının kromaj parçalarından arındırılmış halidir" diyebiliriz. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi otomobil, özellikle yan açıdan bakıldığında, o kadar sportif ve o kadar öne atılacakmış gibi duruyor ki biri çıkıp da "İşte yeni 3 Serisi!" diye anons geçseydi, eminim kimse yadırgamazdı. :) Otomobilde bulunan karakteristik Hofmeister Kink kıvrımı ve C direği o kadar başarılı bir tasarıma sahip ki C direğinin üzerinde GranCoupe ibaresini görsek gözümüzü tırmalamazdı.
Yeni G30 BMW 5 Serisi, dört ana karakter paketiyle beraber sunuluyor: Bunlar Prestige, Sport Line, Luxury Line ve M Sport. Otomobilde standart donanım olarak ise led farlar, yarı elektrikli koltuklar, bluetooth ve USB, G11/G12 7 Serisi'nden hatırlayacağımız ekranlı anahtar, elektrokrom kararan ve katlanan aynalar, sunroof, park asistanı ve çift bölgeli dijital klima bulunuyor. Eğer otomobilinizin farlarında bulunan "angel eyes halkalar" sağdaki otomobil gibi görünsün istiyorsanız, otomobile mutlaka "adaptif led farlar" opsiyonel donanımını ekletmeniz gerekiyor. Standart led farlar olduğunda, BMW otomobillerin yıllardan beri alıştığımız tam tur dönen (Soldaki) angel eyes halkalarıyla karşılaşacaksınız. Yukarıda bahsettiğimiz dört ana karakter paketi dışında Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde üç farklı donanım paketi sunuluyor. Bunlar; Business, Next 100 ve BMW Connected paketleri. Business pakette; elektrikli bagaj kapağı, soft-close (vakumlu) kapılar, elektrikli-hafızalı koltuklar ve ısıtmalı ön koltuklar bulunuyor. Sanıyorum donanım paketleri arasında en sık karşılaşacağımız paket olacak. Next 100 paketinde ise 10,25" genişliğindeki dokunmatik navigasyon ekranı, BMW hareketle komut sistemi olan Gesture Control ve gelişmiş çok işlevli gösterge paneli sunuluyor. BMW Connected paket; BMW Connected Drive Hizmetleri, BMW uzaktan erişim, Apple CarPlay ve kablosuz şarj istasyonu içeriyor.
Ben, eğitimdeki deneme sürüşleri esnasında şans eseri M Sport paket kullanma imkanı buldum. Test sürüşü sırasında ağırlıklı olarak otomobilin yarı otonom sürüş özelliklerini, performansını, fren tertibatını, navigasyon ve bilgi ekranı kullanımını inceledik. Özellikle yarı otonom sürüş özellikleri büyüleyiciydi. O koca gövdeli G30 5 Serisi'nin, Antalya'nın virajlı yollarında 120 kilometre hızla hiç tereddüt etmeden virajlara girip çıktığına hepimiz yaşayarak şahit olduk. Bu durumda aktif cruise control'ü devreye sokup öndeki otomobille aranızda bırakmak istediğiniz otomobili, hızınızı ayarlıyorsunuz. Yarı otonom sürüş için otomobilinizin, yoldaki şeritleri algılaması yeterli. Tüm bu süreçten sonra kendinizi G30 5 Serisi'nin güvenli kollarına bırakabiliyorsunuz. Hatta yarı otonom sürüş denemesi esnasında bir ara bayağı bayağı yolu, direksiyonu falan bırakıp hemen yan koltuğumda bana eşlik eden BMW Evo Maslak Müdürü Cem Bey ile sohbeti koyulaştırdığımız bile oldu. :) Otomobilde bulunan radar sistemleri sayesinde otomobil, şeritleri takip edebilecek. Halihazırda bulunan çarpışma uyarı sistemi, yaya algılama sistemi, yanal çarpışma önleyici sensörler ve çevre görüş kamera sistemleri de bu özelliğin aktif olarak çalışması için destek olacaktır. Hatta öyle ki yol üzerinde "Girilmez" tabelası olan bir yöne veya ters yöne girerseniz dahi otomobil tabelayı algılayıp size yanlış yönde olduğunuza dair bir uyarı gönderecektir. Bu son özellik, Türkiye'de malesef çalışmıyor. Bu özelliklerin tamamı "Intelligent Safety" donanımının bir parçası aslında. Intelligent Safety ise üç kademeli olarak kontrol edilebiliyor. Dilerseniz tüm güvenlik sistemlerini açabileceğiniz -ki önerilen seçenek budur- "All On", isteğinize göre size özel ayarlayabileceğiniz "Individual modu" ve son olarak hemen hemen tüm ekstra güvenlik sistemlerini devre dışı bırakan "All Off" seçenekleri arasından karar verebilirsiniz. Bir önceki gövde olan F10 5 Serisi'ne göre süspansiyonlar -Test otomobilim M Sport paket olmasına rağmen- darbeleri oldukça iyi absorbe edebilirken aynı zamanda otomobilde bulunan rüzgar ve trim sesleri de adeta sihirli bir değnek değmiş gibi G30 5 Serisi'nde kesilmiş. G30 5 Serisi'nin iç mekanı adeta bir kütüphane gibi!
G11/G12 7 Serisi'nde bulunan ve BMW fanları tarafından oldukça beğenilen, rakip markaları kıskandıran ekranlı anahtar sistemi ve uzaktan park özelliği de Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin öne çıkan özelliklerinden. Böylece anahtar üzerinden otomobilin mevcut durumunu, kaç kilometrelik yakıt kaldığı, kapıların ve farların açık mı kapalı mı olduğu kontrol edebileceksiniz. Ayrıca şu anda Connected Drive'ın bir fonksiyonu olan "Uzaktan erişim sistemleri" opsiyonuyla sunulan ve otomobilin bağımsız havalandırma sistemlerini önceden çalıştırmanıza yarayan sistemi de ekranlı anahtar yoluyla oturduğunuz yerden devreye sokabileceksiniz. Uzaktan park etme özelliği ise otomobillere biraz ilginiz varsa internette kesin denk gelmiş olmanız gereken bir sistem. Bu özellik sayesinde otomobilin içinde olmasanız dahi uzaktan otomobili çalıştırıp ileri-geri hareket ettirerek park etmeniz mümkün. Tabii ki BMW, sokaklarda otomobillerini yanlarında gezdiren insanlar türemesin diye bu özelliği sadece dokuz metre ileri-geri hareket edebilecek şekilde ayarlamış. Aynı zamanda bu özelliği kullanabilmeniz için otomobilin 1,5 metre çapında bir konumda olmanız gerekiyor. Bu şartlar sağlandığında otomobili uzaktan çalıştırıp park edebiliyorsunuz. Ayrıca otomobil hareket esnasında 2,5 dereceye kadar manevra da yapabiliyor. Canlı-cansız herhangi bir engelle karşılaştığında ise ani bir fren yapabiliyor.
Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde ayrıca kablosuz şarj özelliği de bulunuyor. Bu sayede kablo kalabalığı olmadan hem akıllı telefonunuzu hem de ekranlı anahtarınızı şarj etmeniz mümkün. G11/G12 7 Serisi'nde ön kol dayamanın içinde bulunan kablosuz şarj ünitesi, Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde bardaklık kısmında bulunacak. Böylece telefonunuzdan göz temasını kesmeniz gerekmeyecek :) Aynı zamanda Microsoft Exchange özelliği sayesinde e-maillerinizi de ortada bulunan bilgi ekranından sürekli olarak kontrol edebileceksiniz.
Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde benim en çok dikkatimi çeken özelliklerden biri ise otomobili park ettiğiniz zaman otomobilin etrafını üç boyutlu olarak görebilmenizi sağlayan donanım oldu. Bu aşamada çevre görüş kamerası aktif olarak otomobilin çevresinin görsellerini akıllı telefonunuza gönderiyor. Eğer sizin de aklınız, park ettikten sonra benim gibi otomobilinizde kalıyorsa bizim gibiler için en güzel özellik bu. :) Bir gün içerisinde kişisel verilerin gizliliği gereği sadece üç kez otomobilin çevre görselini alabilmenize izin veriliyor.Son olarak fiyatlara da şöyle kabaca bir değinmek gerekirse; G30 BMW 5.30i için fiyatlar 306.000TL ile 326.000TL arasında değişiklik gösteriyor. 5.20d xDrive için ise 408.000TL ile 425.000TL arasında değer biçilmesi bekleniyor.
Böylece bir lansmanın daha sonuna geldik. Konu aslında çok daha detaylı, yaşayıp görmeniz lazım.. Ancak sanırım blogumuzun en uzun yazısı olma başarısını da yakalamış oldu böylece. :) Umarım keyifle okursunuz ve Yeni G30 BMW 5 Serisi ile ilgili kafanıza takılan tüm soruların cevaplarını bulabilirsiniz.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder