5 Ağustos 2016 Cuma

BMW 7 Serisi (G11/G12)



39 yıllık mazisi bulunan, ilk modeli 1977 yılında tanıtılan, BMW'nin amiral gemisi konumundaki 7 Serisi modelinin G11/G12 gövdesiyle beraberiz. Hemen hemen tüm okuyucularımızın da tahmin edebileceği gibi bu yazı, diğer yazılarıma nazaran biraz daha uzun olacaktır. Nedeni ise paket çeşitliliği ve çeşitli kombinasyon farklılıkları. Eee, lansmanında tüm dünyada merak uyandıran bir gövdeyle ilgili üstünkörü yorumlar yaparak konuyu kapatacak değiliz elbette :) Açıkçası yazmaya başlarken beni en çok korkutan konu olduğunu da söylemeliyim. Az çok herkesin bildiği gibi BMW otomobillerin tamamı sürücü odaklı olarak üretilir ve kokpit 30 derece açıyla sürücüye doğru dönüktür. BMW'nin yolcu odaklı üretim yaptığı yegane gövde olarak tanımlayabiliriz 7 Serisi'ni.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi BMW'nin amiral gemisi olarak nitelendirilen 7 Serisi, güncel gövdesi olan G11/G12 jenerasyonunu 2015 yılı sonunda dünya çapında yapılan lansmanı ile tanıttı. 2016 yılı başında da satışlarına başlandı. Her ne kadar 7 Serisi'nin rakipleri Audi A8 ve Mercedes-Benz S-Class olarak anılsa da, BMW bu gövdeyi piyasaya sürerken pazara bir mesaj verme gayesindeydi. Bu mesajı da en net olarak 7.30i/7.30Li seçeneğiyle göstermeye çalıştı. Mesajın içeriği ise şu şekilde: "Evet! Rekabet çok keyifli. Ancak ben 7 Serisi'ni de, diğer serilerim olan 3 Serisi gibi 5 Serisi gibi daha fazla ve seri satmak istiyorum. Bu nedenle vergi avantajından da faydalanarak başlangıç fiyatını daha uygun tutmak adına 2.000cc Twin Power Turbo motoru, 7 Serisi'nin kalbine yerleştiriyorum." Bu sayede BMW, her ne kadar rekabetten uzaklaşmasa da fiyat politikası yönünden bir adım daha öne geçmeyi başardı.

Türkiye pazarına iki farklı motor seçeneği ve iki farklı karoser seçeneğiyle giriş yaptı. Bunlar 7.30i, 7.30Li, 7.30d xdrive ve 7.30Ld xdrive seçenekleridir. Standart karoser ile long versiyonu arasında yaklaşık 14 santimetre fark bulunuyor. Bu fark, doğrudan arka diz mesafesini etkiliyor.

7.30i ve 7.30Li versiyonlarını inceleyerek başlayalım. 2.000cc 4 silindir benzinli Twin Power Turbo motor kullanılan bu modeller, 258 beygir güç ve 400Nm tork üretebiliyor. 8 ileri steptronic Zf marka şanzıman kullanılıyor. Otomobilin son sürati ise fabrika tarafından 250km/h ile sınırlandırılmış. 7 Serisi'nin benzinli modellerinde, BMW'nin akıllı dört çeker sistemi olan xdrive seçeneği bulunmuyor. Otomobil arkadan itiş olarak sunuluyor. 0-100km hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlayabiliyor. Bu değer, 1800 kilogramın üzerinde olan bir gövde için oldukça başarılı. Tabiiki bu kadar büyük bir gövdenin bu kadar hafif olmasını karbon fiber şasi kullanılmasına borçluyuz. Otomobilin iskeleti tamamen karbon fiberden oluşuyor. Bilmeyenler için belirtmekte fayda var: Karbon fiber, çelikten 4.5 kat daha hafif olmasına rağmen 3 kat daha dayanıklıdır. Şehir içi test sürüşlerimizde ise normal kullanımda 8-8.5lt/100km yakıt tüketimi elde ettik. Benim 2000 model 3.18i'min 10-11 litrelerde gezdiği düşünülürse böylesine büyük bir gövdenin bu yakıt tüketimi beni etkilemedi desem yalan olur. Şehir dışında ise bu değerleri 6lt/100km'ye kadar düşürebilmek mümkün. Evet, incelediğimizin bir makam otomobili olduğunun farkındayım ama yine de 5 Serisi'nde bulunan 550 litre bagaj hacminden sonra 7 Serisi'ndeki 515 litre bagaj hacmi, ne yalan söyleyeyim- küçük geldi. Tabii ki bagaj hacminin 515 litre ile sınırlı olması, yine arkada oturan yolcunun/patronun rahat edebilmesi için diz mesafesini arttırmaya yönelik bir çaba.

7.30d xdrive ve 7.30Ld xdrive versiyonlarında ise 3.000cc 6 silindir dizel Twin Power Turbo motor kullanılıyor. Bu motor, 265 beygir güç ve 620Nm tork üretebiliyor. Yine 8 ileri steptronic Zf marka şanzıman kullanılıyor. Ve yine otomobilin son sürati, fabrika tarafından 250km/h ile sınırlandırılmış. Her iki modelde de BMW'nin akıllı dört çeker sistemi olan xdrive sunuluyor. Xdrive, sanılanın aksine sürekli dört çeker sistemi değil, akıllı dört çeker sistemidir. BMW'nin arkadan itiş profiline uygun olarak normal şartlarda %40 ön, %60 arkadan çekişe sahiptir. Otomobil, sürüşü sürekli analiz ederek çekiş sisteminin dağılımına otomatik olarak karar verir. Gerekli gördüğü durumlarda gücün tamamına yakınını öne veya arkaya vererek sizi saplandığınız çamurdan veya kardan kurtarabiliyor. Sistemin "akıllı" dört çeker sistemi olması sayesinde hem güvenlikten ödün verilmiyor, hem de yakıt tüketimi, "sürekli" dört çeker sisteminde olduğu gibi fazla düzeyde değil. Aynı zamanda keskin virajlarda da arkadan itiş sistemine oranla büyük avantaj sağlıyor. Otomobil, şehir içi kullanımında 6.5-7lt/100km yakıt tüketimine sahip. Şehir dışında ise bu değer, 1 ve 2 Serisi'nin şehir içi yakıt tüketiminde olduğu gibi 5-5.5lt/100km seviyelerinde seyrediyor. 0-100km hızlanmasını ise 5.8 saniyede tamamlayabiliyor.

Donanım paketlerini ise standart karoser ve long karoser olarak incelemekte fayda var. Çünkü bunun dışında paketlerde bir değişiklik bulunmuyor. Standart karoserde M Sport, Luxury ve Exclusive olmak üzere üç farklı paket seçeneği bulunuyor. Bu karoserde Türkiye Paketi diye bir seçenek bulunmamasının nedeni, Türkiye Paketi ile M Sport paketini beraber almak durumunda olmanız. Öncelikle tüm modellerde döşemelerin gerçek deri döşeme geldiğini söylemeliyim. M Sport Paket donanımında; geri görüş kamerası, güneş korumalı arka camlar, uzaktan park fonksiyonu, konfor erişim sistemi, soft-close (vakumlu) kapılar, ekranlı anahtar, sunroof, arka perdeler, ön kol dayama ısıtması, 4 bölgeli otomatik dijital klima, otomobilin içinde hediye olarak verilen 4 farklı kokuya sahip özel esanslı ortam parfümü, adaptif led farlar, otomatik uzun far fonksiyonu, sürüş asistanı, çevre görüş kamerası, park asistanı (ki diğer BMW modellerinden farklı olarak hem paralel hem de dikey şekilde park edebiliyor.), harman-kardon ses sistemi, connected drive ve uzaktan erişim fonksiyonları, gerçek zamanlı trafik bilgisi (RTTI), kablosuz şarj, hareketle komut sistemi (Gesture Control), çok işlevli gösterge paneli (Hayalet ekran), 19" hafif alaşım jantlar, F1 vites, elektrikli hafızalı konfor koltuklar, M aerodynamic paket sunuluyor. Bu donanımdaki bir 7.30i'ye 565.000TL'ye; 7.30d xdrive'a ise 777.000TL'ye sahip olabilirsiniz. Yukarıda değindiğim rekabet konusu şimdi biraz daha aydınlanmıştır sanıyorum. "Daha ne olabilir ki?" diye kendinize sorabilirsiniz ama takdir edersiniz ki lüksün sonu yok! :) Luxury Paket ile devam edelim: Luxury pakette, bu donanımlara ek olarak ön koltuk soğutma, deri işlemeli kokpit, ön koltuk masaj fonksiyonu ve head-up display bulunuyor. Dikkatinizi çektiyse karoser standart olduğu için hala sürücü odaklıyız. :) Long versiyonuna geçtiğimizde odak noktamız tamamen sağ arka taraftaki patron koltuğu olacak. Luxury Paketli bir 7.30i'ye 599.000TL'ye, 7.30d xdrive'a ise 820.000TL'ye sahip olabilirsiniz. Ülkemizde uygulanan vergi politikası nedeniyle otomobilin üzerine iğne koysak da 2.000cc ile 3.000cc arasındaki fiyat makası gitgide açılıyor. Son olarak Exclusive Pakete gelelim: Yine head-up display, integral aktif direksiyon, arka koltuk havalandırma, elektrikli konfor arka koltuklar, arka koltuk masaj fonksiyonu ve BMW Touch Command'e bu paketle beraber sahip olabiliyorsunuz. Bu paketin bedeli olarak ise 7.30i için 603.000TL iken 7.30d xdrive için 826.500TL'ye kadar çıkmanız gerekiyor.

Rotamızı Long karosere çevirdiğimizde ise asıl lüksün kapıları sonuna kadar açılıyor. Long versiyonlarında dört farklı donanım paketi seçeneği bulunuyor. Bunlar Pure, Prestige, Luxury ve Executive Lounge. Eski adıyla Türkiye Paketi, yeni adıyla Pure Pakette geri görüş kamerası, güneş korumalı arka camlar, uzaktan park fonksiyonu, konfor erişim sistemi, soft-close (vakumlu) kapılar, ekranlı anahtar, sunroof, arka perdeler, ön kol dayama ısıtması, 4 bölgeli otomatik dijital klima, otomobilin içinde hediye olarak verilen 4 farklı kokuya sahip özel esanslı ortam parfümü, adaptif led farlar, otomatik uzun far fonksiyonu, sürüş asistanı, çevre görüş kamerası, park asistanı, harman-kardon ses sistemi, connected drive ve uzaktan erişim fonksiyonları, gerçek zamanlı trafik bilgisi (RTTI), kablosuz şarj, hareketle komut sistemi (Gesture Control), çok işlevli gösterge paneli (Hayalet ekran), 18" hafif alaşım jantlar, F1 vites, elektrikli hafızalı konfor koltuklar sunuluyor. Pure donanımlı bir 7.30Li'nin bedeli 570.000TL; 7.30Ld xdrive'ın bedeli ise 777.000TL olarak belirlenmiş. Prestige Pakette, integral aktif direksiyon, ön-arka koltuk soğutma, ön-arka elektrikli konfor koltuklar, BMW'nin normalde sedan karoserde sunamadığı panoromik cam tavan, deri işlemeli kokpit ve BMW touch command sunuluyor. Prestige donanımlı bir 7.30Li'nin bedeli 626.000TL; 7.30Ld xdrive'ın bedeli ise 849.000TL olarak belirlenmiş. Luxury Pakette, Prestige Paketten farklı olarak, BMW Touch Command sunulmuyor. Ekstra olarak, ısıtmalı ön kol dayama, arka koltuk masaj fonksiyonu, arka koltuk eğlence sistemi, ve pure excellence dış tasarım sunuluyor. Luxury Paket 7.30Li'nin fiyatı 667.500TL olarak belirlenirken; 7.30Ld xdrive'ın fiyatı 902.700TL olarak sunuluyor. Son olarak 7 Serisi'ni 7 Serisi yapan paket olduğunu düşündüğüm Executive Lounge paketine gelelim.. Bu pakette ön-arka koltuk soğutma, ön-arka elektrikli konfor koltuklar, panoromik cam tavan, ısıtmalı ön kol dayama, arka koltuk masaj fonksiyonu, arka koltuk eğlence sistemi, otomobilin arka koltuklarını ikiye ayıran executive lounge seating ve executive lounge arka konsol, ön koltuk masaj fonksiyonu ve TV fonksiyonu geliyor. Böylesine dolu dolu bir 7.30Li'ye sahip olmanın bedeli 695.500TL; 7.30Ld xdrive ise 939.000TL. Tabiiki lüks bununla da kalmıyor. Bu kabarık donanım listesinin üzerine "Bu kadarı bana yetmez!" diyenler için bir çok farklı donanım da opsiyon olarak sunuluyor.

7 Serisi'ne özel olarak saygımızdan "Benzinli mi dizel mi?" köşesini, bu konu için es geçiyorum. Zira hesap makinesi bu konuda hata verecektir. :)

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

1 yorum :

Unknown dedi ki...

İkinci el 7.30d araç almak istiyorum.Kronik bir arızası varmı?
Nelere dikkat etmeliyim?