Tamam, sorunun mantıklı olmadığının ben de farkındayım. Evet, 20, 18'den büyüktür. Ama sorunun bu kadar basit olması, tuzak soru olduğunun en büyük göstergesi sanırım :) BMW'nin 3.18d modelini Türkiye Pazarına sunduğunu daha önce buradan sizlerle paylaşmıştık. Model hakkındaki ayrıntılı bilgiyi de yine aynı başlık altında bulabilirsiniz. Piyasaya ilk çıktığında hem BMW müşterilerinin, otomobilin arkasındaki "20i/20d" ibaresine çok önem vermesinden, hem de daha uygun beklenen fiyatı yakalayamamasından kaynaklı başlangıçta beklenen ilgiyi göremeyen 3.18d; Temmuz ve Ağustos aylarında ise yapılan ciddi indirim kampanyalarından sonra müşterilerin akınına uğradı. Tabii ki hal böyle olunca sıkça sorulan sorulardan biri de "3.18d'in performansı 3.20d'i aratır mı?" oldu. Aslında bu benim de kafamı kurcalayan bir soruydu. Her ne kadar teknik verilere hakim olsak da iki otomobili kanlı canlı yanyana test etme imkanımız olmamıştı. Neyse ki dün bir müşterimizde bulunan 3.20d otomobil sayesinde bu canlı karşılaştırmayı yapma imkanı bulduk!
Müşterilerimin iki otomobil arasında daha rahat seçim yapabilmeleri için her zaman iki otomobil arasında 1,2 saniyelik 0-100km hızlanma farkını ve aralarındaki 50.000TL'lik fiyat farkının 1,2 saniyeye değmeyeceğini örnek verirdim. Ta ki düne kadar! Dün, aynı zamanda teknik verilerin ne kadar yanıltıcı olabileceğini de görmüş oldum.
İki otomobili yanyana getirip sıfırdan kalkış yaptığımızda 3.18d modelinin 3.20d modeline göre ciddi bir farkla öne atıldığına şahit oldum. Oysa ki bilindiği üzere 3.18d hem güç olarak hem de tork değerleri açısından daha güçsüz bir otomobil. Bu durum 3.20d lehine görünse de aslında dezavantaj oluşturuyordu. Çünkü 3.20d, 190 beygir gücü ve 400Nm torku nedeniyle kalkışta DSC sisteminin tüm çabasına rağmen daha fazla patinaja düşüyordu ve bu nedenle de geri kalıyordu.
İlerleyen kilometrelerde de bu durum değişmiyor, ancak ya 3.18d modelinin arka tamponunu yakalayabiliyorduk ya da başabaş mücadele verebiliyorduk, kesinlikle geçemiyorduk. Biz bunu ağzımız açık seyrederken hız kadranı 220-230 olduğunda bu durum değişti. 3.20d, ancak bu hızlardan sonra 3.18d modelini sollayıp geçebildi.
Eğer sizin de "Otomobilimin arkasında ille de 20i/20d yazsın" diye bir takıntınız yoksa ve hızınız 220 iken yanınızdan bir 3.20d'in geçmesi sizi zerrece ilgilendirmiyorsa daha önce de dediğim gibi yaklaşık 50.000TL fiyat farkı ödeyip 3.20d satın almanız çok mantıklı bir hareket olmayacaktır. Emin olun 50.000TL'ye 40 beygir+80Nm torktan daha fazlasını alabilirsiniz :)
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Müşterilerimin iki otomobil arasında daha rahat seçim yapabilmeleri için her zaman iki otomobil arasında 1,2 saniyelik 0-100km hızlanma farkını ve aralarındaki 50.000TL'lik fiyat farkının 1,2 saniyeye değmeyeceğini örnek verirdim. Ta ki düne kadar! Dün, aynı zamanda teknik verilerin ne kadar yanıltıcı olabileceğini de görmüş oldum.
İki otomobili yanyana getirip sıfırdan kalkış yaptığımızda 3.18d modelinin 3.20d modeline göre ciddi bir farkla öne atıldığına şahit oldum. Oysa ki bilindiği üzere 3.18d hem güç olarak hem de tork değerleri açısından daha güçsüz bir otomobil. Bu durum 3.20d lehine görünse de aslında dezavantaj oluşturuyordu. Çünkü 3.20d, 190 beygir gücü ve 400Nm torku nedeniyle kalkışta DSC sisteminin tüm çabasına rağmen daha fazla patinaja düşüyordu ve bu nedenle de geri kalıyordu.
İlerleyen kilometrelerde de bu durum değişmiyor, ancak ya 3.18d modelinin arka tamponunu yakalayabiliyorduk ya da başabaş mücadele verebiliyorduk, kesinlikle geçemiyorduk. Biz bunu ağzımız açık seyrederken hız kadranı 220-230 olduğunda bu durum değişti. 3.20d, ancak bu hızlardan sonra 3.18d modelini sollayıp geçebildi.
Eğer sizin de "Otomobilimin arkasında ille de 20i/20d yazsın" diye bir takıntınız yoksa ve hızınız 220 iken yanınızdan bir 3.20d'in geçmesi sizi zerrece ilgilendirmiyorsa daha önce de dediğim gibi yaklaşık 50.000TL fiyat farkı ödeyip 3.20d satın almanız çok mantıklı bir hareket olmayacaktır. Emin olun 50.000TL'ye 40 beygir+80Nm torktan daha fazlasını alabilirsiniz :)
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
1 yorum :
Gercekten fark yokmu 190 pk ile
150 pk arasinda kaldim yurtdisindayim 10 euro fark var m paketler arasinda
Yorum Gönder