BMW tarihinin en çok satılan modeli ünvanını elinden bırakmaya hiç niyeti olmayan 3 Serisi, bildiğiniz gibi 2019 yılı başlarında yollardaki yerini almaya hazırlanıyor. Piyasaya çıkış tarihi yaklaştıkça otomobil hakkındaki haberler de daha net gelmeye devam ediyor. Yeni BMW 3 Serisi, 2017 yılının Ekim ayında düzenlenecek olan Paris Otomobil Fuarı'nda gövde gösterisini yapacak. Muhtemel görüntüsünü, G30 gövde 5 Serisi'nden ayırt etmenin hayli zor olacağı G20 gövde kodlu yeni BMW 3 Serisi'nin motor seçenekleri ise hepimizin gönlünü fethedecek cinsten.
Aslında global pazarda sunulması beklenen çok daha fazla motor seçeneği var ancak ben daha ziyade Türkiye pazarına sunulmasını beklediğim motor seçeneklerini sizlerle paylaşmak istedim. Bu doğrultuda pazara sunulmasını beklediğim altı farklı motor seçeneği var.
Benzinli modellerle başlayacak olursak sıralamanın en altında 3.18i bulunuyor. 3.18i modelinin, F30 gövdedeki halinden 14 beygir daha güçlendirilerek 1.500cc 3 silindirli Twin Power Turbo motor desteğiyle 150 beygir güç üretmesi bekleniyor. 3.20i modelinin ise 2.000cc 4 silindirli Twin Power Turbo motor ile 204 beygir güç üretmesi bekleniyor.
Şimdi sıkı durun! Efsane tekrar sahalara dönüyor: 3.20i Efficient Dynamics! F30 gövdenin en çok satan motor seçeneği, ideal gücü, uygun fiyatı ve vergi maliyetleriyle halkımızın gönlünde taht kuran 3.20i ED, safkan BMW'nin ürettiği motoruyla yeni gövdede tekrar satışa sunulacak. Yine 1.600cc Twin Power Turbo motor ile sunulacak olan 3.20i ED modelinin güç ve torkunda ise herhangi bir güncelleme bulunmuyor. Yine 170HP güç ve 250Nm tork üretiyor olacak. Bu güç zaten BMW kullanıcıları için fayda/maliyet analizinde yeterli olarak yorumlanıyor.
Türkiye pazarına girecek olan son benzinli motor seçeneği ise 3.30i. 3.20i modelinde kullanılan motorun uzatılmış hali olarak pazara sunulacak olan bu model tam 265 beygir güç üretebiliyor.
Halkımızın asıl odak noktası olan 1.600cc dizel otomatik için şimdilik bir açıklama bulunmuyor. Dizel motor seçeneklerinden devam edecek olursak bu sıralamanın en altında 3.18d seçeneği bulunuyor. 3.18d, F30 gövdeden 13 beygir daha güçlü bir motor ile 2.000cc Twin Power Turbo olarak sunulacak. Bu motor sayesinde 163 beygir güç üretecek. 3.20d ise yine 3.18d seçeneğinde kullanılacak olan motorun uzatılmış haliyle 2.000cc Twin Power Turbo motor kullanılarak 3.20i ile aynı güç olan 204 beygiri çıkarabilecek. 3.20d seçeneği, tabii ki tork değeriyle 3.20i modelinin bir adım daha önüne çıkacaktır.
Yukarıda bahsettiğim modellerden 3.20d, 3.20i ve 3.30i modellerini dilerseniz xDrive seçeneğiyle de tercih edebiliyorsunuz. Bunun dışındaki modeller sadece arkadan itiş olarak sunulacak. Şanzıman tercihimiz ise yıllardır olduğu gibi yine 8 ileri tork konvertörlü Zf şanzımandan yana olacak.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder