BMW fabrikasının radikal değişikliklerle 2004-2009 yılları arasında piyasaya sunduğu E60 gövde 5 Serisi ile geri dönüş yapıyoruz. Önceki gövde (E39) bir hayli beğeni toplayıp ödüller kazandıktan sonra yapılan gövde değişiminin, tasarım ekibinin üzerinde büyük bir baskı yarattığı ve beklentileri arttırdığı bir gerçek. Yine de bu kadar keskin bir değişim beklenmiyordu. Sonuç olarak üretildiği dönemde de tasarım açısından çoğu eleştirmen tarafından topa tutulmuştur. Yine de altın, çamura düşmesiyle değer kaybetmiyor. Her ne kadar önceki gövdeye (E39) göre satış rakamları biraz olsun etkilense de günümüzde bu gövde yenilikçi ve iyi bir model olarak nitelendiriliyor.
Şimdilerde gözümüzün aşina olduğu bir çok teknolojik yenilik bu modele entegre edilmiş durumda. Zamane şartlarında E39 gövde oldukça teknolojik bulunsa da, E60 gövdede daha fazla teknoloji sunulmuştur. Örnek olarak BMW'nin akıllı dört çeker sistemi xdrive, sedan modeller arasında ilk olarak bu modelde sunuldu. İnsanların şüpheli yaklaşımı mı dersiniz yoksa ihtiyaç duymaması mı dersiniz bilemem ama Türkiye pazarında hemen hemen hiç talep görmemiştir. Bunun dışında Drive-By-Wire sistemi bu modelle beraber eklendi. Biraz daha açmak gerekirse; elektronik gaz kelebeği, gaz pedalı modülü, kontrol modülü ve gaz kelebeği tertibatı denilebilir. Bu sayede otomobil, kullanım anında sürücünün tepkilerini yola daha net yansıtabilmesini sağlıyordu.

Ülkemizde en çok kabul gören motor seçeneğinin dizel olması geleneği sanıyorum bu modelde başladı. Zira en çok tercih edilen modellerin başında 5.20d ve az sayıda 5.20i modeli geliyor.
Hala ülkemizde yüksek satış adetlerine ulaşan 5.20d modeli, o dönemde yine 2.000cc 4 silindirli turbo beslemeli motora sahipti. Bu motor ile 177 beygir güç ve 350Nm tork üretebiliyor. Şehir içi yakıt tüketimi 9lt/100km olan 5.20d, otobana çıktığında ise yakıtı koklayarak tüketme eğilimine sahip (5lt/100km). 0-100km hızlanmasını ise 8.3 saniyede tamamlayabiliyor. Bagaj hacmi ise 520 litredir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
4 yorum :
Benim 525i 3.0 Lütte motorun olan 2007 Model Facelift lci arabam var nox sensorunu değiştirdim Yine Fan devamlı çalışıyor E61 iki hata var kataladator VE benzin yüksek basınç senseru ve motorun içini kokladığımda benzin kokusu geliyor BU 525i 3.0litre 218 ps araçta BU kadar sorunlumu kronik sorunları nelerdir Bilgi verirseniz sevinirim
TEL.004917656718770 beni çaldırın ben Sizi geri ararım
Slm aleyküm e60 520i biraz ısındığı zaman yüksek seviye fan acıyor ama durmuyor kontağı kapattıktan sonra duruyor tekrar calıştığı zaman gene başlıyor yüksek hızda calışmaya ve fan yüksek hızda calıştığı zaman kesiklik meydana geliyor viteste ve sanki yüksek fiteste kalıyor gibi zorlanıyor sirkeliyor türübün yapıldı ama fan yüksek hızda calıştığı zaman yapıyor neden acaba makina sezici arızası veriyor ondan yapabilirmi aracın motor suyu normal ısıda hararet yok
En son cikan bmw e60 modeli hangisi?
Merhaba ben bmw e60 kasa alacağım ama hangi motor iyi bilemedim 177 hb olanlar için sıkıntılı diyorlar siz hangi motor veya HP olanını önerirsiniz
Yorum Gönder