Açıkça söylemek gerekirse ben sıkı bir sedan ve coupe/cabriolet otomobil taraftarıyımdır. SUV/SAV modellere çok fazla ilgim olduğunu söyleyemem. Bilgim olmayan konularda da çok fazla fikir beyan etmeyi doğru bulmuyorum. Neden böyle bir girizgah yaptığımı soracak olursanız, sebebi E84 gövde X1. Şu anda çalışmakta olduğum şirkete geldiğimde yıl 2012 idi. Bu nedenle X1 E84 gövdelerin makyajlı modellerinin, showroomlara yeni geldiği döneme denk geldim. Haliyle non-LCI modelleriyle ilgili pek bir bilgi sahibi değilim açıkçası. Bu yüzden bu başlığa özel sadece LCI modeliyle ilgili tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
BMW X1 E84 gövde, 2009-2015 yılları arasında piyasaya sürüldü. Yurtdışı pazarında birçok farklı motor seçeneği bulunsa da Türkiye pazarına iki farklı motor seçeneğiyle giriş yaptı. Bunlar; sdrive16i ve xdrive20d. Bu motor seçeneklerine konunun ilerleyen noktalarında değineceğim. Öncelikle otomobilin genel hatlarıyla ilgili bilgi vermek istiyorum.

Böyle bir X1 modeline sahip olmayı planlıyorsanız iki seçeneğiniz var: Birincisi, gidip bir tane X1 xdrive20d sahibi olmak. İkinci seçenek ise X1 sahibi olmamak. Peki neden X1 sdrive16i seçeneğinden bahsetmiyoruz? X1 sdrive16i, 1.600cc 4 silindirli Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor, 143 beygir güç, 250Nm tork üretebiliyor ve arkadan itişli. Böyle bir gövdenin xdrive yerine arkadan itiş seçeneğiyle gelmesi sert virajlarda ve çamurlu/karlı yollarda dezavantaj oluşturuyor. Tabii ki virajlara sert girmiyorsanız, otomobili doruklarında kullanmaktan çok da hoşlanmıyorsanız ve karlı iklime sahip bir lokasyonda bulunmuyorsanız tercih edilebilir. Yakıt masrafının altından kalkabilirseniz! Bu model şehir içi sakin kullanımlarda 10-12lt/100km, performanslı kullanımlarda ise 15lt/100km yakıt tüketimine sahip. Bu nedenle ekonomik bir seçenek değil. Gövde ağırlığı, ve aerodynamic yapının farklı olması da yakıt tüketimini arttıran etmenlerden bazıları. Yine de 8 ileri steptronik ZF şanzıman, başarılı bir şekilde çalışıyor, bir BMW klasiği olarak vites geçişlerini hissettirmiyor ve yakıt tüketimini düşürmek için elinden geleni yapıyor.

X1 xdrive20d modelinin tek deavantajı, %90 ÖTV'ye tabi olduğu için sıfır satışta fiyatının çok yüksek çıkmasıydı. Yine bu nedenle 2013 yılının sonlarına doğru sdrive16i modeli daha çok tercih edilir oldu ve xdrive20d modeli, yalnızca özel sipariş kapsamında talebe göre sipariş edildi. Dolayısıyla ikinci el piyasasında da düzgün bir E84 LCI xdrive20d için seçenekleriniz daralıyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
1 yorum :
Merhabalar 2010 model 2.0 x drive aracim hareket halindeyken stop ediyor ve durup caliştiğinda sorunsuz bir sekilde devam ediyor fakat bir sure sonra ayni sekilde tekrarliyor. Filtre bakimlari yeni yapildi aracin. Sorun ne olabilir ?
Yorum Gönder