15 Haziran 2016 Çarşamba

BMW 1 Serisi (F20/F20 LCI)


BMW 1 Serisi F20 M Paket

İşsel sebeplerden kaynaklı bir müddet aradan sonra BMW'nin hatchback modeli 1 Serisi ile karşınızdayız. Yavaş yavaş halihazırda BMW showroomlarında görebileceğiniz modellere adım adım yaklaşıyoruz.

BMW 1 Serisi modeli, her ne kadar markanın başlangıç aşaması olsa da yine de kaliteden ödün vermiyor. Bir önceki gövde olan E87 modeline göre birçok alanda değişiklik bulunan F20 gövde, 2012 yılında piyasaya sürüldü. Piyasaya çıktığı anda özellikle tasarım alanındaki eleştirmenler tarafından far ve stop yapısı nedeniyle çeşitli eleştiriler aldı. Buna neden olarak ise BMW markasının hırçınlığını ve sportifliğini tam olarak yansıtamaması gösterildi. Hatta bakışları, ağlayan bir bebeğin yüzüne benzetildi. Arka tasarımı ise Volkswagen Polo modeliyle olan benzerliği nedeniyle eleştirildi. Tüm bu eleştirilere rağmen yine de yüksek satış rakamlarına ulaşmıştır.


Türkiye pazarına üç farklı motor seçeneğiyle girse de, en fazla talep gören model seçenekleri 1.16d ED ve 1.16i oldu. 1.18i modelini ise yüksek performansa önem veren, aynı zamanda da çok büyük gövdeli otomobillerden hoşlanmayan müşterilerin tercih ettiğini söylemek mümkün. "ED" ibaresi, EfficientDynamics'in kısaltmasıdır. Anlamı ise, BMW otomobillerinin yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini düşürürken performans ve sürüş keyfini arttırmasıdır. Yine üç farklı ana paket seçeneğiyle pazara giriş yaptı. Bu paketler; Sportline, Urbanline ve M pakettir. Sportline ve Urbanline paketleri, ağırlıklı olarak otomobilin ince tasarım detaylarını değiştirirken, M paket tam anlamıyla bir değişim vaadediyor.
BMW 1 Serisi F20 M Paket
  • Sportline paketinde, ağırlıklı olarak parlak siyah (piano black) iç ve dış kaplamalar kullanılıyor. Aynı zamanda otomobilin içinde de siyah spor koltuklar, kırmızı dikişler ve kırmızı şeritli parlak siyah kaplamalar boy gösteriyor. Yine ekstra bir özellik olarak bu paketle beraber 16" olan jant ölçüsü 17" olarak sunuluyor. Tüm bu kırmızı-siyah uyumuna ek olarak otomobilinizin anahtarı üzerinde de bir kırmızı şerit mevcut.
  • Urbanline paketinde, ağırlıklı olarak beyaz kaplamalar kullanılırken, otomobilin dışında ve böbrek ızgaralarında bulunan ince detaylarda daha çok krom/beyaz kaplamalar kullanılmış. Yan ayna kapaklarınızı ise bu uyumu tamamlayabilmek adına ücretsiz olarak opak beyaz olarak alabiliyorsunuz. Koltuklar ise oturduğunuz yer kumaş, koltuk kenarları ise deri olarak tasarlanmış ve yine siyah/açık gri kombinasyonuyla geliyor. (Sıcak bölgelerde hayat kurtaran bir detay :) ) Bu paketle beraber jant ölçüsü yine 17" olarak sunuluyor. Anahtar üzerinde bulunan şerit ise bu pakette opak beyaz olarak geliyor.
  • M paket seçeneği ise neredeyse otomobili baştan sona değiştiriyor diyebiliriz. Ön tampon, yan kaplamalar, arka tampon, döşemeler, iç kaplamalar, direksiyon ve jantlar tamamen değişiyor. Bu da otomobilin daha hırçın bir yüz ifadesine bürünmesini sağlıyor. Jant tasarımı değişse de ölçü yine 17" olarak sunuluyor. Dilerseniz bu ölçüyü opsiyonel olarak büyütebiliyorsunuz.

BMW'nin birçok modelinde olduğu gibi 1 Serisi'nde de anahtarsız çalıştırma, Auto start/stop, RunFlat lastikler, üç farklı (EcoPro, Comfort ve Sport) sürüş modu, bilgi ekranı gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. Sportline ve Urbanline modellerinin paket fiyatları yaklaşık olarak 5-6 bin € seviyelerindedir. M pakette ise kesenin ağzı biraz daha açılıyor ve 8.000€ seviyelerini buluyor. 1 Serisi modellerinde genellikle bu üç ana paketten birini tercih etmek yerine fiyat/fayda analizini doğru değerlendirmek için distribütörlerin sunduğu ara paketler tercih edilir. Çünkü paket fiyatları arttıkça, 1 Serisi'nin sedan ağabeyi 3 Serisi, bir o kadar cazip görünür. Dolayısıyla gerek ikinci el piyasasında, gerekse şu anki makyajlı gövdesiyle showroomlarda, bu paketlere denk gelmek biraz şanstır.


Biraz da motor konuşalım: BMW'nin pazardaki rakipleri olan Mercedes-Benz A Class ve Audi A3'e göre en büyük dezavantajı, 1.600cc dizel otomatik seçeneğini sunmuyor olmasıydı. Bunun yerine 1.16d manuel vites seçeneğini vitrine koymuştu. Bu nedenle çok kilometre yapmasına rağmen veya otomobil alımında kesinlikle otomatik vites tercih eden müşterilerinin bir kısmını rakiplerine kaptırırken, BMW tutkunu kesimi de 1.16i modeline sevketmiştir. 1.16d ED modeli, 6 ileri manuel şanzımana sahiptir. 1.600cc 4 silindirli Twin-Power Turbo dizel motora sahiptir. Bu motor 116 beygir güç ve 260Nm tork gücü üretebiliyor. 0-100km hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlayabiliyor. Bu modelin en büyük avantajı ise yakıt tüketimidir. Showroomlarda boy gösterdiği dönemlerde, "Sınıfında fabrika tüketim verisini yakalayabilen tek otomobil" ünvanına sahiptir. Bu veri ise 3.8lt/100km'dir. Şehir içinde mi kullanmak istiyorsunuz? Bu durumda yakıt tüketimi ise sadece 4.4lt/100km olarak güncelleniyor. Bir müşterimin otomobilinin menzil göstergesinde 1200+ km menzil gösterdiğini gözlerimle gördüm. :) Buna karşılık yakıt deposu da 52 litredir. Tam bir tasarruf otomobili!

Otomatik vites seçeneği ise 1.16i modelinde bizi karşılıyor. Otomobilimiz, 1.600cc 4 silindirli Twin-Power Turbo benzinli motora ve 8 ileri Zf steptronik şanzımana sahip. Bu motor, 136 beygir güç ve 220Nm tork üretebiliyor. 0-100km hızlanmasını, dizel kardeşinden 1.8 saniye daha hızlı koşabiliyor (8.7 saniye). Şehiriçi kullanımında gördüğüm yakıt verisi ise 8.5lt/100km. Şehirdışı yollarda ise 6lt/100km değerini yakalamak pek zor değil.

Fiyat aşamasına geçtiğimizde ise bu iki motor seçeneğinin fiyatını, aldığınız opsiyon donanımlara göre tamamen siz belirliyorsunuz. Bunun nedeni, 1.16d ED modelinin manuel şanzıman, 1.16i modelinin ise otomatik şanzıman kullanmasıdır. Yani manuel-otomatik vites farkı ile benzinli-dizel farkı bu şekilde dengelenmiş oluyor. Her iki otomobilin de başlangıç etiketi 33.000€.

BMW 1 Serisi F20 LCI Joy Paket
2015 yılında yapılan makyaj operasyonunda ise her zaman hafif değişiklikler yapan BMW tasarım departmanı, bu modelde, eleştirmenleri susturmak adına far ve stop tasarımında hayli estetik değişikliklere gitmiştir. İç tasarımı ise sabit tutmuştur. Türkiye pazarı motor seçeneklerini ise 1.16d, 1.16d ED, 1.18i ve 1.20i şeklinde güncellemiştir. Bununla beraber yine en çok tercih edilen seçenekler 1.16d ve 1.18i modelleri olmuştur.

LCI gövdeyle beraber 3 ana pakete ek olarak iki ara paket sunuldu. Bunlar; Joy Edition ve One Edition. Joy Edition paketi, makyajla beraber geldiği için daha kemikleşmiş bir müşteri kitlesine sahipken One Edition paketi Borusan Oto'nun her yıl yapmış olduğu MayFest kapsamında yaratılmış bir pakettir ki bence Joy Edition paketini sollayabilecek yeterliliğe sahiptir. 
  • Joy Edition paketinde 16" hafif alaşım jantlar, led farlar, geri görüş kamerası, arka park sensörü, çift bölgeli dijital klima gibi özellikler bulunmaktadır. 1 Serisi LCI modelinde +Sunroof alınarak en çok tercih edilen pakettir. İndirimli fiyatları değişiklik göstermekle beraber 1.18i Joy+Sunroof paketine yaklaşık 106.000TL'ye; 1.16d modeline ise yaklaşık 116.000TL'ye sahip olabilirsiniz.
  • One Edition paketinde ise 1 Serisi'nde opsiyon fiyatı nedeniyle pek de sık görmeye alışık olmadığımız donanımlar bulunuyor ki sanırım beni asıl cezbeden de bu. 17" hafif alaşım jantlar, siyah sentetik deri döşeme, çift bölgeli dijital klima, krom cam çıtaları, geri görüş kamerası, arka park sensörü, led farlar, sunroof, parlak siyah iç kaplamalar ve güneş korumalı arka camlar paket içeriğine dahil edilmiş durumdadır. 1.18i modeline yaklaşık 112.000TL; 1.16d modeline ise yaklaşık 122.000TL'ye sahip olabilirsiniz.

BMW 1 Serisi F20 LCI M paket
1.16d seçeneğinde, makyajsız gövdeden farklı olarak 8 ileri Zf steptronik şanzıman sunuluyor. Aynı zamanda motor hacmi 1.500cc ve 3 silindir olarak güncellendi. Beygir gücü sabit kalırken tork, 10Nm yükselerek 270Nm oldu. Çok göze gelmeyecek de olsa gövde, 35 kilogram hafifletildi. Otomobil 0-100km hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlayabiliyor. Yakıt tüketimi ise otomatik şanzıman kullanımıyla beraber şehir içi 5-5.5lt/100km, şehir dışında ise 4lt/100km seviyelerine yükseliyor (Gerçek kullanım verisidir.)

1.18i seçeneği ise, aslında makyaj öncesi gövdede bulunan 1.16i modelinin güncel halidir. Makyajlı gövdenin piyasaya sürüldüğü ilk aylarda, BMW fabrikası, elinde bulunan 1.600cc 4 silindirli motorları F20 LCI gövdeye entegre etmeye devam etti. Sonrasında yeni motora geçildi. Fark olarak yine motor hacmi 1.500cc ve 3 silindir olarak güncellenmiştir. Beygir gücü ve tork değerleri sabittir. Şehir içi kullanım yakıt tüketimi bir litre azalarak 7.5lt/100km olarak gözlemlenirken şehir dışında durum 5lt/100km seviyelerindedir. (Gerçek kullanım verisidir.) 0-100km hızlanmasını ise 8.7 saniyede tamamlayabiliyor.

F20 gövde 1 Serisi'nde kronik arıza diye tanımlayabileceğim iki-üç alan bulunuyor. Bunlardan bir tanesi kapılardan gelen ses şikayeti -ki kısa bir servis ziyaretinden sonra giderilebiliyor.-, ikincisi ise turbodur. Bu nedenle her otomobilde olduğu gibi bu otomobilde de turboya siz iyi bakarsanız, turbo da her zaman size iyi bakacaktır. ;) Diğer bir sorun da -Ki bence buna sorun diyemeyiz ama- fren balatalarının zehirli maddelerden arındırılarak organik maddelerden üretilmesi nedeniyle biraz daha erken değişim ihtiyacı.

Peki, benzinli seçeneği mi almak mantıklıdır, yoksa dizel seçeneğini mi? Eğer yılda 10.000km'den fazla yapıyorsanız ve bir otomobile 5 yıldan uzun süre biniyorsanız tercihinizi 1.16d'den yana yapmanızda fayda var. Yıllık yaptığınız kilometre 10.000km'nin altında kalıyorsa veya 5 yıldan daha sık otomobil değişim aralığına sahipseniz hiç düşünmeden 1.18i modelini tercih edebilirsiniz.

NOT: Ağustos 2016 üretimi itibariyle Türkiye Paketi'nin adı Pure Paket olarak güncellenmiştir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

2 yorum :

Ertaş dedi ki...

Merhaba, hocam sana sosyal medyadan ulaşamadım.

Unknown dedi ki...

Bmv 118ijol plus almak istiyorum 2016 veya 17 jol ile jol plus arasinda ücret farkı ve özellik olarak farki nedir ayni model ayni km jol 190 bin jol plus u kaça bulursam uygun olur teşekkürler