16 Ağustos 2017 Çarşamba

BMW Neden Bazı Modellerinde Elektronik Park Freni Kullanmıyor?



BMW müşterilerini, otomobilin iç tasarımında belki de en rahatsız eden konulardan birinin başında bazı serilerde kullanılan standart el freni geliyor. Genellikle soru "Herşey tamam da bu ne?" veya "Bu kadar para veriyoruz, Golf'te bile elektronik park freni var. Sizde neden yok?" şeklinde geliyor. Bu soruyu gün içerisinde 10 müşterinin 6'sında duymaya başlayınca ben de bu soruyu eğitim departmanımıza sorma ihtiyacı duymuştum geçtiğimiz yıllarda. Çünkü pozisyonum gereği böyle bir soru karşısında hınk! deyip kalmak pek hoş bir görüntü olmuyordu.


Artık az çok hepimizin bildiği üzere BMW otomobillerden 1 Serisi, 2 Serisi Coupe, 3 Serisi ve 4 Serisi otomobillerde standart el freni kullanılıyor. Aslında sorunun cevabını müşterilerimiz genellikle maliyet olarak görse de benim aldığım cevabın maliyetle uzaktan yakından bir ilgisi alakası bulunmuyor. Cevap şu şekilde gelmişti: "BMW, sportifliğe ve performansa önem veren bir marka. Özellikle de marka fanatiklerinin otomobilleriyle yapmaktan hoşlandıkları yegane şey drift yapmak -yani otomobillerinin arkasını kaydırmak-. Dolayısıyla bazı otomobillerimizde standart el freni kullanılıyor. Çünkü elektronik park freniyle bu akrobatik (!) hareketleri yapmak mümkün değil." Derseniz ki "Otomobiline kıyamayanın, bu hareketleri yapmayanın günahı ne? Neden bu donanım opsiyonel olarak sunulmuyor?" Açıkçası bu sorunun cevabını ben de bilmiyorum. Sanıyorum bir elektronik park freni, orta konsolun tamamını değiştireceğinden ve maliyeti arttıracağından sunulmuyor diye düşünüyorum.


"Peki BMW'nin diğer modellerinde neden elektronik park freni kullanılıyor o zaman?" diye bir soru eminim sizin de aklınıza gelmiş olacaktır ki ben de aynı soruyu yönelttim devamında :) Örneğin; 2 Serisi Active/Gran Tourer, X1 gibi modeller şehiriçi aile otomobili olarak tasarlanmış. Veya bir 5 Serisi karakteri gereği performansı ve ağırlığı aynı otomobilin içinde sunmak durumunda olan hatlara sahip. Dolayısıyla "Bu tip otomobillere binen kullanıcılar bu hareketleri zaten yapmak istemeyecektir." düşüncesiyle bu modellerde elektronik park freni kullanılmış. Ben tamamen onların yalancısıyım :)

Yine de elektronik park freniyle beraber standart olarak sunulan "Auto Hold", yani en basit haliyle ışıklarda beklerken ayağınızı sürekli frende tutmamanız için frene bir kere basıp tam durmanızla frenlerin kitlenip, tekrar gaza bastığınızda kendini bırakması olarak tanımlayabiliriz, 2 Serisi Active/Gran Tourer ve X1 modellerinde yine de sunulmuyor, bilginiz olsun.

İşin özeti; konu aslında sanıldığı gibi maliyet değil, tamamen ihtiyaca dayalı hizmet-miş. :)

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

2 yorum :

Unknown dedi ki...

Bmw 6.40d xdrive da el frenini nasıl indirip nasıl kaldırıyoruz? Yardımcı olur musunuz

Unknown dedi ki...

Bmw 6.40d xdrive da el freni nasıl indirilip nasıl kaldırıyoruz? Yardımcı olur musunuz?