29 Ocak 2018 Pazartesi

Yeni BMW X3 sDrive20i



Malumunuz 2017 yılının son çeyreğinde yeni BMW X3 xDrive20d modeli sessiz sedasız tanıtılmıştı ve ülkemize giren ilk parti yaklaşık 500.000TL bandından satışa sunulmuştu. Ama ülkemizdeki yüksek vergi politikaları nedeniyle herkesin gözü kulağı yeni BMW X3'ün 1.600cc benzinli modelindeydi. Daha önceki "Yeni BMW X3" yazımda da bunun sinyallerini vermiştim. Neyse ki beni yalancı çıkartmadılar.

Yeni BMW X3'ün 1.600cc motor hacmine sahip modeli X3 sDrive20i'nin bu çeyrek içine yetiştirilmeye çalışıldığı ve Mart sonu Nisan başı BMW showroomlardaki yerini alacağı haberini mutlulukla sizlerle paylaşıyorum :) Hatta ben yine kötümserliğimi takınıp benzinli modeli için 2018 yılı ortalarını işaret etmiştim ama beni dahi şaşırttı bu sefer fabrikamız :)

Yeni BMW X3 sDrive20i modelinin teknik verilerinde çok çok küçük oynamalar dışında bir değişiklik bulunmuyor. Motor ve performans verileri ise önceki F25 gövde X3 ile aynı olacak. Yani yine 1.600cc Twin Power Turbo beslemeli benzinli motor, otomobilin kalbinde atacak. Bu motor 170 beygir güç ve 250Nm tork üretiyor.

Önceki gövdede kullanıcıların en büyük şikayeti BMW X3 sDrive20i modelinin yakıt tüketim değerleriydi. Yeni gövdenin gelişi, bu değeri aşağı yukarı 0,5-1lt/100km daha aşağı çekiyor kağıt üzerinde. Reelde bu kadar bir değişiklik olacağını düşünmüyorum. Yeni BMW X3 modelinde tasarımcıların asıl üzerinde durduğu konu, otomobilin sürtünme katsayısıydı çünkü. Bu otomobilde sürtünme katsayısı 0,29 ki bu değer bir SUV otomobil için oldukça iyi.

Bir önceki konumuzda Yeni BMW X3'ün tasarım detaylarıyla ilgili dilim döndüğünce bilgi verdiğim için detaylar konusunda sizi o başlık altına sevk ediyorum :)





Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :