28 Ocak 2018 Pazar

Yeni BMW i8 Roadster



Her zaman otomobiller ile ilgilenen her erkeğin "zaman çok geçmeden" bir cabrio otomobile sahip olması gerektiğini dillendiririm. Maalesef ülkemizdeki vergi oranları ve çalışma koşullarıyla bu temenniyi ancak ileri yaşlarda gerçekleştirebileceğiz gibi duruyor. Yine de markalar cabrio otomobillerini göğsünü gere gere sergilemekten geri durmuyorlar. Tıpkı BMW gibi! BMW'nin elektrikli süper spor modeli BMW i8'in Roadster modeli, geçtiğimiz yıl sonunda Los Angeles'ta düzenlenen otomobil fuarında tanıtıldı. Fuarın en dikkat çeken otomobillerinden biri olduğunu söylemek mümkün.

İlk olarak 2014 yılının başında görücüye çıkan BMW i8 modelinin Roadster karoser tipi ile 2019 yılı içerisinde showroomlardaki yerini alması bekleniyor. En dikkat çekici özellikleri ise otomobilin hem benzinli hem elektrikli motora sahip olmasının yanısıra martı kanat diye tabir edilen etkileyici kapıları. Gerek tasarım gerek performans yönünden süper spor otomobillerle aynı sınıfta tutulabilen BMW i8, Roadster karoser tipi ile çeşitli güncellemelere uğramış. Ancak bu güncellemelere rağmen menzil yönünden eleştirmenler ve benim tarafımdan hala menzil açısından yetersiz olduğunu söylemek zorundayım.

BMW i8 Roadster, halen 1.500cc içten yanmalı motor hacmine sahip. Bu motor 231 beygir güç ve 320Nm tork üretebiliyor. Buna ek olarak otomobilde 143 beygir gücünde bir de elektrikli motor bulunuyor. Bu haliyle BMW i8 Roadster, toplamda 374 beygir güç üretebiliyor. Coupe kardeşine nazaran 0-100km hızlanma verileri ise 0,2 saniye daha yavaş. Bunun nedeni biraz da Roadster karoser tipi nedeniyle tavanın açılıp kapanmasını sağlayan mekanizmanın neden olduğu fazla ağırlık. BMW i8 Roadster, BMW i8 Coupe modelinden yaklaşık 60 kilogram daha ağır. Bu nedenle de 0-100km hızlanmasını 4,4 saniyede tamamlayabiliyor. Oldukça başarılı bir değer. Açılır-kapanır tavanın tamamen açılması ise sadece 15 saniye sürüyor. BMW 4 Serisi Cabrio modelinin 22 saniyede üstünü değiştirdiğini söylersem bu değerin ne kadar iyi olduğunu daha net bir şekilde ayırt edebilirsiniz.

Şimdi gelelim eleştirmenlerin ve benim söyleye söyleye dilimizde tüy bitiren menzil olayına :) BMW i8 Roadster, tamamen elektrikli sürüş modu ile maksimum 105 kilometre hıza çıkabiliyor. Bu hızı geçtiğiniz takdirde otomobil otomatik olarak benzinli sürüş moduna geçiyor. Ve yine tamamen elektrikli moddayken yapabildiği maksimum menzil 55 kilometre! Şurada taş patlasın 14-15 yıldır ekonomik hayatını sürdüren Tesla'nın dahi 600 kilometre menzillere ulaştığı günümüzde elektrikli otomobil geçmişi çok daha köklü olan BMW'nin menzilinin bu kadar düşük olması kullanıcıların kafalarında soru işaretleri bırakıyor.

Herşeye rağmen BMW i8 modelinin de açıkhava etkinliğine katılmasından bir cabrio fanatiği olarak çok memnunum :) Umarım bir gün yollarımız kesişir..




Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :