BMW'nin en çok beğenilen gövdelerinden biriyle karşınızdayız. Aynı zamanda benim de çocukluk hayalim olan, şu anda da sahibi olduğum E46 gövdeden bahsediyorum. Tasarım harikası iç-dış dizaynı, performanslı motorları ile E46, BMW grubu için devrim niteliğinde olmuştur. 1998 yılında piyasaya sürülmüş ve 2005 yılına kadar üretimi devam etmiştir. Öne çıkan motor seçenekleri ise 1.800cc benzinli, 2.000cc dizel ve yine 2.000cc benzinlidir.
Bu gövdede seçiminizi gözünüz kapalı bir şekilde otomatik şanzımandan yana yapabilirsiniz. Hatta manuel şanzıman seçeneğinin kalkışta daha ağırkanlı olduğunu söyleyebilirim. 3.16i modeli, bir BMW klasiği olarak gövdenin en az tutulan motor seçeneğidir. Tabiiki bunun nedeni gövdedeki herhangi bir değişiklik değil. Tamamen yakıt tüketimi ve performans yetersizliğidir. 1.600cc 4 silindirli motora sahip ve bu motor 116 beygir güç, 175Nm tork üretebiliyor. Bagaj hacmi ise önceki gövde E36'dan 25 litre daha küçültülerek 410 litre olarak sunulmuştur. Sıfırdan 100 kilometre hıza zorlana zorlana yaklaşık 12 saniyede çıkabilir. (Neden tercih edilmediğini daha net anlatabilmişimdir sanırım.) Şehir içi yakıt tüketimi ise yaklaşık 12lt/100km seviyelerindedir. Tamam, E46 gövde hemen hemen tüm BMW fanatikleri için bir tutku. Ama yine de bu hayali biraz daha erteleyip daha performanslı bir E46 almak, ileride yaşanabilecek hayal kırıklıklarını büyük ölçüde engelleyecektir.
İlk seçeneğimizi elediğimize göre geriye üç seçeneğimiz daha kalıyor: 3.18i, 3.20i ve 3.20d. Benim de şu anda kullanmakta olduğum 3.18i modelini makyaj öncesi ve maktaj sonrası olarak ikiye ayırmakta fayda var. Makyaj öncesi modeller 1.900cc motor hacmine sahiptir ve 118 beygir güç, 180Nm tork üretebilir. Şehir içi yakıt tüketimi ise 14lt/100km seviyelerinde yüksek seyretmektedir. 0-100km hızlanması 12.2 saniyedir. Tüm bu nedenlerle 3.18i modelinde ısrarcıysanız benim size tavsiyem 2.000cc motor hacmine sahip olan 3.18i modelini tercih etmenizdir. 143 beygir gücü ve 200Nm tork üretebiliyor. Açıkçası performans açısından benim için ve çoğu insan için yeterli denebilecek seviyededir. 0-100km hızlanması ise ağabeyi makyajsız 3.18i modelinden 2.9 saniye daha hızlıdır. Şehir içi yakıt tüketimi olarak kendi kullanım verilerimi paylaşmam en doğrusu olacaktır sanıyorum. Benim otomobilimin yol bilgisayarının gösterdiği yakıt tüketimi 11.4lt/100km.
3.20i seçeneğine geldiğimizde ürün gamımız biraz daha dallanıp budaklanıyor. Bunun sebebi yine makyaj öncesi ve makyaj sonrası modellerin bambaşka performanslara sahip olmasıdır. 2001 yılında yapılan makyaj operasyonundan önceki 3.20i modelleri, 2.000cc 6 silindirli motora (M52) sahip, 150 beygir gücündedir ve 190Nm torka sahiptir. 440 litre bagaj hacmine sahiptir. Günümüz benzin pahalılığında göz önünde bulundurulması gereken yaklaşık 16lt/100km yakıt tüketimine sahiptir. Yine bu nedenle birçok otomobile LPG uygulanmıştır. Makyaj sonrası 3.20i modelleri ise F30 gövdelerde olduğu gibi 170 beygir güç üretebilir. 210Nm tork değerine sahiptir. Şehir içi yakıt tüketimi ise yine 14-15lt/100km seviyelerindedir. Her ne kadar adından 2.000cc olarak düşünülse de aslında 2.200cc 6 silindirli motora (M54) sahiptir.
Son olarak 3.20d seçeneğine göz gezdirelim. 2.000cc motor hacmine sahip ve 150 beygir güç, dizelin şanına yakışır şekilde 330Nm torka sahiptir. Diğer modellerden farklı olarak çok noktalı enjeksiyon sistemi yerine commonrail sistemini kullanmıştır. 0-100km hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlayabiliyor ve şehir içi yakıt tüketimi, dizel kalbe sahip bir otomobil için fazla sayılabilecek bir şekilde 10.5lt/100km şeklindedir. Bu nedenle eğer tork takıntınız yoksa ve otomobilden inmemek konusunda ısrarcı değilseniz 3.18i LCI veya 3.20i seçenekleri daha cazip görünebilir. Zira ödediğiniz fiyat farkını amorti etmek, dizel ısrarınızla uzun yıllarınızı alacaktır.
BMW E46 piyasasında, donanımsız otomobile rastlamak çok mümkün değil. Ancak benim şahsi tavsiyem, otomobili alırken mercekli Bi-Xenon farları olmasına ve sunroof donanımının olmasına dikkat etmenizdir. Benim otomobilimin donanım bazında tek eksiği koltuk ısıtma. Fakat bulunduğum bölge nedeniyle pek de yokluğunu hissettiğimi söyleyemem. Son olarak gövde rengi tercihiniz, bu gövdede sınırlı sayıda üretilen beyaz renkten yana olursa, gövdeyi daha çok göstereceğini söylemeliyim. Şahsen ben, temizini bulamadığım için siyah renk almak durumunda kalmıştım. Her siyah otomobilde olduğu gibi, kapalı garajda muhafaza edilmesine rağmen yıkandıktan bir gün sonra toz içinde kalabiliyor. Belki renk konusunda sizin şansınız yaver gider :) Döşeme konusunda ise öncelikli tercihimiz otomobilin içini daha ferah gösterdiği için tabiiki bej deri döşemeden yana olmalı. Ancak yine ikinci el piyasasında ağırlıklı olarak siyah deri veya gri deri döşemeye rastlayacaksınız. Donanımı yeterli ve döşemeleri temiz bir E46, oldukça kıymetlidir.
Gözde BMW modellerinden olduğu için bu gövdenin bir handikapı, çok hor kullanılabilen seçeneklerin de bulunması. Ben otomobilimi alırken oldukça ince eleyip sık dokuduğum için sanıyorum henüz herhangi bir ağır problem yaşamadım çok şükür!.. Yalnız kronik problem olarak dile getirmem gereken 1-2 durum var. Bunlardan birincisi; otomobilde bir adet aksiyon bulunması. Yani fabrikasyonda bir hata oluşması nedeniyle serviste orjinal değişim yapılması gerekiyor. Bu aksiyon ise "yolcu airbag modülü" aksiyonudur. Bu otomobili aldığınızda aksiyon sorgusunu yetkili servislerden yaptırmalı ve bu aksiyonu garanti kapsamında düzelttirmelisiniz. İkinci kronik problem ise bazı modellerde tavan ve direk döşemeleri sarkma yapabiliyor. Malesef bu konuda döşemeciden başka kimsenin yapabileceği birşey bulunmuyor.
Eğer ki sizin de gönlünüzde yıllardır bir E46 BMW otomobil sahip olmak varsa, hayallerinize kavuşma yolunda bol şanslar!.. :)
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
23 yorum :
3.20 dizellerin turbo sorunu kronik deniliyor. Bunun hakkında bilgi verebilir misiniz?
3.18 i modellerinde kaç yılında yeni nesil motora geçiyor
Sizce 3 18 i mi tercih edülmeli 320 i. Mi 3 20 iise kaçmodeli alınmalı e46 kasada bşlgş için teşekkürler şimdiden ☺️
Bende e 46 3.28 i var bence diğer ufak motorlar bu kasaya uygun değil
Kolay gelsin su sıralar hem spor görünüşüne dolayı hemde fiyat olarak uygun olmasından dolayı 2001 - 2004 model 3.20 ci düşünüyorum lakin alınmaya değer mi kronik sıkıntıları var mı alırken nelere dikkat etmeliyiz bilgi verirseniz sevinirim.
Direksiyonda bulunan konuşna düğmesi ne işe yarıyor
Hayalimdeki araba 1998 e46 bunun hayalini yaşıyorum yazın bir sıkıntı çıkmazsa Allah’ın izniyle alacam
E46 320 lerin en dolu paketi hangisi ustam
Kaput açma telim koptu araca su eklemem gerek kaputu nasil açabilirim kolun ordan pense ile çekecek bir tel yok yardımcı olursanız çok sevinirim
Direksiyon benim için çok önemli gördüm bazı modellerinde içi geniş direksiyon var hangi yılın modelin direksiyonu o
2000 model 318 sedan ful sağ ve sol çamurluk boyalı diyetteler hatasız km 280 bin alınırmı ve o kilometre sorun çıkarır mı
Merhabalar bu airbag sorununu ben şu an yaşamaktayım aracı yeni aldım şu andada BMW bunu kendisi garanti kapsamında onarıyor mu acaba ?
2003 143hp 3.18i cift vanosmudur?
320 bwm dizelden şaş mayin derim 6 ileri manuel sanzimanlı guzel tavsiye edecegim bir aractır
Bende var şuanda satılık ilan numarası:889143194 sahibindende ilanda
Benim aracımda direksiyonda üzerinde mikrofon işareti olan bı düğme var ne işe yarıyor acaba
Bende yarın 2001 model 3.18ia alacağım
Özel üretim 270 binde LPG yok araç full donanım ama)118 bg şimdi kararsız kaldım yardımcı olurmusunuz otomatik
Güzel paylaşım
Güzel paylaşım
2002 ve sonrası
Uzaylılarla iletişime geçiyorsun. Sorduğun soruya bak gelen aramaları açıyorsun
Çift vanosludur kardesim
Yorum Gönder