BMW'nin 2014 sonu, 2015 yılı başında piyasaya sürdüğü modeldir. Piyasaya ilk sürüldüğü dönemde gerek fiyatı, gerekse tasarımı nedeniyle F22, hepimizi heyecanlandırmaya yetmişti. Daha sonrasında ise bu heyecan M2 modeliyle doruklara ulaştı. Başlangıçta her ne kadar heyecan uyandırsa da, yurtdışı pazarında gayet iyi ilerleyen BMW 2 Serisi, Türkiye pazarında beklentileri karşılayamadı.
BMW 2 Serisi, Türkiye pazarına 2.18i ve 2.20d modelleriyle giriş yapmıştır. Piyasaya girdiği dönemde 2.18i Cabrio modeline 125.000TL başlangıç fiyatı biçilmişti. Daha sonra zaman içerisinde yükselen Euro kuruyla beraber bu modelin başlangıç fiyatı 145.000TL'lere kadar yükseldi.. Otomobilde; artık bir BMW klasiği olarak Twin-Power Turbo motora ve 8 ileri Zf steptronik şanzıman kullanıldı. Bununla beraber her ne kadar BMW'nin klasik arkadan itiş sistemi, kardeşi F45/F46 2 Serisi Active Tourer/Gran Tourer modellerinde terkedilmiş olsa da F22/F23 2 Serisi Coupe/Cabrio karoserde yine arkadan itiş sistemi tercih edildi.
2.18i modelinde, F20 1 Serisinde olduğu gibi 1.500cc 3 silindir Twin-Power Turbo benzinli motor görev yapıyor. Bu motor, 136 beygir güç ve 220Nm tork üretebiliyor. 0-100km hızlanmasını ise 8.9 saniyede tamamlayabiliyor. Bununla beraber test sürüşlerimde şehir içi 8 lt/100km, şehirdışında ise 5lt/100km değerleri gördüm. Cabrio modeli, coupe modeline göre yaklaşık 200 kilogram daha ağır. Bu da tamamen soft-top tavanın açma-kapama mekanizmasından kaynaklanıyor. Bu ağırlık farkını daha fazla arttırmamak adına hard-top tavan tercih edilmemiş.
2015 yılı başlarında Türkiye pazarında bulunan, lakin günümüzde fiyat listesinde kaldırılmış olan 2.20d modeliyle devam edelim. Otomobil 2.000cc Twin-Power Turbo motora sahip. Bu motor ilk yıllarında 184 beygirlik motora sahipken 3.20d modelinde yapılan +6 beygirlik güç artışıyla beraber Türkiye pazarındaki son günlerini 190 beygirlik güç ile geçirdi. 400Nm tork üretebiliyor. Sahip olduğu dizel motor avantajıyla beraber, şehir içi yakıt tüketimi 6lt/100km bandında seyrederken, bu veri şehirlerarasında 4.5lt/100km değerine kadar düşürülebiliyor. 7.4 saniyede 0-100 hızlanmasını tamamlayabiliyor. Performans olarak fazlasıyla tatminkar olduğunu söylemekte fayda var. Türkiye'ye bu otomobili getirebilmek için ciddi bir kapora ile özel sipariş geçilmesi gerekiyor. Başlangıç aşamasında pazara sunulup sonra vazgeçilmesinin sebebi, otomobilin 2.000cc olması nedeniyle %90 ÖTV'ye tabii olması. Bu nedenle normalde uygun olan fiyatı, vergileriyle beraber F30 3.20d modeliyle yarışabilecek seviyelere ulaşıyor. Haliyle birbirinden çok farklı olan bu iki sınıf arasında, Türk aile yapısı gereği (!) sedan karosere sahip 3.20d modeli tercih sebebi oluyordu.
Her ne kadar ufak tefek bir asfalt canavarı gibi görünse de, aynı motoru taşıyan 3.20d ile karşılaştırıldığında F22 Coupe karoser, 15 kilogram daha ağır (1465 kilogram). F23 Cabrio karoser ise tartıda 105 kilogram daha kilolu çıkıyor (1555 kilogram). Buna rağmen coupe gövde 0.1 saniye daha hızlı iken, cabrio gövde ise 0.2 saniye daha ağırkanlı kalıyor ki bu değerler, çok da göze gelecek değerler değil.
Otomobilin Türkiye versiyonunda 3 ana paket ve 3 adet yan paket bulunuyor. Ana paketler, Sportline, Luxuryline ve M Sport olarak ayrılırken, yan paketler ise Comfort, Advantage ve Assistance paketlerdir. Temmuz 2016 öncesi modellerde ağırlıklı olarak tercih edilen paket M Sport ve Sportline olarak göze çarparken, yapılan son güncellemeyle beraber Temmuz 2016 ve sonrası üretimlerde geri görüş kamerası, sunroof, elektrikli katlanır ayna, bi-xenon farlar, park sensörü ve otomatik klima standart donanım olarak sunuluyor. Eğer otomobilin tasarımı ve detayları hoşunuza gidiyor ancak biraz donanım istiyorsanız, Türkiye paketi+Advantage paket yeterli olacaktır. Advantage pakette yukarıdaki donanımlara ek olarak sentetik deri döşeme ve 17" hafif alaşım jantlar da otomobilinize eklenecektir. Ancak otomobil tercihiniz F23 cabriodan yana ise kesinlikle Comfort paket de tercih edilmeli. Comfort pakette coupe gövdede elektrikli hafızalı koltuk ve Hi-Fi ses sistemi gelirken, cabrio gövdede bu donanımlara ek olarak konfor erişim sistemi de paket dahiline ekleniyor. Konfor erişim sistemi sayesinde hem otomobile anahtarsız giriş-çıkış yapabilirsiniz, hem bagajı temassız şekilde açabilirsiniz, hem de otomobilin üstünü anahtar üzerinden tamamen açabilirsiniz. Son söylediğim çok şık bir ayrıntı olduğu için BMW cabrio modellerinde kesinlikle siparişe eklenmesi gereken bir donanım olduğunu düşünüyorum.
NOT: Ağustos 2016 üretimi itibariyle Türkiye Paketi'nin adı Joy Paket olarak güncellenmiştir.
NOT: Ağustos 2016 üretimi itibariyle Türkiye Paketi'nin adı Joy Paket olarak güncellenmiştir.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder