15 Kasım 2016 Salı

Yeni G30 BMW 5 Serisi ile ilgili yeni bilgiler var!



Kapalı oda etkinliğinden beridir tüm dünyayı sallayan Yeni G30 5 Serisi ile ilgili bilgiler gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Artık gövde tasarımıyla ilgili kafamızda soru işaretleri bulunmazken merak edilen kısım yavaş yavaş teknolojik donanımlara ve sürüş keyfine doğru yönelmiş durumda. Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin kamuflajlı fotoğraflarının internet sayfalarını süslediği geçtiğimiz günlerde konuyla ilgili bir yazım olmuştu. Bu yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Şimdi ise teknolojik donanımlarla ve teknik sistemlerle ilgili gelen bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.
Herşeyden önemlisi Türkiye pazarında en çok merak edilen şey Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde kullanılacak olan motor seçenekleri sanıyorum. Türkiye pazarına sunulacak olan motor seçenekleriyle ilgili hala net bir bilgi bulunmuyor. Daha önce de söylediğim gibi öncelikli olarak büyük motor seçeneklerinin ülkeye giriş yapması bekleniyor. 1.500/1.600cc motor seçenekleri ise ne zaman giriş yapacak, belirsizliğini koruyor. Avrupa pazarı için ise 5.30i sDrive, 5.40i sDrive, 5.30d xDrive, 5.20i ve 5.20d olarak belirlendiğini söyleyebiliriz. Benim şahsi fikrim 1.500/1.600cc motorların ülkeye girişinin 2017 yılının başını bulabileceği yönünde.

Avrupa pazarı için oluşturulan motor seçeneklerinin teknik özellikleri ise şöyle: 5.30i sDrive modeli, 2.000cc 4 silindir ve 249 beygir gücünde. Şanzıman olarak yine 8 ileri Zf marka steptronic şanzıman kullanılıyor. 5.20i sDrive ve 5.20d sDrive makyajsız F10 gövdede olduğu gibi 2.000cc ve sırasıyla 184 beygir-190 beygir güç üretebiliyor. 5.40i xDrive modeli ise 3.000cc 6 silindirli motora sahip. Bu motor, 3.40i'den tanıdığımız bir motor ve 340 beygir güç ve 450Nm tork  üretebiliyor. 5.30d xDrive modelinde ise 3.000cc 6 silindir motor bulunuyor. Bu motor 261 beygir güç ve 620Nm tork üretebiliyor.

Tüm bunlar dışında biraz daha işin teknik kısmına girecek olursak; Yeni BMW 5 Serisi, mevcut G11/G12 7 Serisi ile hemen hemen aynı bilgi-eğlence ve bağlantı özelliklerini taşıyor. Bu donanımların yanında yarı otonom sürüş de Yeni BMW 5 Serisi'nde olacak. Bir önceki gövde 5 Serisi olan F10 gövdeye göre 100 kilogram civarında daha hafif olan Yeni BMW 5 Serisi, değişken oranlı hidro-elektrikli direksiyona sahip. Böylece mevcut G11/G12 7 Serisi'nde olduğu gibi direksiyonun kuş gibi hafif olmasını bekliyorum. Otomobilin sürüş konforunu arttırmak adına ön aksta çift salıncak eklenmiş durumda. Bu da direksiyonun daha hassas ve daha net tepkiler vereceğinin bir işareti. Aynı zamanda Yeni BMW 5 Serisi, çok kollu arka süspansiyon sistemine sahip olacak. Ben, G12 7 Serisi test sürüşlerinde Comfort Plus sürüş modundan bu süspansiyonun keyfini zaten tatmıştım. Yoldaki bozukluklarının, otomobilin içine minimum şekilde yansımasını sağlayan bir süspansiyon sistemi. Yeni BMW 5 Serisi'nde Bilstein amortisör sistemi kullanılıyor. Modifiyesever okuyucularımın, bu markayı bir yerlerden -en kötü şartlarda bilgisayar oyunlarından- hatırlayacağını düşünyorum. Türkiye'deki yol şartlarını düşünürsek ülkemiz için büyük bir rahatlık sağlayacağını belirtmekte fayda var.

Mercedes-Benz E Class ve Audi A6 gibi rakiplerinde bulunan havalı süspansiyon sistemi ise Yeni BMW 5 Serisi'nde bulunmayacak. BMW mühendisleri bu donanımın neden eklenmediğini otomobilin ağırlığını çok fazla arttırdığını ve buna ihtiyaç olmadığı şeklinde açıklıyorlar.

Yeni BMW 5 Serisi'nde, BMW otomobillerin yıllardır değişmeyen bir özelliği olarak otomobil hala sürücü odaklı. Yani kokpit 30 derece açıyla sürücüye doğru dönük olacak. Genellikle showrooma Yeni 5 Serisi'ni görmek isteyen müşterilerime G12 7 Serisi'ni göstermeyi tercih ediyorum. "Bu otomobil arka yolcu odaklı" tepkilerini alıyorum. Aslında evet! 7 Serisi her zaman öncelikli olarak sağ arka koltukta oturacak olan patron odaklı olmuştur. Ancak gerek 7 Serisi'nde gerekse Yeni BMW 5 Serisi'nde sürücü hiçbir zaman ikinci plana atılmıyor, içiniz rahat olsun. :)

Hayatına 2012 yılından bu yana bir BMW otomobil girmiş olan hemen hemen herkesin bildiği gibi üç farklı sürüş modu var. Buna ek olarak G11/G12 7 Serisi'nden bildiğimiz iki farklı sürüş modu da ekleniyor. Bunlar biri Sport Individual -yani sport modu zevkinize göre ayarlamanızı sağlayan mod- diğeri de Adaptive modu. Sport modundayken normal şartlarda direksiyon ve süspansiyon sistemi sertleşiyor, gaz tepkisi değişiyor. Sport Individual modundayken sadece süspansiyonları sertleştirip tahrik sistemini sabit tutabilirsiniz, ya da tam tersini yapabilirsiniz. Adaptive mod ise sizin sürüş dinamiklerinizi sürekli olarak takip ediyor ve sürüş yaptığınız rotaya, sürüş tarzınıza göre otomobilin sürüş modunu otomatik olarak ayarlıyor. Aynı zamanda navigasyon, direksiyon, aktarma organları ve şasi ile sürekli olarak iletişim halinde kalıyor ve sürüş modu seçimini kendisi belirliyor. Tabiiki tüm bunlar konfor ve düşük yakıt tüketimini sağlamak için yaratılmış.

Yeni BMW 5 Serisi'nin üretimi Kasım 2016 itibariyle başladı. Artık otomobili yollarda görmemize 3-4 ay gibi çok kısa bir süre kaldı. Artık showroomlarda "Yeni BMW 5 Serisi nasıl birşeye benzeyecek?" soruları yerini "Bu gövdeyi çok uygun fiyata mı alsam yoksa yenisini mi beklesem?" sorularına bıraktı. Heyecan dorukta :) Herhangi bir gelişme olduğunda yine buradan bilgi vermeye devam ediyor olacağım.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :