9 Mayıs 2017 Salı

Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde Hangi Motor Seçeneği Tercih Edilmeli?



Tahmin edersiniz ki BMW Showroom'larını ziyaret eden müşterilerimizin %90'ı kafasında dizel motor seçeneğiyle geliyor ve benzinli otomobil alarak ziyaretini sonlandırıyor. Bu durum Yeni G30 gövde 5 Serisi için de geçerli. Daha önce diğer seriler için "BMW Otomobillerde Dizel mi Yoksa Benzinli mi Tercih Etmelisiniz?" bu konuyla ilgili detaylı bilgiler paylaşmıştık. Aldığım geri bildirimlerde bu konunun, potansiyel müşterilerimizin kararlarında oldukça etkili olduğunu gördüm. Bu nedenle, son zamanlardaki showroom hareketliliğimizin baş kahramanı olan Yeni G30 BMW 5 Serisi için de böyle bir genel bilgilendirme yapma ihtiyacı hissettim.
Hepimizin malumu ki Yeni G30 BMW 5 Serisi, beklentilerimizden yüksek bir fiyat etiketiyle piyasaya giriş yaptı. Bu yüksek fiyat etiketine rağmen gelen müşterilerim 5.20d tercihlerinde ısrarcı bir tavır sergiliyorlar ve görüşmelerimin büyük kısmı onların ceplerinden ortalama 80.000TL fazla para çıkmaması için onları 5.30i seçeneğine yönlendirmeye çalışmakla geçiyor. Mevcut durum şu ki; şu anda Yeni 5 Serisi'ni dizel motor seçeneğiyle almak çok mantıklı bir hareket değil. Bunu açık yüreklilikle söyleyebilirim. Tabii ki otomobile beş yıl boyunca binmeyecekseniz ve yılda 75.000km baremini geçmiyorsanız. Benzinli ve dizel motor seçeneği arasındaki 80.000TL'lik fiyat farkını amorti edebilmenin tek yolu bu. Genellikle bu cümlenin sonunda müşterilerim "Eee! Alırken pahalı alıyoruz ama satarken de karlı satıyoruz!" şeklinde oluyor. Ama maalesef kazın ayağı öyle olmuyor. Şöyle ki; bir otomobilin fiyatı ne kadar yüksek olursa değer düşüklüğü de o kadar büyük olur. Bunu galeri mantığıyla açıklamak gerekirse: Sıfır kilometre bir otomobil alıp da plakayı taktığınız anda otomobiliniz %15'lik bir değer kaybı yaşar. Otomobilin aldığı her bir yaşta da ekstra olarak +%10 daha değer kaybı yaşanır. Bu hesaplama sonucu da otomobilinize galerinin vermeyi planlayacağı yaklaşık değere ulaşırsınız. Kafanıza takılan şey gerçekten yakıt tüketimi ise korkacak bir durum yok: Çünkü 5.30i için beklenen "maksimum" şehiriçi yakıt tüketimi 10lt/100km iken 5.20d için 7,5lt/100km olarak bir değer görüyoruz. Bu da 100 kilometre başına sadece 20TL'lik bir fark demek.

Daha somut bir örnek vermek gerekirse; yeni bir 5 Serisi aldığınızı ve iki yıl bindiğinizi düşünelim. Şu anda Luxury Line donanımlı bir 5.20d, ortalama 410.000TL fiyat etiketine sahip. Buna karşılık Executive Luxury donanımli bir 5.30i, ortalama 335.000TL fiyat etiketine sahip. 5.20d modelini aldığınızda iki yılın sonunda galerilerin vereceği fiyat yaklaşık 285.000-300.000TL arasında değişkenlik gösterecektir. Aynı hesaplama 5.30i için yapıldığında ise iki yılın sonunda galerinin size vereceği fiyat 230.000-250.000TL civarında olacaktır. Görüldüğü üzere 5.20d modelinde yaşadığınız değer düşüklüğü 110.000TL bandındayken 5.30i seçeneğinde bu değer 85.000TL seviyesinde kalıyor. Bununla beraber 5.20d 190 beygir/400Nm tork üreterek otomobilden indiğinizde sizi sarsmazken 5.30i, 252 beygir/350Nm tork üreterek elinizi ayağınızı titretebiliyor. :) 

Daha uç bir örnek vermek gerekirse BMW 1 Serisi'ni 150.000TL'ye alıp 120.000-130.000TL bandında satabilirken 900.000TL'ye aldığınız 7 Serisi'ni 600.000TL bandında satabilirsiniz. Umarım açıklayabilmişimdir :)

BMW 5.30i için bir de şöyle bir handikap sözkonusu. Bildiğiniz gibi Yeni G30 5 Serisi'nde 1.500/1.600cc motor seçeneği henüz bulunmuyor. BMW AG, bu motor seçeneğini Türkiye pazarına süremediği için BMW 5.30i modelinin fiyatı şimdilik 300.000-350.000TL bandında seyrediyor. Ancak bu durum 5.20i modelinin pazara sunulmasıyla beraber değişecek. Yeni G30 5.20i modelinin pazara giriş fiyatı 300.000TL olarak bekleniyor. Bu durumda BMW 5.30i modelinin başlangıç fiyatının da güncellenerek 380.000TL'den başlayan fiyatlarla satılması bekleniyor. Bunun üzerine sanıyorum "Yeni G30 5.20i ne zaman gelecek?" veya "Yeni G30 5.20i kaç beygir olacak?" şeklinde sorular gelecektir. Ona da peşin peşin cevap vereyim: Yeni G30 5.20i modelinin Temmuz-Ağustos aylarında satışa sunulması bekleniyor. Ancak motor hacmi ve beygir gücüyle ilgili henüz resmi bir ağızdan açıklanan net bir bilgi bulunmuyor. Netleştiğinde yine son durumu sizlerle paylaşacağım.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :