30 Nisan 2018 Pazartesi

BMW iX3 Concept



Özellikle premium segment markaların bir bir dizel motorlardan vazgeçip elektrikli ve hybrid motor seçeneklerine yöneldiği şu günlerde BMW de elektrik konusunun üzerine daha fazla eğilmeye başladı. Otomotiv sektörünün öngörüleri ve hükümetlerin uyguladığı politikalar nedeniyle takriben 2025 yılında dizel motorların tamamen yasaklanacağı ve tüm dünyada elektrikli otomobillerin kullanılacağı konusu gündemde. BMW'nin bu konudaki son hamlesi ise BMW iX3 Concept.

Geçtiğimiz günlerde Pekin Otomobil Fuarı'nda tanıtılan BMW iX3, şimdilik concept modeliyle karşımızda. BMW'nin önceki yıllardaki concept tasarımlarından bildiğimiz üzere BMW, concept modelin tasarımı ile fiili üretime başlayacağı modelin tasarımı arasında fazla uçurum bulundurmuyor. Dolayısıyla yeni BMW iX3 modelinin de fotoğraftaki tasarımına çok yakın olacağını düşünüyorum.

Yeni BMW iX3 modelinde 70kW kapasiteli batarya kullanılması bekleniyor. Otomobilin 272 beygir güç üretmesi bekleniyor ki bu heybetteki bir otomobil için fazlasıyla yeterli. Biliyorsunuz yeni BMW X3 sDrive20i, 170 beygir güç üretebiliyor ve bu güç dahi otomobili taşımak için yeterli oluyor.

Ülkemizde elektrikli otomobillerin yeterince teşvik edilmemesi ve şarj istasyonlarının az olması nedeniyle genellikle özel garajı olan ve birden fazla otomobili bulunan kaymak tabakanın ilgisini çeken elektrikli modellerin daha yaygın kullanımı için en azından fiyat teşviki ve elektrikli otomobillerin menzil artışı en önemli sorun diyebiliriz. Malumunuz milletçe uzun seyahatler yapmaktan hoşlanıyoruz. BMW iX3 ile bu sorun bir nebze aşılacak gibi görünüyor. Yeni BMW iX3 modelinin en az 400 kilometre menzil ile gelmesi bekleniyor. Beni bugüne kadar takip eden okuyucularım, otomobillerin fabrika verisine güvenmediğimi ve bu nedenle yazılarımda da ağırlıklı olarak otomobili şehiriçi koşullarında kullanarak gördüğüm 100 kilometre ortalama yakıt tüketimini paylaştığımı bilir. Konu elektrik olunca bu düşüncem biraz daha kırılıyor. Çünkü elektrikli otomobiller ülkemizde yüksek akaryakıt fiyatlarından bir kaçış olarak görülüyor. Bu nedenle insanların daha sakin kullanarak tasarrufa yöneleceğini ve reel tüketim değerlerinin, fabrikanın paylaştığı tüketim değerleriyle örtüşeceğini düşünüyorum.

Eskiden elektrikli otomobiller, maliyeti ve tüketimi azaltma amaçlı alışılmışın dışında çizgilere sahip olurdu ki bu da kullanıcıları, elektrik teknolojisine ödeyeceği yüksek meblağdan bir adım daha uzak tutmaya yeterdi. Neyse ki artık elektrikli otomobiller de, akaryakıt tüketen kardeşleri gibi şık çizgilere sahip. Yine de yeni BMW iX3 modelini, akaryakıt oburu kardeşlerinden ilk bakışta ayırabilirsiniz. Model henüz concept aşamada olduğu için iç tasarımıyla ilgili herhangi bir görsel bulunmuyor. Ancak dış tasarımda BMW'nin özellikle yeni elektrikli modellerinde kullandığı böbrek ızgaralar artık ortadan birleştirilmiş olarak tek parça gelecek. Bu tasarımı içten yanmalı modellerde ilk olarak BMW M2 Competition seçeneğinde görmüştük. İlerleyen yıllarda BMW'nin alışılmış böbrek tasarımı bu yönde ilerleyebilir. Bunun dışında tamponlarda bulunan mavi detaylar, jantları ve sol ön çamurlukta bulunan şarj soketi dışında BMW X3 modelinden ayırt edilebilir bir farkı bulunmuyor.




Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :