27 Haziran 2016 Pazartesi

BMW 2 Serisi Active Tourer/Gran Tourer (F45/F46)

BMW 2 Serisi Active Tourer

BMW'nin, biraz da alışılagelmiş tarzının dışına çıkarak MPV sınıfında, 2014 yılında satışına başladığı 2 Serisi Active Tourer ve GranTourer modeliyle karşınızdayız. Model, Mercedes-Benz B Class'ı karşısına almak için piyasaya sürülmüştür. Hedef kitlesi ise şehir hayatı yaşayan çekirdek aile olarak belirlenmiştir. Bu nedenle BMW fanatiklerinin çoğu tarafından tasarımı yadırganmıştır.

Otomobillerle biraz daha haşır neşir olanlar, değişimin sadece dış tasarımla kalmayıp biraz daha teknik detaylara da yansıdığını farkedecektir. Öncelikli olarak mekanik parçaları, yine BMW fabrikası tarafından üretilen MINI Countryman ile özdeştir. Markanın kurulumundan bu yana katı bir "arkadan itiş" taraftarı olduğunu hemen hemen herkes bilir. 2 Serisi'nde bu felsefe bir kenara bırakılarak BMW için yeni temellerin başlangıcı olan "önden çekiş" sistemi benimsenmeye başlandı. Şanzıman sistemi olarak ise BMW'nin ödüllere doymayan 8 ileri steptronic şanzımanı Zf yerine, bir Japon şanzıman markası olan 6 ileri  Aisin şanzıman tercih edildi. Dış tasarıma sonradan sonraya göz alışsa da otomobilin iç tasarımındaki farklılıklara da insanların alışması biraz vakit aldı. Özellikle müşterilerin çok beğendiği Joystick vites topuzu yerine farklı ve uzun bir vites topuzu kullanılması biz çalışanlar tarafından da eleştiri almıştı. Sonradan öğrendik ki, otomobil kullanıcısı, dirseğini ön kol dayamaya koyduğunda, parmaklarının rahatça vites mandalına ulaşması gerekliliğiymiş. Kokpit tasarımı, direkiyon yapısı, süürş deneyimi şalterleri, ekranının konumu da ciddi anlamda değişmiş durumda. Görsel açıdan BMW'nin diğer modellerinden çok "BMW i3" modelini andırıyor. Küçük bir not: BMW'nin bu modellerinde fren balataları zehirli maddelerden arındırılarak organik bir şekilde üretiliyor. Bu nedenle standart fren balatalarına oranla biraz daha erken tükenebiliyor, bilginiz olsun.


Türkiye pazarına ise başlangıçta 2.18i Active Tourer ve 2.16d Active Tourer olarak sunulmaya başlandı. Dizel versiyonu, özel sipariş dahilinde getiriliyordu. 2015 yılına doğru ise aradaki cüzzi fiyat farkı nedeniyle dizel elde hazır tutulurken, benzinli versiyonu özel siparişe tabii tutuldu. Ekstra olarak 2.16d GranTourer modeli, ürün gamına eklendi. Tüm modellerinde 3 silindire sahip 1.500cc Twin Power Turbo motor, 6 ileri otomatik Aisin şanzıman ve önden çekiş kullanılmıştır.

BMW 2 Serisi Active Tourer
2.16d Active Tourer modeli, F20 1 Serisi'nde olduğu gibi 116 beygir ve 270Nm torka sahiptir. Her dizel motora sahip BMW'de olduğu gibi 2 serisi Active Tourer ve Gran Tourer modellerinde de oldukça verimli ve düşük yakıt tüketimine sahip bir motor kullanılıyor. 5lt/100km'lik şehir içi gerçek yakıt tüketim değerlerine sahip olan 2 Serisi Active Tourer, uzun yolda bu değeri 4lt/100km seviyelerine kadar düşürmeyi başarabiliyor. 0-100km hızlanmasını ise 10.6 saniyede tamamlıyor. Bu nedenle performans odaklı değil, tamamen tasarruf odaklı bir otomobil olduğunu söylemek mümkün. Bagaj hacmi ise 468 litredir. Arka koltukları yatırdığınız zaman bu hacim 1510 litreye kadar yükseliyor. Türkiye paketi başlangıç fiyatı ise 125.000TL olarak belirlenmiştir.

2.16d Gran Tourer modelinde ise, Active Tourer modelinden farklı olarak bagaj kapağı gözle görülür bir şekilde küt bir tasarıma sahiptir. Gövde uzunluğu ise 21 santimetre daha uzundur. Standart donanım olarak 7 koltuklu olarak geliyor. Bu farklılıklar nedeniyle şehir içi yakıt tüketimi 0,5 litre kadar artarken, 0-100km hızlanma verisi ile kabul edilebilir şekilde 0,3 saniye daha ağır kalıyor. Bagaj hacmi ise 6. ve 7. koltuklar kapalıyken 645 litre; tüm koltuklar yatırıldığında ise bir pick-up görüntüsü vererek 1905 litreye kadar genişleyebiliyor. Zaten gövde olarak da biraz daha station-wagon'u andırmıyor desek yalan olur. Türkiye paketi başlangıç fiyatı 135.000TL olarak belirlenmiştir.

BMW 2 Serisi Gran Tourer M Paket
2.18i Active Tourer, yukarıda da bahsettiğim gibi artık özel sipariş ile geliyor. Otomobil yine 3 silindirli 1.500cc Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor 136 beygir güç ve 220Nm tork üretebiliyor. Şehir içi yakıt tüketimi ise 7lt/100km olarak görülüyor. Türkiye paketi başlangıç fiyatı ise 115.000TL olarak belirlenmiştir.

Eğer bekleyecek vaktiniz varsa ve benzinli mi alsam dizel mi alsam diye kafanızda soru işaretleri varsa çözümü basit! 2.18i ve 2.16d arasında yaklaşık 10.000TL fiyat farkı bulunuyor. Bununla beraber her yıl 10.000km'yi geçiyorsanız dizele yönelmeniz mantıklı bir hareket olacaktır. Çünkü her yıl yaptığınız 10.000km, 5 yılda arada ödediğiniz fiyat farkını amorti edecektir. Ama yılda 10.000km altında kalıyorsanız, dizel modele ödediğiniz fiyat farkını amorti etmek için 5 yıldan uzun bir süre gerektiğini belirtmek isterim. Bu nedenle benzinli modele yönelebilirsiniz.

Paket olarak ise genellikle fiyatı da cazip tutmak adına tüm ürün gamında Comfort paket ve çeşitli opsiyon donanımlarla beraber alım tercih ediliyor. Bu durumda donanım listesi, 16" hafif alaşım jant, katlanır ayna, elektrikli bagaj kapağı, geri görüş kamerası, panoromik cam tavan, park sensörü, otomatik klima ve led farlar olarak şekilleniyor ki donanım bazında fazlasıyla yeterli duruma geliyor.

NOT: Ağustos 2016 üretimi itibariyle Türkiye Paketi'nin adı Joy Paket olarak güncellenmiştir.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

3 yorum :

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Bmwuzmani sayfanızda yer alan 2 serisi active tourer ile ilgili izlenim ve yorumlarınızı zevkle okudum. Gerçekten cok faydalı olmus. 216d active tourer'ı uzun zamandır araştırıyorum. Öncelikle araci cok beğendiğimi söylemek istiyorum. Uzun yıllar keyifle ve güvenle binilebilecek bir araç gibi duruyor. Kafama takılan birkaç soruyu sizinle paylaşmak istiyorum, yardımcı olursanız cok sevinirim.

Eğer bu aracı alırsam ilk kez bir bmw kullanıcısı olacağım. Araçta kullanılmış olan aisin marka şanzıman hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Piyasada otomatik vites seçenekleri cok fazla ve ısın içine girince gerek dsg gerekse cvt olsun, hemen her tip şanzımanin kronik kullanımda sorun çıkarma olasılığının yüksek olduğunu görüyorum. Aisin marka şanzımanin acaba uzun donemde diğer sanzimanlar kadar sorun çıkarma potansiyeli var midir? Motor- şanzıman uyumu iyi midir? vw ın kullandığı dsg şanzımanin ilerleyen zamanlarda sorun çıkardığına dair duyumlar vb insani daha sorunsuz markalara yönlendiriyor..

1,5 litre 3 silindir motorun yokuşlardaki performansı sizce nasıldır?

Çocuklu bir aileyiz. Kumaş döşeme mi, yoksa deri döşeme mi seçmemiz daha yerinde olur? Bildiğim kadarıyla dakota deri döşeme en kaliteli deri döşeme. Sentatec döşemenin bakimi ve ömrü ile kumaş döşemeyi karşılaştırırsak hangisini tercih etmek daha mantıklı olur? (Her ii tercihin de rengi siyah bi arada. Bej renk aracın içini gerçekten cok farklı ve ferah gösteriyor; fakat çocuk olması ve temizliğinin zorluğu? kafa karıştırıyor açıkcası:)

Bu araçların bakim maliyetleri korkulduğu kadar yüksek midir? Artık hemen her markanın servis ücretleri yüksek olabiliyor. Elbette bir Ford ile ya da Honda ile karşılaştırıldığında yüksek olması beklenen bir durum; fakat maliyetlerin katlanarak artma durumu var ise insan bir kez daha düşünüyor ister istemez..

Bu araçların ikinci el piyasasınin 3 serisi ya da X serileri gibi olmayacağını tahmin ediyorum. Fakat gün geçtikçe de yollarda bu araci daha sık görür oldum:) Musteri kitlesi cok spesifik. Acaba ilerleyen yıllarda bu aracın ikinci el durumu ne olur?

Yazım uzun oldu, farkındayım; fakat bir bmw kullanıcı adayı olduğum icin insan ister istemez bu tarz durumları düşünüyor :) Zaman ayırıp beni bilgilendirirseniz cok memnun olurum. Saygılar sunarım, başarılarınızın devamını dilerim..

Unknown dedi ki...

Engin Bey Merhabalar,

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sorularınızın cevapları çok uzun olduğu için cevabımı size e-mail yoluyla iletmiştim. Diğer okuyucularımızın da faydalanması açısından kısa kısa maddeler halinde burada da paylaşmak istedim.

-Bugüne kadarki kullanımlarımda Aisin şanzıman ile BMW'nin yıllardır kullandığı ZF şanzıman arasında keskin bir uçurum olduğunu söyleyemem. Fark olarak Aisin, 6 ileri olarak geliyor. Aynı zamanda X1 sdrive18i modelinde de kullanılıyor. Vites geçişleri Zf'de olduğu gibi sarsıntısız ve kusursuz. Motor/Şanzıman uyumu oldukça başarılı. BMW'de yeni kullanılmaya başlanan bir şanzıman olduğu için uzun vadede oluşabilecek bir problemi bilmem malesef mümkün değil. Ancak bugüne kadar olumsuz bir geri bildirim almadık. VW Grubu'nun kullandığı DSG şanzıman, sizin de bildiğiniz gibi kronik bir probleme sahip. Bu nedenle günümüzdeki VW Grubu otomobilleri DSG II şanzıman kullanıyor ve sorunun giderildiği belirtiliyor. (Ben hala gözüm kapalı güvenemiyorum DSG'ye o ayrı.)

-1.5 litre 3 silindir motor hakkında benim de çekincelerim vardı.Önceki motordan farklı olarak 1.6 litre yerine 1.5; 4 silindir yerine ise 3 silindirli motor kullanılıyor. Beygir gücü ise sabit tutulmuş ve şu anda Premium markaların tamamı bu tarz motorlar üzerine yoğunlaşmış durumda. Bu sistemi en basit şu şekilde açıklayabilirim: Otomobil, 4 silindire yakıt püskürtmek yerine 3 silindire yakıt püskürtüyor. Bu da haliyle yakıt tasarrufu sağlıyor. Tek dezavantajı motorun biraz daha gürültülü çalışması. Ancak siz zaten 2.16d alımı planladığınız için bu sizi etkilemeyecektir. Bu motor, BMW'nin kalbine yerleştirilmeden bir süre öncesine kadar BMW Group bünyesindeki MINI markasında denendi. MINI'de randıman alınması üzerine aynı motoru 1.16d, 1.18i, 2.16d, 2.18i, 3.18i, 4.18i ve X1 modellerine de entegre etti. BMW'nin, yeni teknoloji olan bu motora ne kadar güvendiğini, bu kadar geniş yelpazeli ürün gamının hemen hemen tamamında kullanmasından bir çıkarım yapabiliriz. Dolayısıyla yokuş tırmanmasında veya gücü tam anlamıyla yola aktarmasında herhangi bir problem yaşamayacaksınız.

-Döşeme seçiminde çocuklu bir aile olmasaydınız önerim bej sentetik döşemeden yana olurdu. Çünkü dediğiniz gibi otomobilin içini siyah döşemeye nazaran çok daha ferah ve geniş gösteriyor. İster sentetik olsun ister dakota deri döşeme olsun her durumda 6 ayda bir detaylı iç temizliğini yaptırırsanız herhangi bir problem yaşamazsınız. Çocuklu ailelere her zaman siyah kumaş döşeme önermişimdir. Size de önerim bu şekilde olacaktır. Ama deri döşeme konusunda ısrarcıysanız bej döşemeye nazaran siyah sentetik deri döşeme, sizi daha az uğraştıracaktır.

-Servis bakımları, hepimizin bildiği gibi yetkili servislerde her zaman biraz daha maliyetlidir. Ama rutin bakımlar gözünüzü korkutmasın. Zira BMW müşterisi de ortalama 800-1000TL arası rutin bakım ücreti ödemektedir. (Euro kuruna göre değişiklik gösterebiliyor ama şu an için durum bu). Ama işin içine otomobilin ağır bakımları girdiğinde takdir edersiniz bu makas biraz daha açılacaktır. Rutin bakım aralığı ise 12.000km'de veya yılda birdir. Otomobiliniz, sizin kullanımınızı her an takip eder. Bu nedenle 8.000km'de bakım ikazı veren otomobil de gördüm, 15.000km'de bakıma giren otomobil de...

-BMW modellerinden 3 serisi, 5 serisi gibi modeller, markanın lokomotifi konumundadır. 2 Serisi'ni bu modellerle karşılaştırmak yanlış olacaktır ama sizin de söylediğiniz gibi 2 Serisi müşterisi çok spesifiktir. Ancak benim ikinci eldeki beklentim otomobilin yollarda görülme sayısı arttıkça ikinci el değerini de koruyacağı yönünde.

BMW ailesine katılmanızı umuyorum :)

İyi günler dilerim.

Unknown dedi ki...

Merhaba. Özellikle en son paragrafta yaptığınız yoruma günümüzdeki değerlendirmeniz ne şekildedir diye merak etmekteyim. 2.16d 2015 model ikinci el araba bakıyorum. Internette tüm turkiyede sadece 7 tane satış var güncel. Tasarımını ve özelliklerini çok beğeniyorum ve bir aldığım arabayı yaklaşık en az 5-6 sene kullanacağımı düşünerek yaklaşıyorum ama arkadaşlarım satışı çok az olduğundan ötürü elimden zor çıkaracağımı, çıkarırken de ilerde piyasasının çok altında satılacağını söylüyorlar. Özellikle 1.16 lar ile kiyaslaninca. Yorumunuzu çok merak ediyorum.