Yeni nesil BMW otomobillerin tamamında (Z4 modeli hariç) otomobilde herhangi bir sorun olduğunda kokpitin ortasında bulunan bilgi ekranından ve göstergelerin arasındaki dijital ekrandan hemen hemen her sorun için çeşitli uyarı ibareleri alıyoruz. Ancak daha önceki nesillerdeki ve özellikle donanım olarak bilgi ekranı bulunmayan otomobillerde bu sorunları sadece gösterge panelindeki simgelerden anlayabiliyoruz. Ama herhangi bir olumsuzlukta karşılaşabileceğimiz bu simgeler aslında bize ne anlatmak istiyor?
Daha önceki nesil BMW otomobiller ise sorunu anlamamız için bizi biraz daha uğraştırıyor :) Aşağıda, BMW otomobillerin gösterge panelinde görebileceğiniz uyarıların detaylı açıklamalarını bulabilirsiniz:
Motor İkazı: Otomobilimizin kalbi olan motorunda tahrik ve aktarma ile ilgili büyük/küçük bir sorun olduğunu gösterir. Bu ikaz alındığında sürüşe devam edilmesi önerilmez. Otomobili güvenli bir şekilde durdurarak ve otomobilinizin verdiği tepkiler de konrol edilerek mümkünse çekici ile en yakın servise gitmeniz önerilir.
Şanzıman İkazı: Özellikle otomatik şanzımanlı bir BMW kullanan sürücülerin kabusu olan, görmekten korktuğu ikazdır. Tıpkı motor ikazında olduğu gibi şanzıman ikazında da sürüşe devam edilmesi önerilmez. Otomobili güvenli bir şekilde durdurarak çekici ile servise götürmeniz önerilir. Genellikle şanzıman dişlilerinden kaynaklanan sorunlarda ortaya çıkar.
Motor Soğutma Suyu İkazı: Simgeler birbirine çok benzediği için genellikle motor ikazı ile karıştırılır ve korkutur. Ancak çözümü en basit sorunlardan biridir. Bu ikazı aldığınızda otomobilinizi güvenli bir şekilde park edip soğuttuktan sonra radyatörün üzerinde bulunan kapağı dikkatlice açmanız ve su eklemeniz yeterli olacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken iki şey; kapağı yanmamak için gerçekten dikkatlice açmanız ve suyu ekledikten sonra bir hortumdan sızdırıp sızdırmadığını kontrol etmenizdir. Zira yüksek basınç nedeniyle bir hortum yırtılmış olabilir. Yalnız bu hortumların tamamı çıplak gözle görebileceğiniz noktalarda değildir. Bu nedenle suyu ekleyip bir süre daha sürüşe devam ettikten sonra otomobilinizi park edip, motoru soğutup radyatör suyunu tekrar kontrol etmenizde fayda var. Su eksiltme hala ciddi anlamda devam ediyorsa sizin göremediğiniz bir hortumda kaçak/çatlak/yırtık var demektir. Bu durumda da motorun susuz kalmaması ve uzun vadede conta yakması/yatak sarması gibi sorunlarla karşılaşmamak için çekici ile otomobilinizi servise götürmeniz gerekir.
Yağ İkazı: Eskilerden çok duyduğumuz bir laf vardır: "Otomobilin yağına suyuna bakarsan büyük oranda bir sorun yaşamazsın." İşte motor soğutma suyu ikazı ve yağ ikazı tam da bu sözü doğrular nitelikte. Otomobilin yağ eksiltmesi, yakması bir motorun başına gelebilecek belki de en büyük sorunlardan biridir. Yağ yakması, motordan kaynaklı bir sorun iken yağ eksiltmesi, karterde veya hortumlarda delik/yırtık olduğunu gösterir ki bir an önce halledilmesi gereken sorunların başında gelir. Bu sorun, kısa vadede motor yağı eklenerek giderilebilir ancak uzun vadede kesinlikle otomobilinizin servisin kapısını çalması gerekiyor.
DSC İkazı: Açılımı Dynamic Stability Control olan DSC, yeni BMW otomobillerin arkasının savrulmaması için yaratılan en önemli sistemlerden biri. Bu ikazı aldığınızda dikkatli bir şekilde sürüşünüze devam edebilirsiniz. Tabii ki virajlara çok sert girmeden! Genellikle otomobilin hor kullanılmasından, arkasının çok fazla bilerek savrulmasından kaynaklanan bir ikazdır ve oldukça maliyetli bir ünitedir. Normal şartlarda DSC sistemi, otomobilinizin savrulma önleyici sistemidir. Sürüşünüzü, hızınızı ve direksiyon açısını sürekli olarak takip eder. Buna göre otomobilin virajda savrulup savrulmayacağına karar verir. Savrulacağını düşündüğü durumlarda otomobile gaz keserek müdahale eder. Otomobili yine düz bir çizgiye getirir ve kontrolü tekrar size bırakır. Buradan da anlaşılacağı üzere hayati önem taşıyan bir ünitedir.
Elektrikli Park Freni İkazı: Aslında otomobil kullanan hemen hemen herkesin hakim olduğu bir ikaz ancak yine de bilmeyenler olabiliyor. Elektrikli park freni ile standart el freni ikazı arasında sadece ortadaki "P" harfi yerine solda göreceğiniz gibi "!" işareti kullanılıyor. El frenini çekili unuttuğunuz durumlarda alacağınız ikazdır.
Akü İkazı: Yeni nesil BMW otomobillerde Teleservice hizmeti sayesinde farlarınızı açık unuttuğunuzda ve akünüz zayıfladığında zaten merkez tarafından bir mesaj ve daha ilerleyen aşamalarda bir arama alıyorsunuz. Ancak tabii ki daha önceki BMW otomobillerde böyle bir hizmet bulunmuyordu. Akünüz zayıflamaya başladığı andan itibaren gösterge panelinizde bu şekilde bir uyarı görmeye başlarsınız. Bu uyarı çıktıktan sonra akü sizi bir süre daha götürecektir. Ama sürekli "Acaba ne zaman çalıştırdığımda çalışmayacak" diye hayıflanmaktansa en kısa sürede aküyü şarj ettirmek veya değiştirmek en makul seçenek olacaktır tabii ki.
Airbag (Hava yastığı) İkazı: Genellikle açılıp onarılan veya soketinde arıza olan otomobillerde karşılaşılan bir ikazdır. Bu ikaz ile sürüşe devam etmek mümkündür. Ancak en kısa sürede arızanın giderilmesinde güvenliğiniz için fayda var.
Emniyet Kemeri İkazı: Sıklıkla airbag ikazı ile karıştırılan bu ikaz, yeni nesil otomobillerde ekstra olarak sesli bir uyarıya da sahiptir. Ülkemizde güvenliğe verilen azami özen nedeniyle genellikle emniyet kemerinin arkadan bağlanmasıyla veya hemen hemen her yerde satılan harici emniyet kemeri tokası ile bu ikazı gidermek mümkün. Ama en temizi tabii ki ciddi ciddi emniyet kemerini takmak olacaktır :) (Kamu spotu) :)
Lastik Basınç İkazı (RDC): Yeni nesil BMW otomobillerde lastik basınç sensörleri bulunuyor. Bu sensörler, lastiğin dönüş çapını sürekli olarak takip ederek basınçları kontrol ediyor. Lastiklerde meydana gelebilecek en ufak bir basınç kaybını ise size ikaz olarak verebiliyor. Bu uyarıyı aldığınızda öncelikli olarak yapmanız gereken şey otomobilinizi güvenli bir şekilde kenara çekip lastiklerinizi gözle kontrol etmek. Zira lastik bariz bir şekilde inmediyse sadece bir miktar basınç kaybetmiştir. Bu durumda panik yapmanıza gerek yok, sürüşünüze devam edip herhangi bir istasyonda lastik basınçlarınızı tamamlayabilirsiniz. Sonrasında lastik basınçlarınızı sıfırlayarak bu uyarıyı silebilirsiniz. Yalnız sürüşe devam ederken tekrar bu uyarıyı alırsanız iş ciddileşiyor demektir. Çünkü büyük ihtimal lastiğinize vida vb. birşey saplanmıştır. Bu durumda dikkatli bir şekilde sürüşe devam ederek en yakın lastikçide lastiğinizi tamir ettirmeniz gerekecek.
Isıtma Bujisi İkazı: Yaşadığım yer itibariyle hiç karşılaştığım bir ikaz değildir kendileri. Özellikle soğuk bölgelerde yaşayan müşterilerimiz bu sorunla karşılaşabilir. Bu ikazı almamak için bu ışık sönmeden hiçbir durumda otomobilinizi çalıştırmamanız gerekir. Böylece ısıtma bujilerinizin ömrü uzayacaktır. Bu ikazı aldığınızda yapılması gerekenler otomobili çalıştırmadan beklemek ve 1-2 kere daha kontağı çevirip otomobili çalıştırmadan ikazın sönmesini beklemektir. İkaz hala sönmüyorsa bu durumda bir arıza var demektir. Otomobilin ilk çalışmasında bir problem yoksa sürüşünüze devam edebilirsiniz. Ancak bu, nerede ve ne zaman otomobilinizin ilk marşta çalışmayacağının garantisini vermez. Yani bu ikazın da tıpkı akü ikazı gibi bir risk boyutu var.
Silecek Suyu İkazı: Bu ikazı paylaştığım için bana gülmeyin, çünkü gerçekten müşteriler tarafından başıma gelen iki olay nedeniyle yazma ihtiyacı duydum. Bu ikaz genelikle otomobille çok haşır neşir olmayan beyleri ve ağırlıklı olarak kadın sürücüleri endişelendiren bir ikazdır. Bu endişe, ikazın içeriğinden değil sadece "ikaz" olmasından kaynaklıdır :) Sadece kaputu açıp silecek suyu bölmesine su eklemeniz ikazı söndürecektir.
Park Sensörü İkazı: Hani derler ya "Sinek küçüktür ama mide bulandırır" diye. İşte bu ikaz da tam olarak öyle bir ikaz. Park sensörlerinin bir veya birden fazlasının kablolarından kaynaklanan temassızlıktan, kopukluklardan veya sensörlerin yuvasından içeri/dışarı düşmesinden kaynaklanan bu ikaz, tamponun sökülmesine, sensörlerinin genellikle tamamının değişmesine neden olduğu için "Amaaan ne olacak ki! Bir tane sensör alt tarafı" derken gözünüzde dağ gibi büyüyebilir. Aman dikkat!
Direksiyon Kilidi İkazı: Sanıyorum hepinizin başına gelmiştir direksiyonun kilitlenmesi durumu. Hani tam otomobili stop edersiniz de inmek için direksiyondan destek alırsınız da bir tık diye ses gelir. İşte o ses direksiyonun kilitlendiğinin sesi, bu ikaz da direksiyon kilidinin arızalandığının işareti. Sürüşe devam etmeniz mümkündür ancak otomobili müsait bir zamanda servise götürmenizde fayda var.
Aktif Direksiyon İkazı: Aktif direksiyon, kabaca otomobilinizin düşük hızlarda direksiyonun dönmesinin kolay, yüksek hızlarda ise daha zor olması özelliğidir. Bu sistem, düşük hızlarda sizin konforunuzu sağlarken yüksek hızlarda güvenliğinizi sağladığı için bu ikazı gördüğünüzde 120 kilometre hızı geçmeden sakin bir şekilde ve bir an önce otomobilinizi servise götürmenizde fayda var.
Yanmayan Ampül İkazı: İlk bakışta şanzıman ikazı ile karıştırıldığı için korkutan ama özellikle ortadaki ünlem işaretiyle ayırt etmemizi sağlayan bu ikaz belki de en az maliyetle çözülebilecek ikazlardan biridir. Otomobilin dış aksamında bulunan herhangi bir far, stop veya sinyal ampulünün yanmadığını bildirir. Sürüşe devam edilebilir.
Araç Tamir Servisi: Eveeet, otomobilinizi aldığınız, bir süre keyifle kullandınız ancak bu keyfin devam etmesi için otomobilinizin bakımlarını düzenli bir şekilde yaptırmanız gerekiyor. İşte bu ikaz, cüzdanınız için tehlike çanlarının çaldığının bir işareti :) Otomobilinizin rutin servis bakımının geldiğini bildiriyor. En kısa zamanda otomobilinizi servise götürüp gerekli işlemleri yaptırmalısınız.
Havalı Süspansiyon İkazı: Aslında BMW otomobillerde çok sık görülen bir ikaz değil. Çünkü aynı zamanda çok fazla görülebilen bir özellik de değil. Sadece X5 ve 7 Serisi gibi otomobillerde bulunan havalı süspansiyon sisteminin arızalandığına dair olan bu ikaz sürüşü etkilememekle birlikte bu arızayı gidermek istemeniz durumunda başınıza çok ciddi bir maliyet açacaktır. Çare ya otomobili satmak ya da gözü karartıp bu ikazı görmezden gelmek olacaktır :(
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Elektrikli Park Freni İkazı: Aslında otomobil kullanan hemen hemen herkesin hakim olduğu bir ikaz ancak yine de bilmeyenler olabiliyor. Elektrikli park freni ile standart el freni ikazı arasında sadece ortadaki "P" harfi yerine solda göreceğiniz gibi "!" işareti kullanılıyor. El frenini çekili unuttuğunuz durumlarda alacağınız ikazdır.
Akü İkazı: Yeni nesil BMW otomobillerde Teleservice hizmeti sayesinde farlarınızı açık unuttuğunuzda ve akünüz zayıfladığında zaten merkez tarafından bir mesaj ve daha ilerleyen aşamalarda bir arama alıyorsunuz. Ancak tabii ki daha önceki BMW otomobillerde böyle bir hizmet bulunmuyordu. Akünüz zayıflamaya başladığı andan itibaren gösterge panelinizde bu şekilde bir uyarı görmeye başlarsınız. Bu uyarı çıktıktan sonra akü sizi bir süre daha götürecektir. Ama sürekli "Acaba ne zaman çalıştırdığımda çalışmayacak" diye hayıflanmaktansa en kısa sürede aküyü şarj ettirmek veya değiştirmek en makul seçenek olacaktır tabii ki.
Airbag (Hava yastığı) İkazı: Genellikle açılıp onarılan veya soketinde arıza olan otomobillerde karşılaşılan bir ikazdır. Bu ikaz ile sürüşe devam etmek mümkündür. Ancak en kısa sürede arızanın giderilmesinde güvenliğiniz için fayda var.
Emniyet Kemeri İkazı: Sıklıkla airbag ikazı ile karıştırılan bu ikaz, yeni nesil otomobillerde ekstra olarak sesli bir uyarıya da sahiptir. Ülkemizde güvenliğe verilen azami özen nedeniyle genellikle emniyet kemerinin arkadan bağlanmasıyla veya hemen hemen her yerde satılan harici emniyet kemeri tokası ile bu ikazı gidermek mümkün. Ama en temizi tabii ki ciddi ciddi emniyet kemerini takmak olacaktır :) (Kamu spotu) :)
Lastik Basınç İkazı (RDC): Yeni nesil BMW otomobillerde lastik basınç sensörleri bulunuyor. Bu sensörler, lastiğin dönüş çapını sürekli olarak takip ederek basınçları kontrol ediyor. Lastiklerde meydana gelebilecek en ufak bir basınç kaybını ise size ikaz olarak verebiliyor. Bu uyarıyı aldığınızda öncelikli olarak yapmanız gereken şey otomobilinizi güvenli bir şekilde kenara çekip lastiklerinizi gözle kontrol etmek. Zira lastik bariz bir şekilde inmediyse sadece bir miktar basınç kaybetmiştir. Bu durumda panik yapmanıza gerek yok, sürüşünüze devam edip herhangi bir istasyonda lastik basınçlarınızı tamamlayabilirsiniz. Sonrasında lastik basınçlarınızı sıfırlayarak bu uyarıyı silebilirsiniz. Yalnız sürüşe devam ederken tekrar bu uyarıyı alırsanız iş ciddileşiyor demektir. Çünkü büyük ihtimal lastiğinize vida vb. birşey saplanmıştır. Bu durumda dikkatli bir şekilde sürüşe devam ederek en yakın lastikçide lastiğinizi tamir ettirmeniz gerekecek.
Isıtma Bujisi İkazı: Yaşadığım yer itibariyle hiç karşılaştığım bir ikaz değildir kendileri. Özellikle soğuk bölgelerde yaşayan müşterilerimiz bu sorunla karşılaşabilir. Bu ikazı almamak için bu ışık sönmeden hiçbir durumda otomobilinizi çalıştırmamanız gerekir. Böylece ısıtma bujilerinizin ömrü uzayacaktır. Bu ikazı aldığınızda yapılması gerekenler otomobili çalıştırmadan beklemek ve 1-2 kere daha kontağı çevirip otomobili çalıştırmadan ikazın sönmesini beklemektir. İkaz hala sönmüyorsa bu durumda bir arıza var demektir. Otomobilin ilk çalışmasında bir problem yoksa sürüşünüze devam edebilirsiniz. Ancak bu, nerede ve ne zaman otomobilinizin ilk marşta çalışmayacağının garantisini vermez. Yani bu ikazın da tıpkı akü ikazı gibi bir risk boyutu var.
Silecek Suyu İkazı: Bu ikazı paylaştığım için bana gülmeyin, çünkü gerçekten müşteriler tarafından başıma gelen iki olay nedeniyle yazma ihtiyacı duydum. Bu ikaz genelikle otomobille çok haşır neşir olmayan beyleri ve ağırlıklı olarak kadın sürücüleri endişelendiren bir ikazdır. Bu endişe, ikazın içeriğinden değil sadece "ikaz" olmasından kaynaklıdır :) Sadece kaputu açıp silecek suyu bölmesine su eklemeniz ikazı söndürecektir.
Park Sensörü İkazı: Hani derler ya "Sinek küçüktür ama mide bulandırır" diye. İşte bu ikaz da tam olarak öyle bir ikaz. Park sensörlerinin bir veya birden fazlasının kablolarından kaynaklanan temassızlıktan, kopukluklardan veya sensörlerin yuvasından içeri/dışarı düşmesinden kaynaklanan bu ikaz, tamponun sökülmesine, sensörlerinin genellikle tamamının değişmesine neden olduğu için "Amaaan ne olacak ki! Bir tane sensör alt tarafı" derken gözünüzde dağ gibi büyüyebilir. Aman dikkat!
Direksiyon Kilidi İkazı: Sanıyorum hepinizin başına gelmiştir direksiyonun kilitlenmesi durumu. Hani tam otomobili stop edersiniz de inmek için direksiyondan destek alırsınız da bir tık diye ses gelir. İşte o ses direksiyonun kilitlendiğinin sesi, bu ikaz da direksiyon kilidinin arızalandığının işareti. Sürüşe devam etmeniz mümkündür ancak otomobili müsait bir zamanda servise götürmenizde fayda var.
Aktif Direksiyon İkazı: Aktif direksiyon, kabaca otomobilinizin düşük hızlarda direksiyonun dönmesinin kolay, yüksek hızlarda ise daha zor olması özelliğidir. Bu sistem, düşük hızlarda sizin konforunuzu sağlarken yüksek hızlarda güvenliğinizi sağladığı için bu ikazı gördüğünüzde 120 kilometre hızı geçmeden sakin bir şekilde ve bir an önce otomobilinizi servise götürmenizde fayda var.
Yanmayan Ampül İkazı: İlk bakışta şanzıman ikazı ile karıştırıldığı için korkutan ama özellikle ortadaki ünlem işaretiyle ayırt etmemizi sağlayan bu ikaz belki de en az maliyetle çözülebilecek ikazlardan biridir. Otomobilin dış aksamında bulunan herhangi bir far, stop veya sinyal ampulünün yanmadığını bildirir. Sürüşe devam edilebilir.
Araç Tamir Servisi: Eveeet, otomobilinizi aldığınız, bir süre keyifle kullandınız ancak bu keyfin devam etmesi için otomobilinizin bakımlarını düzenli bir şekilde yaptırmanız gerekiyor. İşte bu ikaz, cüzdanınız için tehlike çanlarının çaldığının bir işareti :) Otomobilinizin rutin servis bakımının geldiğini bildiriyor. En kısa zamanda otomobilinizi servise götürüp gerekli işlemleri yaptırmalısınız.
Havalı Süspansiyon İkazı: Aslında BMW otomobillerde çok sık görülen bir ikaz değil. Çünkü aynı zamanda çok fazla görülebilen bir özellik de değil. Sadece X5 ve 7 Serisi gibi otomobillerde bulunan havalı süspansiyon sisteminin arızalandığına dair olan bu ikaz sürüşü etkilememekle birlikte bu arızayı gidermek istemeniz durumunda başınıza çok ciddi bir maliyet açacaktır. Çare ya otomobili satmak ya da gözü karartıp bu ikazı görmezden gelmek olacaktır :(
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
9 yorum :
! (Ünlem) işaret ne anlama geliyor
Ünlem ( ! ) işareti ne anlama geliyor
Merhaba. 2008 model 520d arabam var çok yüksek sesle çalışıyor. Ustalar normal diyor. Ama arkadasımda aynı model var o sessiz. Neden olabilir ne yapmam gerekir
1992 model 520i code diye bı yazı var ekranda ne yapmalıyım
Merhabalar 2011 model 116i Bmw aracım yaklaşık 1500km de bir 1 litre yağ eksiltiyor. Neden olabilir. Teşekkürler
Merhaba 2020 330hibrit arabamda SARI ucgen icinde ! UNLEM ISARETI YANDI ARABA STOP EDINCE KAPANDI
Merhaba 2007 model 330xd aracım 4*4 ikaz lambası abs lambası ve şanzıman arızası yakıyor nedeni me olabilir?
Senin aracın sibop ayarı bozuk olbilir veya aşınmış olabilir trabzon tarafına götür orda anlarlar normlde sesli çalışmaması lazım
Kolay gelsin mini Cooper da çok ilginç bir hata aldım Far hatası! Dikkatlice Durun bütün herseyine baktırdım ama elektrik arızası girilemedi. Ön camlar gitti sağ sol sinyal gitti ve 4 luler yanmiyor
Yorum Gönder