Açıkça söylemek gerekirse ben sıkı bir sedan ve coupe/cabriolet otomobil taraftarıyımdır. SUV/SAV modellere çok fazla ilgim olduğunu söyleyemem. Bilgim olmayan konularda da çok fazla fikir beyan etmeyi doğru bulmuyorum. Neden böyle bir girizgah yaptığımı soracak olursanız, sebebi E84 gövde X1. Şu anda çalışmakta olduğum şirkete geldiğimde yıl 2012 idi. Bu nedenle X1 E84 gövdelerin makyajlı modellerinin, showroomlara yeni geldiği döneme denk geldim. Haliyle non-LCI modelleriyle ilgili pek bir bilgi sahibi değilim açıkçası. Bu yüzden bu başlığa özel sadece LCI modeliyle ilgili tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
BMW X1 E84 gövde, 2009-2015 yılları arasında piyasaya sürüldü. Yurtdışı pazarında birçok farklı motor seçeneği bulunsa da Türkiye pazarına iki farklı motor seçeneğiyle giriş yaptı. Bunlar; sdrive16i ve xdrive20d. Bu motor seçeneklerine konunun ilerleyen noktalarında değineceğim. Öncelikle otomobilin genel hatlarıyla ilgili bilgi vermek istiyorum.
Otomobil piyasa dilinde SUV, BMW dilinde SAV modeli olarak piyasaya sunuldu. Hedef kitlesi genç, dinamik ve otomobiliyle yolculuk etmeyi seven bir kitle olduğu için reklam politikaları da her zaman bunun üzerine yapılmıştır. Zaten ilk bakışta her açıdan verdiği spor görünümüyle bu mesajı da alttan alttan verdiğini söyleyebiliriz. Hatta Xline paket seçeneğiyle ön-arka tampon ve yan korumalara gelen alüminyum çizgiler, daha büyük ölçüde gelen jantlar sayesinde bu görüntüyü daha sportif bir hale taşıyordu. BMW'nin yine belli bir kitle tarafından beğenilip, belli bir kitle tarafından da üvey evlat muamelesi görmüş modellerindendir diyebiliriz. Kokpit, klasik olarak BMW sadeliğini taşıyor. Bir SAV model için baş ve diz mesafesi yeterli boyutlarda. Ancak otomobili 4 kişilik olarak da düşünebilirsiniz. Çünkü BMW'de her zaman görülen şaft tünelinin yüksekten geçmesi, bu otomobilde de arka ortaya oturacak beşinci kişinin hareket alanını kısıtlıyor. Bununla beraber otomobil, 420 litre bagaj hacmine sahip.
Böyle bir X1 modeline sahip olmayı planlıyorsanız iki seçeneğiniz var: Birincisi, gidip bir tane X1 xdrive20d sahibi olmak. İkinci seçenek ise X1 sahibi olmamak. Peki neden X1 sdrive16i seçeneğinden bahsetmiyoruz? X1 sdrive16i, 1.600cc 4 silindirli Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor, 143 beygir güç, 250Nm tork üretebiliyor ve arkadan itişli. Böyle bir gövdenin xdrive yerine arkadan itiş seçeneğiyle gelmesi sert virajlarda ve çamurlu/karlı yollarda dezavantaj oluşturuyor. Tabii ki virajlara sert girmiyorsanız, otomobili doruklarında kullanmaktan çok da hoşlanmıyorsanız ve karlı iklime sahip bir lokasyonda bulunmuyorsanız tercih edilebilir. Yakıt masrafının altından kalkabilirseniz! Bu model şehir içi sakin kullanımlarda 10-12lt/100km, performanslı kullanımlarda ise 15lt/100km yakıt tüketimine sahip. Bu nedenle ekonomik bir seçenek değil. Gövde ağırlığı, ve aerodynamic yapının farklı olması da yakıt tüketimini arttıran etmenlerden bazıları. Yine de 8 ileri steptronik ZF şanzıman, başarılı bir şekilde çalışıyor, bir BMW klasiği olarak vites geçişlerini hissettirmiyor ve yakıt tüketimini düşürmek için elinden geleni yapıyor.
Peki iki modeli bu kadar birbirinden farklı kılan nedir? Tabii ki xdrive özelliği ve yakıt tüketimi. X1 xdrive20d, 40:60 çekiş sistemine sahip ve bu çekişi ihtiyaç durumuna göre dağıtabiliyor. 2.000cc 4 silindir Twin Power Turbo motor görev yapıyor. Bu motor, 184 beygir güç ve 380Nm tork üretebilme kapasitesine sahip. Bu beygir gücüyle otomobil hem benzinli kardeşinde olan hantallığı üzerinden atıyor, hem de yakıt tüketimini şehir içinde 7.5-8lt/100km seviyelerine kadar geri çekebiliyor. Benzinli modelinde olduğu gibi 8 ileri ZF şanzıman kullanılıyor. 0-100km hızlanması ise bir SAV modeli için iyi diyebileceğimiz 8 saniye seviyelerinde. Ağırlık merkezi, piyasadaki SAV modellerine göre daha aşağıda konumlandırılmış. Bu da her ne kadar mükemmel yol tutuşu sağlasa da aynı oranda konforu da düşürüyor. Bunun dışında kullanımı ve hızlanmaları kesinlikle çok keyifli. Yakıt tüketimi ve sürüş yüksekliği nedeniyle tam da hedef kitlesine hitap edebilecek şekilde "Bavulunu hazırla, yola çık!" felsefesi barındırdığını söyleyebilirim.
X1 xdrive20d modelinin tek deavantajı, %90 ÖTV'ye tabi olduğu için sıfır satışta fiyatının çok yüksek çıkmasıydı. Yine bu nedenle 2013 yılının sonlarına doğru sdrive16i modeli daha çok tercih edilir oldu ve xdrive20d modeli, yalnızca özel sipariş kapsamında talebe göre sipariş edildi. Dolayısıyla ikinci el piyasasında da düzgün bir E84 LCI xdrive20d için seçenekleriniz daralıyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Böyle bir X1 modeline sahip olmayı planlıyorsanız iki seçeneğiniz var: Birincisi, gidip bir tane X1 xdrive20d sahibi olmak. İkinci seçenek ise X1 sahibi olmamak. Peki neden X1 sdrive16i seçeneğinden bahsetmiyoruz? X1 sdrive16i, 1.600cc 4 silindirli Twin Power Turbo motora sahip. Bu motor, 143 beygir güç, 250Nm tork üretebiliyor ve arkadan itişli. Böyle bir gövdenin xdrive yerine arkadan itiş seçeneğiyle gelmesi sert virajlarda ve çamurlu/karlı yollarda dezavantaj oluşturuyor. Tabii ki virajlara sert girmiyorsanız, otomobili doruklarında kullanmaktan çok da hoşlanmıyorsanız ve karlı iklime sahip bir lokasyonda bulunmuyorsanız tercih edilebilir. Yakıt masrafının altından kalkabilirseniz! Bu model şehir içi sakin kullanımlarda 10-12lt/100km, performanslı kullanımlarda ise 15lt/100km yakıt tüketimine sahip. Bu nedenle ekonomik bir seçenek değil. Gövde ağırlığı, ve aerodynamic yapının farklı olması da yakıt tüketimini arttıran etmenlerden bazıları. Yine de 8 ileri steptronik ZF şanzıman, başarılı bir şekilde çalışıyor, bir BMW klasiği olarak vites geçişlerini hissettirmiyor ve yakıt tüketimini düşürmek için elinden geleni yapıyor.
Peki iki modeli bu kadar birbirinden farklı kılan nedir? Tabii ki xdrive özelliği ve yakıt tüketimi. X1 xdrive20d, 40:60 çekiş sistemine sahip ve bu çekişi ihtiyaç durumuna göre dağıtabiliyor. 2.000cc 4 silindir Twin Power Turbo motor görev yapıyor. Bu motor, 184 beygir güç ve 380Nm tork üretebilme kapasitesine sahip. Bu beygir gücüyle otomobil hem benzinli kardeşinde olan hantallığı üzerinden atıyor, hem de yakıt tüketimini şehir içinde 7.5-8lt/100km seviyelerine kadar geri çekebiliyor. Benzinli modelinde olduğu gibi 8 ileri ZF şanzıman kullanılıyor. 0-100km hızlanması ise bir SAV modeli için iyi diyebileceğimiz 8 saniye seviyelerinde. Ağırlık merkezi, piyasadaki SAV modellerine göre daha aşağıda konumlandırılmış. Bu da her ne kadar mükemmel yol tutuşu sağlasa da aynı oranda konforu da düşürüyor. Bunun dışında kullanımı ve hızlanmaları kesinlikle çok keyifli. Yakıt tüketimi ve sürüş yüksekliği nedeniyle tam da hedef kitlesine hitap edebilecek şekilde "Bavulunu hazırla, yola çık!" felsefesi barındırdığını söyleyebilirim.
X1 xdrive20d modelinin tek deavantajı, %90 ÖTV'ye tabi olduğu için sıfır satışta fiyatının çok yüksek çıkmasıydı. Yine bu nedenle 2013 yılının sonlarına doğru sdrive16i modeli daha çok tercih edilir oldu ve xdrive20d modeli, yalnızca özel sipariş kapsamında talebe göre sipariş edildi. Dolayısıyla ikinci el piyasasında da düzgün bir E84 LCI xdrive20d için seçenekleriniz daralıyor.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
1 yorum :
Merhabalar 2010 model 2.0 x drive aracim hareket halindeyken stop ediyor ve durup caliştiğinda sorunsuz bir sekilde devam ediyor fakat bir sure sonra ayni sekilde tekrarliyor. Filtre bakimlari yeni yapildi aracin. Sorun ne olabilir ?
Yorum Gönder