15 Kasım 2016 Salı

BMW i8



2014 yılından bugüne kadar üretimde bulunan BMW i8 modeli geçtiğimiz günlerde on günlüğüne şubemizden geldi geçti ki Adana-Mersin bölgesini sallamaya yetti. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi lokasyonlarda insanların gerek showroomlarda gerekse trafikte görmeye alışık olduğu bu otomobil, bölgemizde sadece bir adet bulunuyor. O da bir kiralama şirketinde ve genelikle kilometresini Adana-Mersin arasında mekik dokuyarak yapıyor. Hal böyle olunca kameralar sürekli kayıtta ve test sürüşleri ardı ardına geldi. Bunun bizde birkaç dezavantajı oluştu tabiiki. Öncelikli olarak arka arkaya çıkılan test sürüşlerinde yediğimiz "G" kuvveti nedeniyle yaşadığımız baş ağrıları ve ikinci olarak da insanların ilk bindiklerinde "Harika!" diye nitelediği ana sizin artık alışmış olmanız.. :)

Her ne olursa olsun bu otomobilin geleceğini duyduğumda daha önce kullanmış olmama rağmen beni dahi bir heyecan sardı. Daha önce eğitimini almadığım için BMW i8 konusuna çok fazla değinmek istememiştim ama artık konuya hakimim :) Bu nedenle her zaman olduğu gibi sizleri de bu teknolojik ve ikonik otomobil hakkında bilgilendirmek istedim.

Bu 362 beygir gücündeki canavar, 1.500cc 3 silindirli benzinli ve ekstra olarak elektrikli motora sahip. Bu güç sayesinde kalkışlarda BMW M3 ve BMW M4 gibi otomobilleri çok rahat geçebiliyor. 362 beygirlik gücün 231 beygiri benzinli motordan gelirken 131 beygirlik güç, elektrik destekli motor sayesinde oluşuyor. Toplamda 320Nm tork gücüne sahip. Bu torkun 250Nm'si benzinli motordan geliyor. Benzinli motorda 6 ileri Zf şanzıman kullanılırken elektrikli motorla beraber kullanımda 2 vites daha eklenerek 8 ileri vitese ulaşıyoruz. 1.500cc olmasına rağmen 0-100 kilometre hızlanmasını sadece 4.4 saniyede tamamlayabiliyor. Yakıt tüketimi ise şaşırtıcı bir biçimde sadece 2.1lt/100km! Otomobilin maksimum hızı ise 250km/h ile sınırlandırılmış ki bizzat tarafımca test edilmiştir. ;) Otomobilin tamamı karbonfiberden oluşuyor. Bunu tavanda ve kapılarda canlı canlı görmeniz mümkün. Zaten bu nedenle çok daha heybetli görünmesine rağmen bir F30 gövde 3 Serisi ile aynı ağırlıkta..

Sadece elektrikli motor desteğiyle 37 kilometre yol yapabilen BMW i8, benzin ve elektrik motoruyla beraber toplamda 600 kilometre menzile ulaşabiliyor. Şimdi diyeceksiniz ki "BMW bu kadar şahane bir otomobil yapmış, dünyanın parası da fiyat etiketi koymuş. Neden elektrikle gidebileceğimiz mesafe bu kadar az!?" Daha önce de Hybrid otomobil konularında değindiğim gibi elektrikli motorun amacı ayağınızı yerden kesmek değil. Otomobilin kalkış esnasında yaptığı aşırı yakıt tüketimini minimuma indirmek. Bu nedenle 37 kilometrelik menzil yeterli olabiliyor. Üstelik BMW Wallbox sayesinde sadece 2 saatte tam depo şarj olabiliyor. Şehir içi şarj istasyonlarını da kullanabilmeniz için size teslimat esnasında bir adet şarj kablosu da hediye ediliyor.
Otomobilde dört farklı sürüş modu bulunuyor. Üç sürüş modu hepimizin artık bildiği Eco Pro, Comfort ve Sport. Ekstra olarak bir de eDrive sürüş modu bulunuyor. Otomobil Eco Pro ve Comfort moddayken hem elektrikli hem de benzinli olarak çalışabiliyor. 120km/h'ye kadar elektrik destekli motor ve gerektiği yerde benzin ile yolunuza devam edebiliyorsunuz. 50km/h hıza kadar ise eDrive modunu kullanarak sadece elektrikli ve sessiz sürüşün keyfini çıkarabilirsiniz. Sessiz sürüş derken şaka yapmıyorum. Gerçekten çıt bile çıkmıyor! :) Test sürüşlerinde müşterilerimizin %99'u otomobilin çalıştığına inanamadı. Sport moddayken otomobil sadece benzinli motoru kullanıyor. Sport modundayken sürücüyü biraz daha cezbedebilmek için hoparlör destekli egsoz sistemi devreye giriyor. Fakat o da ne? Aman Allah'ım! Sanırsınız altınızdaki otomobilde 1.500cc değil de 5.000cc bir V8 motor var..! Öyle bir ses :) Genellikle aldığım tepkiler "Bu sesi dışarı da veriyor mu?" şeklinde şaşkın bir surat ifadesiyle oldu. Evet, yaya koruması için bu sesin bir kısmını dışarı da verebiliyor. Egsoz sesinin keyfini tam olarak çıkarmak istiyorsanız ve bir gün BMW i8 kullanma fırsatınız olursa mutlaka -benim o güne kadar gereksiz gördüğüm- F1 vites kulakçıklarını kullanın ve vites küçültün. Ayağınız direkt gaz pedalına gidecektir. :) Bayimizin hemen yan tarafında bulunan üniversitenin kız öğrencilerinin "arabaya bak!" diyerek erkekleri dürtüklediğine bizzat şahit oldum. :)


Eee, bu kadar anlattık otomobilde hiç mi kusur yok. Tabiiki var! Özellikle iniş-binişler için ayrıca bir eğitim verilmesi gerekiyor. Otomobil, o kadar yere yakın ki otomobilin koltukları kapı eşiklerinden bile aşağı konumlandırılmış. Dolayısıyla öncelikle başınızı eğmeniz, kapı eşiğine oturmanız, bacaklarınızı otomobilin içine atmanız ve sonrasında kendinizi koltuğa doğru kaydırmanız gerekiyor. Bu durum da tabiiki etek kullanan arkadaşlarımıza ve hatta birçok test sürüşünde yaptığım onca in-binden sonra benim pantolonumun dikişlerinin atmasına dahi neden oldu. Bunun dışında bagaj hacmi, tek bir kabin tipi bavul yerleştirebileceğiniz boyutlarda. O nedenle tatile falan böyle bir otomobille gitmeyi düşünüyorsanız tekrar düşünün. Kaldı ki zaten yanınıza sadece bir kişiyi seçip alabilirsiniz. Neden derseniz, otomobilde aslında 4 kişilik oturma alanı mevcut. Ancak arka koltuk koyulmasa da bence uygun olabilirmiş. Çünkü standart boyutlardaki bir insanın sığması için pek de elverişli değil. Şehir içi kısa mesafe için belki düşünülebilir. Ama bu durumda bile arkadaki yolcu, diz kapaklarıyla sizin sırtınızı delmeye göz dikmiş olabilir.


Elektrikli motor önde, benzinli motor arkada konumlandırılmış. Dolayısıyla motor kaputunu açamıyorsunuz. Kaputu açabilmek için her bayide sadece bir kişi yetkili. Çünkü yüksek bir elektrik akımı mevcut. Motor konumlarından kaynaklı olarak elektrikli motor önden çekişli, benzinli motor arkadan itişli olarak aktarma organlarına yardımcı oluyor. İki motor aynı anda devredeyken otomobil xDrive özelliği göstererek akıllı dört çeker sistemini devreye sokuyor.

BMW i8'de 3 farklı iç tasarım paketi bulunuyor. Bunlar sırasıyla Halo, Carpo ve Neso paketleri.

Standart bir BMW otomobilde sunulan 2 yıl/sınırsız kilometre garantisi, BMW i8 modeline özel 8 yıl/100.000 kilometreye çekilmiş durumda.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

3 yorum :

Unknown dedi ki...

Yani i8 okuduğuma göre alınır mı

Ege Grafik dedi ki...

Güzel araba SEO

Adsız dedi ki...

İ8 Nin kaputu nasıl acılıyor