4 Mart 2017 Cumartesi

BMW 3.18d (F30 LCI) Türkiye Pazarına Sunuldu



Biliyorum, birçoğunuz bu konu başlığına "Oh be! Sonunda BMW 1.500/1.600cc dizel otomatik bir sedan otomobilini piyasaya sundu." diyerek tıklayacaksınız ama baştan söyleyeyim kazın ayağı öyle değil :)
Evet! Sonunda BMW, model tanıtım yazısı 20d ile bitmeyen bir sedan modelini Türkiye pazarına sundu. Benim de az önce kullanma imkanım oldu. Sıcağı sıcağına sizlerle paylaşmak istedim. İlk dikkatimi çeken ise otomobilin tatminkar gücü ve tork tepkileri oldu. Bunun dışında iç ve dış tasarımda herhangi bir değişiklik bulunmuyor. Açıkçası kendi adıma bu motor seçeneğinin 2018 yılındaki F30 gövde değişiminden sonra Türkiye pazarına sunulacağını düşünmüştüm. Ancak sanıyorum F30 3.20i ED'de kullanılan PSA Group ortaklığındaki motorun piyasadan çekilmesiyle oluşan boşluğu BMW, 3.18d modeliyle doldurmayı planlıyor.

Ülkemizde, otomobiller üzerine uygulanan vergi politikasının değiştirilmesi üzerine böyle bir motor seçeneğini Türkiye pazarına sunduklarını düşünüyorum. Çünkü 3.18d modeli hala (!) 2.000cc hacmindeki Twin Power Turbo motora sahip! Daha önce bu otomobili görmeden kulağımıza çalınan bilgiler, 3.18d fiyatının 3.20i ED modelinden biraz daha pahalı, 3.20d modelinden ise biraz daha ucuz olacağını ve fiyatın, bu iki model arasında köprü oluşturacağını söylemişlerdi. Öyle de oldu. Ama biraz farkla: Belirlenen satış fiyatı, 3.20i ED modeline değil de 3.20d modeline daha yakın yerleştirilmiş. :) Şu an için belirlenen 2017 model  bir 3.18d'in fiyatı, 214.000TL-250.000TL civarında seyredecek.

Herşeye rağmen ben, otomobilin sürüş keyfinden çok memnun kaldım -ki bir BMW otomobilden beklenen de herşeyden önce "Sürüş keyfi"!-. Bu nedenle sizlere, 3.18d modelinin teknik özellikleriyle ilgili birkaç detaydan bahsetmek istiyorum.

Başlangıçta da belirttiğim gibi hepimiz için hayal kırıklığı olan kısım, 3.18d modelinin 2.000cc hacmindeki Twin Power Turbo motora sahip olması sanırım. Çünkü ülkemizde 1.500/1.600cc'ye karşı büyük bir talep var. Ancak BMW, yakıt tasarrufundan ziyade performans odaklı otomobiller üretmeyi tercih ettiği için bu talebi şimdilik görmezden geliyor. 3.18d modelinin sahip olduğu bu motor, 150 beygir güç ve 320Nm tork üretebiliyor. Yukarıda sözü geçen "sürüş keyfi"ni bana yaşatmayı başaran kalem tabii ki 3.18d modelinin tork değerleri. Otomobil 0-100km hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlayabiliyor ki bu değer, 3.20i ED modelinden 0,8 saniye; 3.20d modelinden ise tam tamına 1,2 saniye daha yavaş olduğunu gösteriyor. Buna rağmen şehir içi yakıt tüketim değerleri, 3.20d ile neredeyse kafa kafaya bir değer yakalamış. Şanzıman tercihi ise yine 8 ileri Zf marka steptronic şanzımandan yana.

İç ve dış tasarımında ise hiçbir değişiklik bulunmuyor. Sadece donanım paketi içeriklerinin ve isimlerinin farklı olduğunu söyleyebilirim. 3.18d modelinde, beş farklı donanım paketi seçeneği bulunuyor. Bunlar Prestige, Sport Plus, Luxury Plus, M Plus ve severek takip ettiğimiz 40th Year Edition! :) Donanım paketlerinin içeriğiyle ilgili detaylı bilgiyi BMW 3 Serisi (F30/F30LCI) yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Sizlere sevineceğinizi düşündüğüm iyi bir haberim daha var: 3.18d modelinin ardından 4.18d seçeneği de yolda! Tahmin edebileceğiniz gibi 4.18d modeli de 3.18d modeliyle aynı donanım paketlerine ve motor değerlerine sahip olacak. Fiyat olarak şimdilik kesin birşey söylemek zor ancak 4.20d modelinden 20.000-30.000TL daha uygun bir fiyat etiketine sahip olacağını da tahmin etmek zor değil.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

Hiç yorum yok :