Yeni G30 BMW 5 Serisi'ne kavuşmamıza artık sayılı günler kaldı. Gerek ülkemizde, gerekse dünya çapında merakla beklenen Yeni G30 BMW 5 Serisi hakkında artık en detaylı bilgileri sizlerle paylaşma zamanının geldiğini düşünüyorum. 27 Şubat-7 Mart tarihleri arasında Yeni G30 BMW 5 Serisi, Antalya The Marmara Hotel'de yapılan harika organizasyon ile Türkiye'deki tüm BMW çalışanları için görücüye çıktı. Bu yazımızda sizlere Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde kullanılacak olan motor seçenekleri, otomobille ilk tanışma anımız, sürüş izlenimlerimiz, iç ve dış tasarım ve otomobile uygulanan değişiklerle ilgili en son ve kesin bilgileri paylaşmaya çalışacağım. Tabii ki bu yazımız, önceden G30 BMW 5 Serisi ile ilgili paylaştığım yazılardan derlemeler de içerecektir. Bugüne kadar G30 BMW 5 Serisi ile ilgili okuduğunuz, gördüğünüz herşeyi unutun. En net bilgiler, ilk ağızdan bu başlık altında! :)
Yeni G30 BMW 5 Serisi'ni hem müşteriler, hem de biz o kadar merakla bekledik ki, eğitim gününün gelmesini heyecan içinde geçirdik. Hatta öyle ki çoğu müşterimiz daha otomobili canlı olarak görmeden ve fiyat bilgisi olmadan dahi ilk siparişlerini geçtiler. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi Yeni G30 BMW 5 Serisi, Mart 2017 sonunda hem BMW Showroomlarında hem de test otomobilleri arasında boy göstermeye başlayacak. G30 5 Serisi'nin, ağabeyi G11/G12 7 Serisi ile aynı platformu paylaşacağını söylemiştik. Ancak şasi olarak G11/G12 7 Serisi'nde olduğu gibi Carbon Core (Karbonfiber) şasi kullanılmadığını ben de eğitimde öğrendim. Buna rağmen bir önceki gövde olan F10 5 Serisi'ne göre Yeni G30 5 Serisi'nin ortalama 100 kilogram daha hafiflediğini söyleyebiliriz. Bu 100 kilogramlık ağırlığın, otomobilden bir kişi atmak gibi algılanmaması gerektiğini, çünkü ivmelenme ve G kuvveti esnasında bu 100 kilogramlık ağırlığın katlanarak daha büyük bir ağırlık tasarrufu sağladığını üzerine basa basa belirttiler.
Herkesin merak ettiği en kilit soru sanıyorum: "Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde 1.600cc benzinli ve dizel seçeneği olacak mı?" şeklindeydi. Önce kötü haberi vereyim: 1.600cc dizel motor seçeneği gelmesiyle ilgili tek kelime bile söylenmedi. Şimdiii toplanın iyi haberi paylaşayım :) BMW, en geç Temmuz-Ağustos 2017'de 1.600cc benzinli motoru, Yeni G30 5 Serisi'ne entegre etmeyi ve bu tarihte satışlarına başlamayı planlıyor. Kullanılması planlanan bu 1.600cc motor, aslında önceki gövde olan F10 5 Serisi'nden aşina olduğumuz 1.600cc 4 silindire sahip 170 beygir gücünde ve 250Nm torka sahip Twin Power Turbo motordan başkası değil.
Yeni G30 BMW 5 Serisi; tabii ki sadece 5.30i ve 5.30i xDrive modelinden ibaret olmayacak. Diğer motor seçenekleri ise şöyle:
Model
|
Silindir
Hacmi
|
Beygir
Gücü
|
Tork
|
0-100km
Hızlanma
|
5.30i
|
2.000cc
|
252
|
350
|
6,2sn
|
5.30i xDrive
|
2.000cc
|
252
|
350
|
6,0sn
|
5.20d
|
2.000cc
|
190
|
400
|
7,5sn
|
5.20d xDrive
|
2.000cc
|
190
|
400
|
7,6sn
|
5.30d (*)
|
3.000cc
|
265
|
620
|
5,7sn
|
5.30d xDrive (*)
|
3.000cc
|
265
|
620
|
5,4sn
|
Yukarıda gördüğünüz modellerden 5.30d ve 5.30d xDrive seçeneklerinin özel sipariş dahilinde getirilmesi bekleniyor.

![]() |
Hofmeister Kink |
Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin dış tasarımı için ise kabaca, "G11/G12 7 Serisi'nin dış tasarımının kromaj parçalarından arındırılmış halidir" diyebiliriz. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi otomobil, özellikle yan açıdan bakıldığında, o kadar sportif ve o kadar öne atılacakmış gibi duruyor ki biri çıkıp da "İşte yeni 3 Serisi!" diye anons geçseydi, eminim kimse yadırgamazdı. :) Otomobilde bulunan karakteristik Hofmeister Kink kıvrımı ve C direği o kadar başarılı bir tasarıma sahip ki C direğinin üzerinde GranCoupe ibaresini görsek gözümüzü tırmalamazdı.

Ben, eğitimdeki deneme sürüşleri esnasında şans eseri M Sport paket kullanma imkanı buldum. Test sürüşü sırasında ağırlıklı olarak otomobilin yarı otonom sürüş özelliklerini, performansını, fren tertibatını, navigasyon ve bilgi ekranı kullanımını inceledik. Özellikle yarı otonom sürüş özellikleri büyüleyiciydi. O koca gövdeli G30 5 Serisi'nin, Antalya'nın virajlı yollarında 120 kilometre hızla hiç tereddüt etmeden virajlara girip çıktığına hepimiz yaşayarak şahit olduk. Bu durumda aktif cruise control'ü devreye sokup öndeki otomobille aranızda bırakmak istediğiniz otomobili, hızınızı ayarlıyorsunuz. Yarı otonom sürüş için otomobilinizin, yoldaki şeritleri algılaması yeterli. Tüm bu süreçten sonra kendinizi G30 5 Serisi'nin güvenli kollarına bırakabiliyorsunuz. Hatta yarı otonom sürüş denemesi esnasında bir ara bayağı bayağı yolu, direksiyonu falan bırakıp hemen yan koltuğumda bana eşlik eden BMW Evo Maslak Müdürü Cem Bey ile sohbeti koyulaştırdığımız bile oldu. :) Otomobilde bulunan radar sistemleri sayesinde otomobil, şeritleri takip edebilecek. Halihazırda bulunan çarpışma uyarı sistemi, yaya algılama sistemi, yanal çarpışma önleyici sensörler ve çevre görüş kamera sistemleri de bu özelliğin aktif olarak çalışması için destek olacaktır. Hatta öyle ki yol üzerinde "Girilmez" tabelası olan bir yöne veya ters yöne girerseniz dahi otomobil tabelayı algılayıp size yanlış yönde olduğunuza dair bir uyarı gönderecektir. Bu son özellik, Türkiye'de malesef çalışmıyor. Bu özelliklerin tamamı "Intelligent Safety" donanımının bir parçası aslında. Intelligent Safety ise üç kademeli olarak kontrol edilebiliyor. Dilerseniz tüm güvenlik sistemlerini açabileceğiniz -ki önerilen seçenek budur- "All On", isteğinize göre size özel ayarlayabileceğiniz "Individual modu" ve son olarak hemen hemen tüm ekstra güvenlik sistemlerini devre dışı bırakan "All Off" seçenekleri arasından karar verebilirsiniz. Bir önceki gövde olan F10 5 Serisi'ne göre süspansiyonlar -Test otomobilim M Sport paket olmasına rağmen- darbeleri oldukça iyi absorbe edebilirken aynı zamanda otomobilde bulunan rüzgar ve trim sesleri de adeta sihirli bir değnek değmiş gibi G30 5 Serisi'nde kesilmiş. G30 5 Serisi'nin iç mekanı adeta bir kütüphane gibi!

Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde ayrıca kablosuz şarj özelliği de bulunuyor. Bu sayede kablo kalabalığı olmadan hem akıllı telefonunuzu hem de ekranlı anahtarınızı şarj etmeniz mümkün. G11/G12 7 Serisi'nde ön kol dayamanın içinde bulunan kablosuz şarj ünitesi, Yeni G30 BMW 5 Serisi'nde bardaklık kısmında bulunacak. Böylece telefonunuzdan göz temasını kesmeniz gerekmeyecek :) Aynı zamanda Microsoft Exchange özelliği sayesinde e-maillerinizi de ortada bulunan bilgi ekranından sürekli olarak kontrol edebileceksiniz.

Son olarak fiyatlara da şöyle kabaca bir değinmek gerekirse; G30 BMW 5.30i için fiyatlar 306.000TL ile 326.000TL arasında değişiklik gösteriyor. 5.20d xDrive için ise 408.000TL ile 425.000TL arasında değer biçilmesi bekleniyor.
Böylece bir lansmanın daha sonuna geldik. Konu aslında çok daha detaylı, yaşayıp görmeniz lazım.. Ancak sanırım blogumuzun en uzun yazısı olma başarısını da yakalamış oldu böylece. :) Umarım keyifle okursunuz ve Yeni G30 BMW 5 Serisi ile ilgili kafanıza takılan tüm soruların cevaplarını bulabilirsiniz.
Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder