4 Aralık 2017 Pazartesi

BMW Otomobilimin Yakıt Tüketimi Neden Fazla?



Uzunca bir ara sonrası tekrar herkese merhabalar. Son dönemlerde yaşadığım yoğunluklar nedeniyle siteye çok fazla vakit ayıramıyordum ancak bu süreçte sizler için birçok yazı biriktirdim. Fırsat oldukça paylaşmaya çalışacağım.

Sanıyorum müşteri kitlemizin hemen hemen %80'inin kafasını kurcalayan bir sorudur bu: "Neden otomobilim çok yakıyor?" Gün içerisinde ben de sıkça karşılaşıyorum. Hatta halkımız, artık yakıt tüketim verileri yönünden kandırılmaktan o kadar bıkmış ki söylediğim yakıt tüketim değerlerine ikna etmekte ben de zorlanabiliyorum. Ama bilen bilir, fabrika verisine ben de asla inanmıyorum ve ağırlıklı olarak kendi günlük kullanım yakıt tüketim verilerimi müşterilerle paylaşma taraftarıyım. Bu durum, yazılarıma da yansıyor haliyle.

Şimdi konu başlığı böyle olunca size otomobilden kaynaklanan tüketim sorunlarından bahsedeceğimi düşünmüş olabilirsiniz ama kullandığınız otomobil eğer niş bir model veya bir M değilse yakıt tüketim değerlerinin ağırlıklı sorumlusu siz oluyorsunuz maalesef. Hemen sinirlenmeyin, açıklayacağım :)

Eylül ayından bu yana her gün F30 3.18i ile yollara düşüyorum. Geçtiğimiz haftalarda kampüste bir müşterimle karşılaştım. Otomobili incelemek istedi. Kendisi de 2012 model 3.16i kullanıcısıydı. Makyajdaki farklardı, tasarımdı, performanstı derken laf döndü dolaştı yakıt tüketimine geldi tahmin edersiniz. Ben, F30 3.18i otomobilimle şu anda 7,2lt/100km değerini çok rahat yakalayabiliyorum. Ancak müşterim, yakıt tüketimi değerlerini 11-12lt/100km'nin altına indiremediğinden şikayetçiydi. Hatta sırf bunun için otomobilini satmayı düşündüğünü bile söyledi. Kendi tüketim değerimi paylaşınca bana bunu nasıl yaptığımı sordu. Çünkü kendi tüketim değerleri bir hayli yüksekti. Ben de anlattım. Aramızda geçen diyaloğu sizlerle de paylaşayım:

-Levent! Benim otomobilim çok yakıyor. Sence neden olabilir?

+Kalkışların nasıl?
-Işıklarda henüz benden önce kalkabilen olmadı.
+İşte birinci neden bu! (Otomobilin en fazla yakıt tüketimine sahip olduğu an ilk ivmelenme anıdır. Bu nedenle kalkışlarda olabildiğince usul usul kalkmalısınız. Bu kullanım, yakıt tüketim değerlerinizi doğrudan etkileyecektir. Sonuca siz de inanamayacaksınız :) ) Peki EcoPro sürüş modunu kullanıyor musun?

-Hayır, ağırlıklı olarak Comfort ve Sport modda kullanıyorum.
+Bu da ikinci neden. (Evet, EcoPro modunun, BMW'nin politikası olan "Sürüş Keyfi"nden birazcık ödün verdiğinin ben de farkındayım ancak yaptığınız tasarrufu görünce bunu bir oyun haline bile getirebilirsiniz. Kağıt üstündeki değerlere bakarsak EcoPro sürüş modu, tek başına %20 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Daha gerçekçi değerlere dönecek olursak ben bu şekilde kullanımla her bir depoda 100km yakıt tasarrufu sağlıyorum. Bu değeri zaten kadranların ortasında bulunan bilgi ekranından siz de takip edebilirsiniz.) Peki yokuşlar?

-Yokuşları normalden biraz daha hızlı çıkmaya çalışıyorum.
+Üç etti :) (Yukarıda EcoPro ile ilgili bahsettiğim herşeyi yokuşlarda unutun :) Yokuş çıkarken şartlar uygunsa Comfort sürüş modunda, daha sıkıntılı durumlarda ise Sport modda çıkmalısınız. Yokuşlarda EcoPro modunu kullanırsanız otomobil de yüksek vites kullanacağı için tasarruf edeyim derken zarar etme ihtimaliniz bir hayli yüksek. Tabii ki yokuşları gaza basarak değil de yokuşa girdiğiniz süratle çıkmanız yakıt tasarrufu için ayrı bir etmen) Ara hızlanmaların ne alemde?

-Normal kullanıyorum.
+Ara hızlanmalarda mümkün olduğunca sakin davranmalısınız. Farkettiyseniz ara hızlanmalarda -özellikle kick-down durumlarında- şanzıman 2 vites birden küçültür ve bu da ciddi anlamda yakıt sarfiyatı demek. Hız sabitleyici veya limitör kullanıyor musun?

-İkisini de uzun yolda kullanmıyorum. Genellikle yol durumuna göre hızlanma ayarlarımı kendim yapmayı tercih ediyorum.
+Hız sabitleyici veya limitör kullanımı -kullananlar çok daha iyi anlayacaktır beni- yakıt tüketimini ciddi ölçüde etkiler. Hatta uzun yolda otomobilin yol bilgisayarında gördüğünüz anlık yakıt tüketim değerleri sizi şüpheye dahi düşürebilir. 3lt/100km gibi değerleri rahatlıkla görebilirsiniz. Tabii ki makul hızlar çerçevesinde. Kazanılmış hızda sürüş diye birşey duydun mu hiç?

-Hayır, o nedir?
+2012 yıllarında 5 Serisi'nden itibaren sunulan "Yelken sürüş modu" diye de lanse edilen durum. 2017 model BMW'lerin sanıyorum hepsinde var. EcoPro modundayken 70km ve üzeri hızlarda seyrederken ayağınızı gazdan çekip devir saatine bir bakın derim. Otomobilin, vitesi boşa aldığını farkedeceksiniz. Bu durumda da yakıt tüketiminiz sıfır! Bu da doğrudan 100km yakıt tüketim ortalamasını düşüren bir etmen. Aynı zamanda otomobil mümkün mertebe sizin ayağınızı gazdan çektiğiniz andaki hızını korumaya gayret ediyor. Bu nedenle adı "Yelken modu" olarak geçiyor :)

-Peki bunları yaparak bir depo ile kaç kilometre yol gidebiliyorsunuz. Ben henüz kendi otomobilimde 600 kilometreden fazla menzil görmedim.
+Sadece yukarda saydığım işlemleri uygulayarak bir depo benzin ile minimum 850 kilometre yol yapabiliyorum.

Eğer siz de otomobilim çok yakıyor diye şikayetçiyseniz, "Gün içinde yarışmıyorum, otomobili günlük işlerimi halletmek için bir araç olarak kullanıyorum." diyebiliyorsanız yukarıda söylediğim önerileri, 100km yakıt tüketim ortalamasını sıfırlayıp deponuzu doldurup bir deneyin derim ;) Faydasını göreceksiniz.

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına, ekranınızın sağ alt kısmında bulunan "Facebook'tan Mesaj Gönder" bölümüne veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

5 yorum :

Unknown dedi ki...

Tamam sakin sürm0yorum kabul,ama yine de full gazlamadığım trafik-gazlama karışık bir sürüşte 29.5l/100km ortalama çok yüksek değil mi? Araç 4.28 xdrive Kosiflere götürdüm jant-lastik seçimi yüzünden dediler. 245/45/19 yanlış hatırlamıyorsam lastiklerde.

Adsız dedi ki...

Benzer bir durum da bende sözkonusu. 4.18i aracımı gayet sakin kullanıyorum, araç sürekli eco modda, asla gazlama yapmıyorum ama 100 km'de daha 13 litre altını görmedim. Yetkili servis lastik seçimi dedi, lastikler 245 30 19. Bu kadar etki eder mi bilemedim

Unknown dedi ki...

116i sportline kullanıyorum sürekli eco modda gazlamadan 13.3 lt/100 km kullanım da bir sorun var diye düşünüyorum normal mı?

Unknown dedi ki...

İyi akşamlar benim 94 model 3.18 e36tım var yakıt çok yakıyor şehir içi 1 milyon yakıyor ne yapmalıyım teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

1.16 ile uzun düz yolda 100 km'de 4.3 litre yaptığım oldu. Kırmızı ışıklar ve biraz boş bir yol olsa 4 litreyi görebilirim gibi.