1 Ağustos 2016 Pazartesi

Yeni BMW 5 Serisi (G30)




Uzun zamandır BMW Showroomlarını meşgul eden Yeni BMW 5 Serisi ile ilgili ilk ulaşan bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum. Bilindiği gibi BMW 5 Serisi'nin gövde değiştirerek, 2017 yılı ilk çeyreğinin sonlarında satışlarına başlanması bekleniyor. Haliyle okuyuculardan da otomobilin görselleriyle, motor hacimleriyle ve donanımlarıyla ilgili sık sık sorular gelmeye başladı. 

Her ne kadar çeşitli otomobil dergilerinde ve forumlarda casus/kamuflajlı fotoğraflar gelmeye ve Yeni 5 Serisi yavaş yavaş şekillenmeye başlasa da gerek motor hacimleri olarak, gerek donanım olarak, gerekse tasarım olarak elimize ulaşan "Tam olarak 5 Serisi işte budur!" diyebileceğimiz net bir bilgi olması, tabiiki otomobilin lansmanı yapılana kadar pek mümkün görünmüyor olsa da fotoğraflardan ve dökümanlardan anladığımız kadarıyla bilgi vermeye çalışacağız.


Öncelikle şu anda F10 olarak lanse edilen 5 Serisi'nin gövde kodu G30 olarak değişiyor. Mevcut F10 gövde, tasarım ve performans açısından çok beğenildiği için G30 gövdede de dış tasarım açısından radikal bir değişiklik beklenmiyor. Kafaları kurcalayan bir başka konu da otomobilin çekiş sistemiydi. Birçok BMW fanatiğinin, BMW'nin önden çekişli modeller çıkarmasını yadırgadığı son günlerde neyse ki G30 gövdenin arkadan itişli geleceğinin sinyallerini vererek yüreklerimize su serpti :) BMW'nin akıllı dört tekerden çekiş sistemi olan xdrive ise yine opsiyon olarak sunulmaya devam edecek.

Yeni G30 BMW 5 Serisi'nin, G11/G12 7 Serisi ile aynı teknolojileri ve aynı platformu kullanacağını söylersem sanırım sizin de kafanızda Yeni 5 Serisi şekillenmeye başlayacaktır. Dış tasarım olarak minyatür bir 7 Serisi gibi görünmesi beklenen Yeni 5 Serisi, iç tasarımda ise ağabeyi 7 Serisi'nden kokpiti ödünç alacak gibi duruyor.

Mevcut F10 gövdeye göre 100 kilogram daha hafif olması bekleniyor. F30 ile F10 arasındaki yaklaşık 300 kilogram ağırlık farkının yarattığı 4lt/100km'lik yakıt tüketimi farkından, 100 kilogramın gözardı edilemeyecek bir ağırlık olduğunu anlamak mümkün.

Türkiye pazarına ilk olarak 1.500cc 3 silindirli benzinli Twin Power Turbo ile girmesi bekleniyor. Daha sonra ise yine 1.500cc 3 silindirli dizel Twin Power Turbo motorun gelmesi beklentiler arasında. Beygir gücü ve tork değerleri hakkında gelen net bir bilgi mevcut değil. Ancak 116 ve 136 beygirlik motorları koyacaklarını düşünmüyorum açıkçası. Şanzıman olarak ise F10 gövdede kullanılan 8 ileri Zf şanzıman yerine 9 ileri Zf şanzımanın geçmesi bekleniyor ki bu da en az 1-1,5lt/100km yakıt tüketiminin azalması demek. Yeni 5 Serisi'nin top modeli olan M550d modelinde 3.000cc dizel motor ve dört turbo kullanılması bekleniyor. Bu motor, BMW'nin uzun zamandır üzerinde çalıştığı bir motor olarak ön plana çıkıyor. Dört turbodan bir tanesinin elektrikli turbo olarak kullanılması gündemde. Elektrikli turbonun amacı ise düşük devirlerde de yüksek performansa olanak sağlaması.

Kokpit, direksiyon simidi ve vites topuzu da G11/G12 7 Serisi'nden geliyor. Dolayısıyla Yeni 5 Serisi'nin bilgi ekranı, mevcut F10 gövdede olduğu gibi gömme değil ve dokunmatik olarak gelecek. Bu geniş ekran olur da gesture control (El hareketleriyle komut sistemi) olmaz mı? Elbette gesture control donanımı da geliyor! :) Gövde büyüklüğünde çok bir değişiklik olması beklenmiyor. Ancak arka diz mesafesinde bir genişleme olacağı gelen ilk haberler arasında. Son zamanlarda premium D segment otomobillerine hızla entegre edilmeye çalışılan otonom sürüş özelliği de Yeni BMW 5 Serisi'nde yerini alacak. Bu donanım, belirli hız kısıtlarında ve opsiyon donanım olarak sunulacak.

Yeni 5 Serisi'nde bir de PHEV (Plug-in Electrical Vehicle) seçeneği gelmesi bekleniyor. Bu modelde, X5 xdrive40e modelinde kullanılan ve toplamda 313 beygir güç üretebilen 2.000cc benzinli+elektrikli motorun görev alması bekleniyor. -Ki ben bu motorun tepkilerine X5 xdrive40e modelinde bile hayran kalmıştım. X5'e nazaran çok daha hafif olan Yeni BMW 5 Serisi'nde bu motor kullanılırsa alacağımız motor tepkilerinin çok daha keyifli olacağını şimdiden söyleyebilirim.-

G30 gövde Yeni BMW 5 Serisi'nin başlangıç fiyatlarıyla veya donanım paketleriyle ilgili ise gelen net bir bilgi henüz bulunmuyor. Otomobil hakkında daha ayrıntılı bilgiler geldiğinde ve lansmanda daha detaylı bilgilendirmeleri yine sizlerle paylaşacağız.

"Bu bilgiler bana yetmez, Yeni BMW 5 Serisi ile ilgili biraz daha haber yok mu?" diyenler için en son gelişmelere şuradan ulaşabilirsiniz.. :)

Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu, konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.

1 yorum :

Utku Çakır dedi ki...

Selamlar,
Makale için teşekkürler