22 Mayıs 2016 Pazar

BMW 1 Serisi (E81, E82, E87)


BMW markasının  2004 yılında piyasaya sürdüğü kompakt sınıf modelidir. Modelin öncelikli rakibi her ne kadar Audi A3 ve Mercedes-Benz C-Sportcoupe modeli gibi görünse de, buzdağının görünmeyen kısmı olarak, Volkswagen Golf’ü de yabana atmamak gerekiyor.

BMW 1 Serisi’nin üretildiği 2004-2011 yılları arasında şüphesiz en çok tercih edilen motor seçeneği 1.16i olmuştur. 1.600cc ve 4 silindire sahiptir. Fabrikanın paylaştığı 8,8lt/100km tüketim verisine aldanıp, birçok BMW tutkununu, bu otomobilde karar kıldığı için bin pişman olmuştur. Çünkü bu model, şehir içi yakıt tüketiminin 12-14 litreden aşağılara düşürülememesiyle ün yapmıştır. Bu nedenledir ki günümüzde ağırlıklı olarak LPG dönüşüm sistemiyle beraber kullanılarak yakıt tüketimi biraz olsun düşürülmeye çalışılmış ve orijinal bir benzinli 1.16 bulmak hayli zorlaşmıştır. Zaten bu tür otomobillerle ilgili bir koleksiyona sahip değilseniz, size “Mümkünse orijinal olsun, bulursanız LPG’siz alın” demek, ocağınıza incir ağacı dikmekten farksız olacaktır. Peki rakiplerinin namı neden fazla yakıtla ve hantallıkla anılmıyor? Teknik verilerin birbirinden çok da farklı olmadığı bir gerçek. Arada ufak farklılıklar bulunuyor. Örneğin; BMW, arkadan itişli bir sisteme sahipken, Volkswagen Grubu önden çekişlidir. Diğer bir fark da BMW’nin çok noktalı enjeksiyon sistemi kullanırken, Volkswagen Grubu’nun direkt enjeksiyon sistemi kullanmasıdır. Neyse ki BMW daha sonraki modellerinde direkt enjeksiyon sistemine geçmiştir.


Belki de içinizden “Ya o kadar yakıyorsa basınca gidiyordur herhalde, sonuçta BMW!” diyebilirsiniz ama inanın bana hayal kırıklığına uğramanız kaçınılmazdır. 115 beygir gücüne sahip bu model, yaklaşık 10,8 saniye içinde 0-100 hızlanmasını yapabiliyor. Önünüzde bir BMW arması ve buna duyulan saygı varken 1.600cc dizel motora sahip bir Renault Fluence’in gelip de sizinle kedinin fareyle oynar gibi oynaması oldukça can sıkacak bir durumdur. Ama merak etmeyin! Her iki modelin de maksimum hızı 200km/h’dir.

Tork konusunda ise -Mercedes-Benz C-Sportcoupe modelini bir kenara koyarsak- rakipleriyle aynı seviyede olduğunu söylemek mümkün. Otomobilimiz, 150 Nm torka sahip.

İç hacim olarak, bu otomobile ilk oturduğunuzda aklınızdan belki de ilk geçecek olan şey, bu otomobilin 2 kişilik üretilse daha cazip olup olmayacağı diyebilirim. Çünkü arka diz ve baş mesafesi olarak oldukça dar bir alan bırakılmış durumda. Kokpitte her zamanki BMW sadeliğini bulabileceğinize şüphe yok. Bu konuda Mercedes C-Sportcoupe sanki bir adım önde gibi görünüyor. Çünkü otomobile bindiğinizde daha dolu dolu bir görüntüyle karşılaşacaksınız.

Pekala, gelelim bu kadar açıklamadan sonra BMW’nin bu sınıftaki rakiplerinin durumuna… Yukarıda da bahsettiğim gibi bu sınıfta BMW’nin 3 adet rakibi bulunuyor. Bu karşılaştırmada seçenekleri ikiye indirmemiz mümkün. Çünkü zaten Audi, Volkswagen AG firmasına bağlı bir marka.

·         Audi A3-Volkswagen Golf V

Beygir gücü, gövde ağırlığı ve fabrika tarafından paylaşılan yakıt verisi, paralelliğini koruyor. 0-100km hızlanması konusunda ise Audi A3, yaklaşık 0.3 saniye daha yavaş kalıyor. Bunun dışında markalar arasında ciddi bir ayrım bulunmuyor.

·         Mercedes-Benz C Class Sportcoupe

Sportcoupe, diğer modellerden farklı olarak 1.800cc 4 silindirli motora sahip. Bu motordan 122 beygir güç üretebiliyor. 190 Nm torka sahip. Tüm bu artı özelliklere karşılık Sportcoupe 11.4 saniyede 0-100km hızlanmasını tamamlayabiliyor. Şehir içi gerçek kullanım yakıt tüketimini ise 14lt/100km’den indirmek, sizi hayli zorlayacaktır.






Kafanıza takılan, BMW otomobillerle ilgili sormak istediğiniz her türlü soruyu konunun altında bulunan yorum kısmına veya bmwuzmani@gmail.com adresine  e-mail yoluyla iletebilirsiniz.


Hiç yorum yok :